برگزاری کنکور سراسری به تعویق افتاد [به‌روزرسانی: ستاد کرونا مخالفت کرد]

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با اعلام وزیر بهداشت و اظهار ناتوانی سازمان سنجش در اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در مدت باقی‌مانده تا آزمون سراسری، برگزاری کنکور به تعویق افتاد.
تبلیغات

درحالی‌که وزیر بهداشت ۱۳ مردادماه خبر از برگزاری کنکور داده بود، حال با اعلام ناتوانی سازمان سنجش در رعایت پروتکل‌های جدید بهداشتی تهیه‌شده برای کنکور سراسری، برگزاری این آزمون به تعویق افتاده است.

سعید نمکی در حساب اینستاگرامی خود خبر داد که با بررسی‌های انجام‌شده در جلسه‌ی میان کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و درمان، تعدادی از نمایندگان مجلس، وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش، برگزاری آزمون سراسری تا اطلاع بعدی به تعویق افتاد.

به‌گفته‌ی نمکی، وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش اعلام کرده‌اند که اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در زمان باقی‌مانده تا کنکور میسر نیست، مگر اینکه دستورالعمل‌ها برای برگزاری آزمون سراسری تغییر کند؛ حال آنکه نظر وزیر بهداشت برای پروتکل‌های سختگیرانه‌تر در کنکور سراسری قطعی بود و به‌همین جهت، وزارت علوم پیشنهاد تعویق یک ماهه‌ی برگزاری کنکور سراسری را داد.

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با بخش خبری شبکه یک صدا و سیما گفت: «پروتکل‌های بهداشتی انجام‌شده در کنکور ارشد و دکتری ما را قانع نکرد و به همین علت تأکید کردیم که اگر دستورالعمل‌های لازم انجام نشود کنکور را برگزار نمی‌کنیم.»

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز در این گفت‌وگو اعلام کرد که «براساس بررسی‌های میدانی،‌ شواهد عینی و تماس‌های مختلف به کمیسیون بهداشت مجلس، اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها برای حفظ سلامتی داوطلبان و پیشگیری از ابتلای آن‌ها از بیماری کرونا در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دستیاری پزشکی انجام نشده است.»

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد که وزارت علوم، توانایی اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌های سراسری را ندارد.

تصمیم‌گیری درخصوص زمان دقیق برگزاری کنکور برعهده‌ی ستاد مقابله با کرونا گذاشته شده است.

به‌روزرسانی:

علی‌رغم نظر مخالف وزرای بهداشت، علوم و سازمان سنجش نسبت به برگزاری کنکور سراسری در تاریخ خود، ستاد مقابله با کرونا درنهایت اعلام کرد که کنکور باید در روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ مرداد و یکم شهریور برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزرای بهداشت و علوم با انتشار بیانیه‌ی مشترکی خبر دادند که پس از مخالفت ستاد کرونا با تعویق کنکور به دلایل مختلف، مشکل کمبود فضا برای برگزاری کنکور با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه، با همکاری استاندارن، مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی در هر استان حل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات