میانگین سرعت 5G در ایالات متحده به ۵۱ مگابیت‌برثانیه رسید

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ایالات متحده در رقابتی شدیدی برای توسعه‌ی شبکه‌ی 5G قرار دارد و هنوز سرعت میانگین آن‌ها با برخی از پیش‌گامان فاصله دارد؛ پیش‌گامانی که چند صد مگابیت‌برثانیه سرعت ارائه می‌کنند.
تبلیغات

نصب و توسعه‌ی شبکه‌ی 5G در ایالات متحده با سرعت مناسبی پیش می‌رود. آخرین گزارش‌ها میانگین سرعت شبکه‌ی نسل جدید را در این کشور ۵۰/۹ مگابیت‌برثانیه اعلام می‌کند که با وجود پیشرفت چشمگیر درمقایسه‌با شبکه‌ی 4G، هنوز فاصله‌ی زیادی با رقبا دارد. گفتنی است کشورهای دیگر اکنون به میانگین سرعت ۲۰۰ تا ۴۰۰ مگابیت‌برثانیه رسیده‌اند.

به‌تازگی شرکت اوپن‌سیگنال (OpenSignal) گزارش میانگین سرعت جدید را منتشر کرده که حاوی اطلاعاتی از ۱۲ کشور است. سرعت‌های میانگین حاصل جمع‌آوری داده‌ی آزمایش‌های هر کشور در دوره‌ی زمانی از ۱۶ مه تا ۱۴ آگوست است. در این گزارش، ایالات متحده ازلحاظ میانگین سرعت در میان ۱۲ کشور در رتبه‌ی آخر جای گرفت و از میان ۱۱ کشور دیگر نیز، ۱۰ منطقه سرعت میانگینی حداقل دوبرابر آمریکا را گزارش کردند.

میانگین سرعت 5G در ۱۲ کشور

میانگین سرعت اینترنت 5G در ایالات متحده ۱/۸ برابر میانگین 4G گزارش می‌شود (۲۸/۹ مگابیت‌برثانیه). نکته‌ی جالب اینکه آزمایش‌های کاربری در کشور همسایه، یعنی کانادا، سرعت میانگین 4G را ۵۹/۴ مگابیت‌برثانیه و 5G را ۱۷۸/۱ مگابیت‌برثانیه گزارش می‌کند. طبق این گزارش، تایوان و استرالیا سرعت میانگین بیش از ۲۰۰ مگابیت‌برثانیه را در شبکه‌ی 5G ارائه می‌کنند و کره‌جنوبی و عربستان‌سعودی هم به‌ترتیب با میانگین سرعت ۳۱۲/۷ و ۴۱۴/۲ مگابیت‌برثانیه در صدر جدول قرار گرفته‌اند.

نرخ دسترسی به 5G در ۱۲ کشور

در ایالات متحده، میانگین سرعت دانلود برای کاربرانی که برخی اوقات به شبکه‌ی 5G متصل شده بودند، ۳۳/۴ مگابیت‌برثانیه گزارش شد که ترکیبی از میانگین 4G و 5G بود. در این آمار، آمریکا در رتبه‌ی دوم از آخر جای گرفت. در سرعت دانلود هم عربستان‌سعودی با ۱۴۴/۵ و کانادا با ۹۰/۴ مگابیت‌برثانیه در جایگاه‌های برتر قرار گرفتند؛ البته ایالات متحده ازلحاظ دسترسی 5G وضعیت بهتری داشت. دسترسی با درصد زمانی محاسبه می‌شود که کاربران به 5G دسترسی پیدا می‌کنند. در ایالات متحده، آمار مذکور ۱۹/۳ درصد گزارش شد که رتبه‌ی پنجم را برای کشور به‌همراه داشت و عربستان‌سعودی با ۳۴/۴ درصد دسترسی در صدر و بریتانیا با ۴/۵ درصد در جایگاه آخر قرار گرفت.

میانگین سرعت دانلود کاربران در شبکه 5G در ۱۲ کشور

اوپن‌سیگنال ادعا می‌کند که برای جمع‌آوری آمار، روزانه میلیاردها اندازه‌گیری از ۱۰۰ میلیون دستگاه در سرتاسر جهان انجام می‌دهد. ۱۲ کشوری که در گزارش جدید حضور دارند، بیشترین داده‌های باکیفیت را دراختیار شرکت تحلیلی قرار داده‌اند.

فاصله‌ی تقریبا اندک بین میانگین سرعت 4G و 5G در ایالات متحده نشان‌دهنده‌ی استفاده‌ی گسترده از طیف باند پایین برای شبکه‌های جدید و قدیمی است. به‌عنوان مثال، T-Mobile سهم عمده‌ای از شبکه‌ی 4G باند پایین خود را به 5G ارتقا داده است که افزایش سرعت را برای کاربران به‌همراه دارد؛ اما هیچ‌گاه به‌اندازه‌ی واقعی موردانتظار از شبکه‌ی 5G کامل عمل نمی‌کند. شبکه‌های 5G حرفه‌ای طیف‌های باند بالا را در شبکه اشغال می‌کنند. اوپن‌سیگنال هم در گزارش خود تأکید می‌کند که استفاده از طیف‌های باند پایین مانند ۶۰۰ و ۸۵۰ مگاهرتز که شرکت‌های T-Mobile و AT&T استفاده می‌کنند، با وجود پوشش عالی، سرعت درخورتوجهی دراختیار کاربران قرار نمی‌دهد. این در حالی است ‌که اپراتورها در خارج از ایالات متحده، از باند میانی ۳/۵ گیگاهرتز استفاده می‌کنند.

پوشش 5G در ایالات متحده

گزارش قبلی اوپن‌سیگنال که ماه جون با بررسی میانگین سرعت از ۱۶ مارس تا ۱۳ جون جمع‌آوری شده بود، ورایزن را بهترین اپراتور ایالات متحده ازلحاظ میانگین سرعت دانلود 5G عنوان می‌کرد که سرعت ۴۹۴/۷ مگابیت‌برثانیه داشت. T-Mobile و زیرمجموعه‌ی جدیدش، Sprint، سرعت‌های میانگین کمی بیشتر از ۴۹ مگابیت‌برثانیه را ثبت کردند و سرعت میانگین AT&T نیز ۶۰/۸ مگابیت‌برثانیه گزارش شد.

میانگین سرعت دانلود کاربران شبکه 5G در ایالات متحده

ورایزن با وجود ارائه‌ی سرعت چشمگیر شبکه‌ی بسیار کوچکی دارد. این اپراتور وابستگی زیادی به امواج میلی‌کتری دارد که به‌راحتی دیوار یا موانع دیگر آن را مسدود می‌کند. همچنین، این امواج دامنه‌ی پوشش زیادی هم ندارد؛ درنتیجه سرعت درخورتوجه ورایزن درواقع تأثیر زیادی روی میانگین سرعت 5G در ایالات متحده نمی‌گذارد. کاربرانی که از سرویس اوپن‌سیگنال برای آزمایش سرعت خود استفاده می‌کردند، تنها در ۰/۴ درصد مواقع، پوشش ورایزن را دریافت کرده بودند. ناگفته نماند پوشش شبکه‌های دیگر همچون T-Mobile و Sprint و AT&T نیز به‌ترتیب ۲۲/۵ و ۱۴/۱ و ۱۰/۳ درصد گزارش شد. 

همان‌طورکه گفته شد، استفاده از باند پایین در ارائه‌ی خدمات 5G باعث می‌شود که ایالات متحده پوشش مناسبی در‌مقایسه‌با کشورهای دیگر داشته باشد. همین پوشش احتمال اتصال به شبکه‌ی جدید و استفاده از آن را در‌مقایسه‌با کشورهایی برای کاربران بیشتر می‌کند که از فرکانس بالا استفاده می‌کنند.

میانگین سرعت دانلود شبکه 5G در ایالات متحده

مهاجرت تدریجی از 4G به 5G احتمالا برای کاربرانی آشنا به‌نظر می‌رسد که یک دهه پیش و مهاجرت از 3G به 4G را به یاد دارند. از نگاه اوپن‌سیگنال، شبکه‌ی 5G هنوز راه زیادی تا بلوغ در پیش دارد. این شرکت می‌گوید که حدود یک دهه تا پوشش کامل و بی‌نقص شبکه‌ی 5G فاصله داریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات