تجربه‌ای از واقعیت افزوده با تصاویر سه‌بعدی در موتور جستجوی گوگل

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
گوگل امکان مشاهده‌ی تصاویر سه‌بعدی انواع حیوانات و اشیاء را فراهم کرده است و با افزودن آن‌ها به موتور جست‌وجوی خود، تجربه‌ای از واقعیت افزوده را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

گوگل توانسته است ایده‌ی واقعیت افزوده (AR) را عملی و آن را به موتور جست‌وجوی خود اضافه کند و در چند سال اخیر، تنوع اشیاء و حیوانات سه‌بعدی از حیوانات زمینی تا موجودات آبزی، پرندگان، حیوانات خانگی و حتی دایناسورها را برای موبایل‌های هوشمند افزایش داده است. همچنین، مجموعه‌ی سه‌بعدی آناتومی بدن انسان و بیولوژی ارگان‌ها و سلول‌های بدن و سیاره‌ها و منظومه شمسی در حال طراحی و ساخت است. گوگل با افزودن این ویژگی به پلتفرمش، تجربه‌ای متفاوت از واقعیت افزوده را دراختیار کاربرانش قرار داده است. در این مقاله، واقعیت افزوده‌ی گوگل را بررسی می‌کنیم.

مشاهده‌ی تصویر سه‌بعدی اشیا و حیوانات با جست‌وجو در گوگل

دسترسی به حیوانات و اشیاء واقعیت‌ افزوده کاری بسیار ساده‌ و فقط کافی‌ است با گوشی هوشمند یا تبلت آن‌ها را جست‌وجو کنید. البته قابلیت نمایش سه‌بعدی در دسکتاپ و لپ ‌تاپ وجود ندارد. درصورت پشتیبانی گوگل از مورد جست‌وجوشده، گزینه‌ی View in 3D نمایش داده می‌شود و با ضربه‌زدن روی‌ این قسمت می‌توانید تصویر مدنظر را مشاهده کنید. برای تصاویر اشیاء و حیواناتی که گوگل پشتیبانی می‌کند، پنل دانش (Knowledge Panel) نمایش داده می‌شود که اطلاعاتی جامع درباره‌ی آن‌ها دارد.

تصویر سه‌بعدی، پس‌زمینه‌ی سفید دارد و با لمس‌کردن صفحه می‌توانید موقعیت آن را تغییر دهید یا بزرگنمایی کنید. همچنین با استفاده از گزینه‌ی share icon در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه، می‌توانید این تصویر را در اپلیکیشن‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام به‌اشتراک بگذارید. اسامی برخی از حیوانات و حشرات که گوگل از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، در جدول زیر آورده شده است.

نمونه‌تصاویر سه‌بعدی حیوانات زمینی

تصاویر سه بعدی گوگل از حیوانات

نمونه‌تصاویر سه‌بعدی حیوانات زیرآبی و تالاب‌ها

نمونه تصاویر سه‌بعدی حیوانات زیرآبی و تالاب‌ها

نمونه‌تصاویر سه‌بعدی از پرندگان

نمونه تصاویر سه‌بعدی از پرندگان

نمونه‌تصاویر سه‌بعدی از حیوانات خانگی

نمونه تصاویر سه‌بعدی از حیوانات خانگی

نمونه‌تصاویر سه‌بعدی از دایناسورها

نمونه تصاویر سه‌بعدی از دایناسورها

نمونه‌تصاویر سه‌بعدی از حشرات

نمونه تصاویر سه‌بعدی از حشرات

نمونه‌تصاویر سه‌بعدی از سلول‌های جانوری

نمونه تصاویر سه‌بعدی از سلول‌های جانوری

در جدول زیر، فهرستی از اسامی سلول‌های جانوری را مشاهده می‌کنید که در گوگل پشتیبانی می‌شود.

اجرای تصاویر سه‌بعدی در محیط

در نمایش واقعیت افزوده، موبایلتان را حرکت دهید تا پس از شناسایی محیط، تصویر سه‌بعدی نمایش داده شود. برای نمایش تصویر سه‌بعدی در محیطی که قرار دارید، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. پس از نمایش سه‌بعدی شیء یا حیوان در Object view، روی View in your space بزنید.

۲. Give access را بزنید.

۳. گزینه‌ی Allow all the time را انتخاب کنید.

نمایش تصویر سه بعدی گوگل / واقعیت مجازی

۴. پس از ضربه‌زدن روی Allow، تصویر سه‌بعدی مورد جست‌وجوشده نمایش داده‌ می‌شود. با حرکت موبایل می‌توانید محل تصویر سه‌بعدی را تغییر دهید.

نمایش تصویر سه بعدی گوگل / واقعیت مجازی

برای مشاهده‌ی زوایای متفاوت از تصویر سه‌بعدی، انگشتتان را روی شیء نگه‌ دارید و جابه‌جا کنید و اگر موبایتان را ثابت نگه دارید، حیوانات سه‌بعدی حرکت می‌کنند. همچنین، اگر دو انگشتتان را روی صفحه و بسته کنید، تصویر بزرگ و کوچک می‌شود.

نمایش تصویر سه بعدی گوگل / واقعیت مجازی گوگل

برای ترکیب شیء در محیط، در قسمت نمایش واقعیت افزوده روی آیکون سمت‌ راست بالای صفحه ضربه بزنید که دو نیمه‌ی پر و خالی دارد. تصویر سه‌بعدی با ضربه‌زدن مجدد روی این آیکون از محیط برداشته می‌شود.

برای استفاده از قابلیت واقعیت افزوده گوگل به چه دستگاهی نیاز دارید؟

برای استفاده از قابلیت واقعیت افزوده گوگل در اندروید، به اندروید ۷ و جدیدتر و پلی‌استور نصب‌شده و در آیفون و آیپد به سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ و جدیدتر نیاز دارید. حیوانات سه‌بعدی گوگل در بسیاری از دستگاه‌ها، ازجمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندروید نظیر سامسونگ گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۱۰، گلکسی اس ۲۰، گلکسی نوت ۸، گلکسی نوت ۹، گلکسی نوت ۱۰، تمامی گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل گوگل و دیگر دستگاه‌های اندرویدی جدید عرضه‌شده از برندهای ال‌جی، موتورولا، شیائومی، هواوی، سونی و دیگر برندها نمایش داده می‌شود. همچنین در بین دستگاه‌های اپل، گوشی‌های آیفون ۶ اس، آیفون ۷، آیفون ۸، آیفون ۱۰ و آیفون ۱۱ و بسیاری از آیپدها می‌توانند حیوانات و اشیای سه‌بعدی گوگل را نمایش دهند.

نمایش تصویر سه بعدی گوگل / واقعیت مجازی

بیشتر حیوانات سه‌بعدی گوگل صدا دارند و در سیستم‌عامل اندروید به‌خوبی اجرا می‌شوند؛ ولی بسیاری از کاربران اپل اعلام کردند در اجرای آن مشکل داشته‌اند. علاوه‌بر سرگرمی، حیوانات سه‌بعدی گوگل جنبه‌ی آموزشی به‌ویژه برای کودکان دارند. برای مشاهده‌ی اسامی تمامی اشیاء و حیوانات که در واقعیت افزوده گوگل پشتیبانی می‌شوند، روی این لینک کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات