تست اینترنت 5G در ایران با سرعت دانلود ۱۵۰۰ مگابیت در ثانیه انجام شد [بروزرسانی]

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
با راه‌اندازی نخستین سایت 5G ایران با همکاری ایرانسل، اینترنت نسل پنجم به‌طور رسمی وارد کشور شد.
تبلیغات

ایرانسل در وب‌سایت خود از بهره‌برداری از نخستین سایت 5G در ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، نخستین سایت 5G ایران، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتور ایرانسل، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، واقع در خیابان کارگر شمالی تهران راه‌اندازی شد.

بیژن آرند، مدیرعامل ایرانسل، در توییتر تصویر تست سرعت اینترنت نسل پنجم شبکه ایرانسل را به اشتراک گذاشت:

تست سرعت اینترنت نسل پنجم ایرانسل مدیرعامل ایرانسل

خبرنگار وب‌سایت ایستنا نیز در توییتی، تصویری از تست اینترنت 5G در شبکه‌ی ایرانسل و مرکز تحقیقات مخابرات منتشر کرد. در این تصویر، سرعت دانلود حدودی ۱۵۰۰ مگابیت در ثانیه، سرعت آپلود ۱۰۸ مگابیت در ثانیه و زمان پینگ ۸ میلی ثانیه و جیتر ۱ میلی‌ثانیه مشاهده می‌شود.

تست اینترنت 5G ایرانسل در ایران
تست سرعت اینترنت 5G ایرانسل در ایران

خبرنگار ایستنا گزارش می‌دهد که درحال‌حاضر اینترنت 5G آزمایشی ایرانسل روی باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز در حال تست بوده و با تجمیع فرکانسی (اگریگیشن) طی روزهای آینده، تست سرعت ۳ گیگابیت‌برثانیه هم برای نخستین‌بار در ایران تجربه می‌شود.

صبح امروز، رئیس‌جمهور در افتتاح سایت نسل پنجم اینترنت ایران در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیأت دولت حضور پیدا کرد و این اتفاق را تحولی بزرگ در حوزه‌ی دیجیتال کشور عنوان کرد. حسن روحانی اعلام کرد که نسل پنجم اینترنت تنها برای ارتباطات نیست و برای اقتصاد دیجیتال کشور کاربرد دارد.

به گزارش ایرانسل، نخستین آزمایش شبکه 5G، شهریورماه سال ۹۶ انجام شد. ایرانسل دومین سایت اینترنت نسل پنجم را طی روزهای آینده در ساختمان مرکزی خود افتتاح خواهد کرد. همچنین در هفته‌های آتی نیز سایت‌های دیگر 5G با اولویت راه‌اندازی در مراکز علمی، تحقیقاتی و مراکز مهم شهری افتتاح خواهند شد.

پیش از این، وزیر ارتباطات خبر داده بود که مطابق برنامه تا شهریورماه، پنج منطقه‌ی تاریخی تهران زیر پوشش نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌گیرند.

به‌روزرسانی:

مدیرعامل شاتل موبایل، در حساب توییتری خود، ویدئوی تست اینترنت 5G را به اشتراک گذاشت.

ویدیوی یکی از نخستین تست های سرعت شبکه نسل پنجم تلفن همراه در ایران#5G#فایوجی#نسل_پنجم pic.twitter.com/dOVhTdC19f— آرش کریم‌بیگی (@ARASHka) July 22, 2020
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات