چرا عبور قیمت بیت‌کوین از ۱۱۵۰۰ دلار، مهم‌ترین سطح برای این رمزارز است؟

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
با افزایش قیمت بیت‌کوین به بیش از ۱۱،۵۰۰ دلار، دلالان امیدوار هستند ارزش این رمزارز از ۱۷ هزار دلار نیز فراتر رود.
تبلیغات

قیمت بیت‌کوین در بازه‌ی ۱۱،۶۰۰ دلار در حال نوسان و از سطح فنی و محوری ۱۱،۵۰۰ دلار رد شده است. برخی از دلالان از این سطح به‌عنوان مهم‌ترین مرحله برای تأیید چرخه‌ی افزایش متداوم ارزش این ارز دیجیتال یاد می‌کنند. اگر تا پنج روز دیگر قیمت بیت‌کوین بیشتر از ۱۱،۵۰۰ باقی بماند، این میزان بیشترین قیمت میانگین هفتگی از اواسط سال ۲۰۱۹ تاکنون خواهد بود. درپایان، معاملات اولین هفته از اوت ۲۰۱۹، ارزش رمزارز یادشده اندکی بیشتر از ۱۱،۵۰۰ دلار بود. به‌عبارت‌دیگر، اگر قیمت بیت‌کوین فقط اندکی از این سطح فراتر رود، از زمان جهش قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷، این بهترین آمار هفتگی خواهد بود.

علاوه‌بر آنچه گفته شد، معامله‌گران این حوزه قیمت نهایی بیت‌کوین در پایان هفته‌ی جاری را از نزدیک رصد می‌کنند؛ زیرا بسیاری از آن‌ها معتقدند این قیمت مشخص خواهد کرد که افزایش ارزش بیت‌کوین تداوم خواهد یافت یا خیر. اگر قیمت رمزارز یادشده از ۱۱،۵۰۰ دلار بیشتر شود، احتمال افزایش ارزش آن از سطح کنونی بیشتر خواهد بود. دلالی با نام مستعار در گفت‌وگو با وب‌سایت CoinTelegraph گفت: «۱۱،۵۰۰ دلار مهم‌ترین سطح برای بیت‌کوین است.»

سه روز پیش، یعنی زمانی‌که قیمت بیت‌کوین از ۱۲ هزار دلار فراتر رفت، برخی از سرمایه‌گذاران استدلال کردند که بیت‌کوین از هم‌اکنون ساختار بازار خودش را درهم شکسته است. درصورت صحت چنین ادعایی، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت‌کوین تا سطوح ۱۴ هزار و ۱۷ هزار دلار نیز افزایش یابد. اِسوِن هنریچ، دلالی در وب‌سایت تبادل ارز NorthmanTrader، معتقد است امکان دارد قیمت بیت‌کوین از ۱۷ هزار دلار نیز تجاوز کند. او می‌گوید برای اینکه ازنظر فنی ارزش بیت‌کوین طولانی‌مدت و به‌صورت واقعی و سالم بیشتر شود، باید قیمت آن بیشتر از ۱۰،۵۰۰ دلار باقی بماند.

نمودار قیمت بیت کوین تا ماه اوت ۲۰۲۰

هنریچ گفت تا وقتی ارزش بیت‌کوین در بازه‌ی بیش از ۱۰،۵۰۰ دلار تثبیت شود، دستیابی به قیمت ۱۷ هزار دلار امکان‌پذیر است؛ هرچند بعدها ارزش آن کاهش یابد. او خاطرنشان کرد:

توجه کنید اگر افزایش قیمت مدیریت شود، روند آن تداومی خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر، تا زمانی‌که قیمت بیت‌کوین از سطح پیشین بیشترین قیمت افزون‌تر باشد، ازنظر فنی ظرفیت چشمگیری خواهد داشت. بااین‌حال، این نکته را نیز در نظر بگیرید که در الگوی آماری بزرگ‌تر از نوسان قسمت، منحنی بیشتر صعودی است و درصورت داشتن روند معکوس، به محدوده‌ی ۱۷ هزار دلار اشاره می‌کند.

در کوتاه‌مدت، تحلیلگران به عوامل بزرگ مختلفی اشاره می‌کنند که می‌توانند گرایش‌ها در حوزه‌ی بیت‌کوین را تقویت کنند. مهم‌ترین موضوع کاهش ارزش دلار ایالات متحده است. به‌طورکلی، تبادل ارز در بازارهای مختلف ازجمله خُرده‌فروشی‌ها و بنگاه‌ها در حال افزایش است. برای مثال، تعداد معاملات در بازار آتی بیت‌کوین در صرافی دیجیتال CME بیشترین رکورد را ثبت کرده است. با وجود افزایش نقدینه‌سازی بیت‌کوین در روز دوم اوت، ارزش این رمزارز هنوز از سطح مهم و فنی ۱۰،۵۰۰ دلار فراتر مانده است.

درحالی‌که بیشتر عوامل به روند صعودی ارزش بیت‌کوین دامن می‌زنند، در کوتاه‌مدت دو خطر جدی این ارز دیجیتال را تهدید می‌کند: ۱. اگر ارزش بیت‌کوین به‌صورت واضح از ۱۲ هزار دلار عبور نکند، احتمال غلبه بر سطح پیشین بیشترین قیمت وجود ندارد؛ ۲. چندین معیار فنی شامل نرخ وجوه و شاخص طمع است که موجب گرم‌شدن رقابت برای خرید بیت‌کوین خواهند شد. شاخص طمع یعنی علاقه‌ی کاربران برای خرید که هم‌اکنون ۷۵ درصد است.

بااین‌همه، هنوز مشخص نیست افزایش شاخص‌های مثبت رمزارزهای متکی‌بر بلاک‌چین درمقایسه‌با گذشته همچون تعداد دارندگان آن‌ها، خطرهای بالقوه را خنثی کند یا خیر. پیش از اینکه ارزش بیت‌کوین درپایان معاملات هفتگی بیشتر از ۱۱،۵۰۰ دلار باقی بماند، باتوجه‌به تمرکز سرمایه‌گذاران روی ارزش دلار آمریکا و بازارهای بورس، خوش‌بینی محتاطانه‌ای ‌به ارزش این ارز دیجیتال وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات