مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایتی ۱۰۰ میلیارد دلاری برای اتصال پهن‌باند را تأیید کرد

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مجلس نمایندگان آمریکا طرحی حمایتی را تأیید کرد که با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری، تخفیف‌های ماهانه‌ی ۵۰ دلاری را برای اتصال پهن‌باند به شهروندان ارائه می‌کند.
تبلیغات

مجلس نمایندگان ایالات متحده طرحی حمایتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را تأیید کرد که به‌عنوان بخشی از طرح حمایتی ۱/۵ تریلیون دلاری حمایت از زیرساخت محسوب می‌شود. طرح جدید اتصال پهن‌باند را هدف قرار می‌دهد که نماینده‌های دموکرات در طرحی به‌نام Universal Fiber در مجلس مطرح کردند. ۸۰ میلیارد دلار از طرح در سال مالی ۲۰۲۱ اجرایی می‌شود که کمیسیون ارتباطات فدرال با استفاده از آن، پروژه‌های پهن‌باند را در مناطق بدون پوشش یا پوشش ضعیف با سرعت چشمگیر اجرا خواهد کرد. پروژه‌های پشتیبانی‌شده باید سرعت دانلود و آپلود ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه را به مشتریان ارائه کنند. چنین سرعت‌هایی با هدف کاهش حداکثری تأخیر در اتصال تعیین شده‌اند که هدف نهایی آن‌ها پیاده‌سازی شبکه‌های فیبری تا مقصد نهایی مشترکان خانگی است.

بخشی از کمک‌های مالی با هدف ارائه‌ی تحفیف به مشترکان محروم اینترنت خانگی ارائه می‌شود

طرح اخیر مجلس نمایندگان ایالات متحده وام‌های اجرایی برای پروژه‌های پهن‌باند را نیز شامل می‌شود. ایالت‌ها با بهره‌برداری از اعتبارهای اختصاص‌یافته در طرح می‌توانند پروژه‌هایی برای دیجیتال‌سازی گسترده‌ی منطقه‌ی خود اجرا کنند. از کاربردهای اعتبار ایالتی می‌توان به ارائه‌ی وای‌فای برای اتوبوس‌های مدرسه و تجهیزات شبکه برای مدارس و کتابخانه‌ها هم اشاره کرد. در بخش دیگری از طرح، سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد دلاری موسوم به Broadband Connectivity Fund دیده می‌شود که با هدف ارائه‌ی تخفیف‌های ۵۰ دلاری به مشترکان بی‌بضاعت توسعه یافته است. به‌علاوه، مشترکان خانگی در مناطق محروم حداکثر تخفیف‌هایی ۷۵ دلار دریافت خواهند کرد.

در بخش دیگری از طرح مجلس نمایندگان، زیرمجموعه‌ای به‌نام Dig Once دیده می‌شود که شرکت‌های اجرایی را به پیاده‌سازی ارتباط‌های فیبر به فیبر در تمامی پروژه‌های زیرساختی بزرگراهی ملزم می‌کند. تمامی ایالت‌هایی که کمک‌هزینه‌های فدرال را برای توسعه‌ی بزرگراه‌های خود دریافت می‌کنند، به رعایت الزام مذکور مجبور هستند. دستور جدید تمامی قوانین ایالتی را لغو می‌کند که توسعه‌ی زیرساخت‌های شبکه‌ی پهن‌باند در مناطق شهری را محدود یا ممنوع کرده‌اند.

پوشش اینترنت نقشه ایالات متحده

کارشناسان متعدد اعتقاد دارند طرح جدید مجلس نمایندگان ایالات متحده به ازبین‌بردن فاصله‌ی اجتماعی در دسترسی به خدمات دیجیتال و پهن‌باند کمک شایانی می‌کند. آن‌ها اعتقاد دارند افزایش ارائه‌ی خدمات به مناطق جدید درکنار فراهم‌کردن توانایی‌های مالی برای تهیه‌ی خدمات پهن‌باند، تأثیر زیادی بر افزایش پوشش خدمات می‌گذارد.

کارشناسان اعتقاد دارند تصویب طرح مجلس نمایندگان در مجلس سنا احتمالا با مشکل روبه‌رو می‌شود؛ زیرا اکثریت اعضای سنا جمهوری‌خواه هستند. البته شاید بخش‌هایی از طرح پیشنهادی پهن‌باند درنهایت به قانون تبدیل شود. کارشناسان می‌گویند طرح مجلس نمایندگان باید با بی‌طرفی احزاب بررسی شود تا مناطق محروم ایالات متحده‌‌‌ی آمریکا زودتر به اتصال مناسب مجهز شوند.

به‌گواه کارشناسان حقوق شهروندی و ارتباطی، مناطق شهری و روستایی ایالات متحده صرف‌نظر از طرفداری احزاب، به اینترنت پهن‌باند با اتصال و ارتباط مناسب نیاز دارند. آن‌ها می‌گویند قیمت هنگفت اتصال و اشتراک اینترنت در نقاط گوناگون، مانعی بزرگ بر سر راه توسعه‌ی دیجتال محسوب می‌شود؛ خصوصا جوامع رنگین‌پوست این کشور بیش از سایر جوامع در مناطق محروم هستند؛ به‌همین‌دلیل، اتصال مناسبی تجربه نمی‌کنند.

مشکلات اتصال اینترنتی پرسرعت در شرایط کنونی همه‌گیری ویروس کرونا بیش از همه‌ی مواقع به شهروندان فشار می‌آورد. بسیاری از کسب‌وکارها سیاست دورکاری و کار در خانه را در پیش گرفته‌اند و اگر شهروندان و کارمندان به اینترنت پرسرعت دسترسی نداشته باشند، کل اقتصاد با مشکل روبه‌رو می‌شود و اهمیت اتصال اینترنتی سریع را در آموزش از راه دور را نیز نباید فراموش کرد. تمامی این دلایل باعث شده‌اند مجلس نمایندگان ایالات متحده تصمیم جدی برای پیاده‌سازی طرح‌های حمایتی بگیرد و روی اجرای آن‌ها نیز پافشاری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات