کانن و سونی، سهم بازار نیکون را طی سال ۲۰۱۹ مال خود کرده‌اند

یک‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
آمارها نشان می‌دهند افزایش سهم دو شرکت سونی و کانن از فروش دوربین‌ها در سال ۲۰۱۹ باعث شده تا سهم نیکون کمتر شود.
تبلیغات

خبرگزاری نیکی اخیرا گزارشی منتشر کرده که میزان فروش شرکت‌های سازنده دوربین‌های بدون آینه در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. در آمارها می‌توان مشاهده کرد که سه شرکت بزرگ کانن، سونی و نیکون همچنان بخش بزرگی از بازار دوربین‌های بدون آینه را دراختیار دارند.

طبق آمار ارائه شده توسط نیکی، کانن بزرگ‌ترین سهم از بازار فروش دوربین‌های بدون آینه را دراختیار دارد و توانسته ۴۵/۴ درصد از بازار دوربین‌ در سراسر دنیا را به خود اختصاص دهد. این آمار در حالی است که سهم کانن از بازار در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ با ۲/۴ درصد رشد همراه بوده است.

در جایگاه دوم شرکت سونی قرار دارد که توانسته در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۰/۲ درصد از بازار دوربین‌ها را به دست آورد. سونی نسبت به سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۱۹ توانسته ۰/۹ درصد سهم بیشتری از بازار را کسب کند که نشان‌دهنده‌ی پیشرفت آهسته‌ی غول فناوری ژاپنی در فروش هرچه بیشتر دوربین‌ها را نشان می‌دهد.

شرکت نیکون در جایگاه سوم قرار دارد و توانسته ۱۸/۶ درصد از بازار دوربین‌ها را دراختیار داشته باشد. با وجود اینکه دو شرکت سونی و کانون توانسته‌اند رشد قابل توجهی در بازار را تجربه کنند؛ اما نیکون در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ با افت ۱/۶ درصدی در فروش دوربین همراه بوده است.

جایگاه چهارم به فوجی‌فیلم با سهم ۴/۷ درصدی تعلق دارد که البته افت ۰/۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ را تجربه می‌کند. جایگاه پنجم نیز به پاناسونیک تعلق کرده است که سهم ۴/۷ درصدی از بازار دوربین را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است؛ اما تغییری در میزان سهم این شرکت از بازار دوربین‌ها دیده نمی‌شود.

پنج شرکت کانن، سونی، نیکون، فوجی‌فیلم و پاناسونیک، ۹۳/۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و با وجود اینکه فروش دوربین‌ها نسبت به سال ۲۰۱۸ با افت ۲۲/۴ درصدی همراه بوده است؛ اما توانسته‌اند سهمی مشابه با سال ۲۰۱۸ از بازار دوربین‌ها داشته باشند.

طبق گفته‌ها، سونی برای اولین‌بار توانسته از نیکون در فروش دوربین‌ها پیشی گرفته و جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. نکته جالب دیگر در گزارش‌ها، افت فروش محصولات المپیوس و درنتیجه از دست دادن جایگاه پنجمی سال است. المپوس در سال ۲۰۱۸ جایگاه پنجم را دراختیار داشت که در سال ۲۰۱۹ شرکت پاناسونیک این جایگاه را از المپیوس ربود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات