اپلیکیشن‌های اندروید گوگل داکس، شیتس و اسلایدز از دارک مود پشتیبانی می‌کنند

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حالت دارک مود به اپلیکیشن‌های ابری مدیریت اسناد گوگل اضافه شد که در اندروید ۱۰ باتوجه به تم فعال گوشی کاربر، فعال می‌شود
تبلیغات

گوگل امکان استفاده از اپلیکیشن‌های داکس، شیتس و اسلایدز را در نمای تاریک (دارک مود) فراهم کرد. تنظیمات و قابلیت جدید فعلا برای اپلیکیشن‌های اندرویدی ارائه شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها به تنظیمات گوشی هوشمند شما واکنش نشان می‌دهند و درصورت فعال بودن تم تاریک، آن‌ها نیز در نمایی تاریک فعالیت خواهند کرد. البته کاربران می‌توانند به‌صورت دستی، دارک مود را در هر اپلیکیشن فعال یا غیرفعال کنند.

اپلیکیشن‌های Google Docs و Google Sheets و Google Slides مانند اغلب اپلیکیشن‌های جدید، به تم انتخابی کاربر در اندروید (۱۰ به بعد) واکنش نشان می‌دهند. قابلیتی که در iOS هم دیده می‌شود و اپلیکیشن، تم خود را بسته به تم فعال دستگاه تنظیم می‌کند. درنتیجه اگر حالت تاریک را در تنظیمات گوشی فعال کرده باشید، برای استفاده از اپلیکیشن‌های ابری مدیریت اسناد گوگل نیازی به تنظیمات خاصی نخواهید داشت. 

اگر از نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده می‌کنید،‌ حالت تاریک به‌صورت پیش‌فرض در تنظیمات گوشی دردسترس قرار ندارد. در چنین مواردی باید حالت تاریک را به‌صورت دستی در اپلیکیشن مدنظر فعال کنید. برای غیرفعال کردن دارک مود در اندروید ۱۰ به بعد هم باید همین مسیر زیر را دنبال کنید.

وارد یکی از اپلیکیشن‌های داکس یا شیتس یا اسلایدز شوید. در گوشه‌ی بالا و سمت چپ، گزینه‌ی منو (منوی همبرگری با سه خط افقی) را لمس کنید. سپس وارد بخش Settings و Choose Theme شوید. از آنجا می‌توانید یکی از گزینه‌های Dark یا Light یا System Default را انتخاب کنید.

اگر از حالت تاریک در اپلیکیشن مدیریت اسناد استفاده می‌کنید، می‌توان پیش‌نمایشی از حالت روشن را هم در همان وضعیت مشاهده کرد. برای این کار در هریک از اپلیکیشن‌ها از منوی بالا سمت راست، More و سپس View in Light Mode را انتخاب کنید.

دارک مود برای اپلیکیشن‌های مدیریت ابری اسناد گوگل در iOS هنوز دردسترس نیست. البته قطعا اهالی مانتین ویو این قابلیت را برای کاربران پلتفرم مذکور هم ارائه خواهند کرد. درنهایت امروزه دیگر دارک مود به‌عنوان قابلیتی خاص در گوشی‌های هوشمند شناخته نمی‌شود و تقریبا به یک گزینه‌ی اجباری برای بهبود تجربه‌ی کاربری تبدیل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات