آمازون از فضای مراکز تجاری برای انبارداری و پخش محصولات خود استفاده خواهد کرد

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون درنظر دارد مغازه‌های خرده‌فروشی‌ سابق را به مراکز پخش و انبارداری‌ خود تبدیل کند.
تبلیغات

خبرها حاکی از این است آمازون با همکاری گروه سایمون پراپرتی، شرکت املاک آمریکایی، تصمیم دارد مغازه‌هایی از مراکز خرید این شرکت را به بخش انبارداری و پخش محصولاتش تبدیل کند. گفته‌ می‌شود این تصمیم به قبل از همه‌گیری ویروس کرونا و ورشکستی خرده‌فروشی‌هایی مانند لرد اند تیلور، جی‌سی پنی و نیمان مارکوس برمی‌گردد. شیوع ویروس کرونا خسارت‌های زیادی به خرده‌فروشی‌ها تحمیل کرده و امسال ۴۳ خرده‌فروشی اعلام ورشکستگی کردند و تعدادی از مغازه‌های آن‌ها تعطیل شده است.  

این موضوع نشان می‌دهد تجارت الکترونیک از خرده‌فروشی‌های تاسیس‌شده‌ی سنتی پیشی می‌گیرد. سال‌های گذشته، این خرده‌فروشی‌های فیزیکی، در تجربه‌ی مشتریان از مراکز خرید نقش مؤثری داشتند. سایمون، بزرگ‌ترین دارنده مراکز خرید آمریکا محسوب می‌شود و تصمیم دارد مغازه‌های خالی ازجمله ۱۱ فروشگاه سیرز و ۶۳ فروشگاه جی‌سی پنی سابق را پر کند. باتوجه به اینکه این خرده‌فروشی‌‌های سابق به محل سکونت ساکنان محلی، نزدیک هستند، آمازون با تبدیل آن‌ها به مراکز انبارداری و پخش می‌تواند محصولاتش را سریع‌تر به مشتریان ارسال کند.  

مشخص نیست غول تجارت الکترونیک برای انبارداری و مراکز پخش خود، چه تعداد مغازه و در چه محل‌هایی درنظر دارد و واکنش مغازه‌های کوچک‌تر در به‌اشتراک‌گذاری فضای مراکز خرید با آمازون چه خواهد بود. تعدادی از مراکز خرید آمریکا پارکینگ‌هایشان را به آمازون اجاره می‌دهند و بعید نیست شرکت سایمون نیز فضای زیادی را دراختیار آمازون قرار دهد.

همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه افراد در خانه‌هایشان، آسیب زیادی به خرده‌فروشی‌هایی زده است که محصولاتشان را به‌صورت حضوری به مشتریان می‌فروختند؛ اما آمازون در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی اعلام کرد که درآمدش نسبت به سال گذشته دوبرابر شده و به ۵/۲ میلیارد دلار رسیده است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات