اسکوتر برقی خودمتعادل و تاشو UrmO معرفی شد

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپی آلمانی از اسکوتر برقی تاشو UrmO با ظرفیت پیمایش ۲۰ کیلومتر، وزن ۶/۵ کیلوگرم و قیمت حدود ۲،۳۵۰ دلار رونمایی کرد که در عرض دو ثانیه تا می‌شود.
تبلیغات

اسکوترهای برقی خودمتعادل ممکن است روشی مناسب برای دور زدن در محیط اطراف باشند، اما وقتی می‌خواهید آن‌ها را حمل یا نگه‌داری کنید، می‌توانند به نوعی حجیم و سنگین باشند. هم‌اکنون یک استارتاپ آلمانی در قالب اسکوتر برقی تاشو UrmO، راه‌حل این مشکل را ارائه می‌دهد.

اسکوتر برقی خودمتعادل تاشو / UrmO Self-balancing electric scooter در حالت تاشو

هنگامی که اسکوتر UrmO در وضعیت معمولی و باز خود قرار دارد، سوار به‌سادگی و همان‌طور که روی هر نوع به اصطلاح «هاوربرد» دیگر حرکت می‌کند، روی آن می‌ایستد. اسکوترسوار سپس وزن خود را روی آن در جهات مختلف حرکت می‌دهد تا عملکردهایی مانند فرمان دادن، ترمزگیری و شتاب‌گیری را تغییر دهند. این وسیله نقلیه با حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتربرساعت حرکت می‌کند. طبق گفته‌های سازنده، باتری این اسکوتر با یک‌بار شارژ امکان دستیابی به ظرفیت پیمایش ۲۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد و در صورت شارژ شدن به مدت ۴۵ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت شارژ باتری باز می‌گردد.

دو چرخ ۱۴ اینچی بدون توپی (hubless) این اسکوتر در لاستیک‌های پر شده از فوم پوشیده شده‌اند؛ بنابراین تا کردن آن مشکلی خاصی ایجاد نمی‌کند. هنگامی که دور زدن با این اسکوتر برقی به پایان برسد، مالک می‌تواند UrmO را در عرض دو ثانیه تا کرده و سپس با دستگیره مانند کیف آن را حمل کند. وزن این وسیله جالب تنها ۶/۵ کیلوگرم (۱۴ پوند) است.

اسکوتر برقی خودمتعادل تاشو / UrmO Self-balancing electric scooter در دست مالک در حال پایین آمدن از پله

برنامه‌هایی برای ساخت اسکوتر آلومینیومی و فیبر کربنی UrmO به‌عنوان «وسیله نقلیه برقی شخصی» وجود دارد و به همین منظور کمپینی در کیک‌استارتر (Kickstarter) برای آن تشکیل شده است که از ماه اکتبر آغاز می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این اسکوتر برقی تاشو را با قیمت عمده‌فروشی ۱،۱۷۶ دلار آمریکا و قیمت خرده‌فروشی ۲،۳۵۳ دلار تهیه کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات