اینتل تغییرات گسترده‌ای در ساختار مدیریتی خود ایجاد می‌کند

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا تأخیر در عرضه‌ی محصولات هفت نانومتری اینتل، ساختارهای مدیریتی این شرکت را هم دست‌خوش تغییر کرده و منجر به خروج یکی از مدیران ارشد این غول تراشه‌ساز شده است.
تبلیغات

مشکلاتی که اینتل با عرضه‌ی محصول هفت نانومتری به بازار دارد، پیامدهای متعددی را برای غول دنیای پردازنده به‌همراه خواهد شد. خبر اخیر مبنی بر تأخیر در معرفی و عرضه‌ی اولین محصولات، منجر به تغییر در ساختارهای مدیریتی شرکت هم شد. تیم آبی اعلام کرد که یکی از بخش‌های خود به‌نام Technology, Systems Architecture and Client Group را تجزیه خواهد کرد و مدیر ارشد این بخش، مورتی رندوچینتالا از ماه اوت، اینتل را ترک می‌کند. گروه مذکور که به‌نام TSCG شناخته می‌شود، به پنج گروه جدید تجزیه خواهد شد که مدیران هرکدام، مستقیما به باب سوان، مدیرعامل شرکت، گزارش می‌دهند.

  • بخش فناوری تحت مدیریرت دکتر آن کلهر
  • بخش تولید و عملیات تحت مدیریت کیوان اسفرجانی
  • بخش مهندسی طراحی تحت مدیریت موقت جاش والدن
  • بخش معماری، نرم‌افزار و گرافیک تحت مدیریت راجا کادوری
  • بخش زنجیره‌ی تأمین تحت مدیریت دکتر راندیر تاکور

باب سوان در بیانیه‌ای پیرامون تغییر اخیر در ساختار مدیریتی شرکت گفت: «من به همکاری با این مدیران بااستعداد امیدوار هستم که هرکدام متعهد به پیش بردن اینتل در دوران حساس کنونی هستند. من همچنین از مورتی تشکر می‌کند که در ایجاد تحول در فناوری اینتل به ما کمک کرد. ما مجموعه‌ای عظیم از ساختارهای مدیریتی متنوع داریم و تلاش می‌کنیم تا با انعطاف‌پذیری بیشتر، محصولات را با تنوع زیاد به مشتریان عرضه کنیم».

چندی پیش بود که رندوچینتالا درکنار دیگر مدیران اینتل شامل مدیر مشهور سابق AMD، جیم کلر، مشکلات متعدد اجرایی در شرکت را خاطرنشان کردند. کلر خود تنها پس از دو سال همکاری با اینتل، استعفا داد. رندوچینتالا در سال ۲۰۱۸ درباره‌ی تأخیر در فرایند ۱۰ نانومتری شرکت گفته بود که با وجود تأخیر در عرضه‌ی یک فناوری، اینتل هنوز نسبت به رقبا مزیت‌های بیشتری ازلحاظ پیشرفت در فناوری دارد.

اکنون دو سال از زمانی‌که مدیر ارشد اینتل، برتری فناورانه‌ی شرکت را مثال زده بود، می‌گذرد. هنوز هم شرایط برای غول قدیمی دنیای پردازنده خوب نیست. شرکت روز جمعه با اعلام رسمی تأخیر در عرضه‌ی محصولات هفت نانومتری، شوک بزرگی به بازار وارد کرد. به‌علاوه، آن‌ها از همکاری یا برون‌سپاری بخش‌هایی از فرایند تولید خبر دادند. در ادامه‌ی اخبار ناگوار برای اینتل، ارزش هر سهم AMD هم برای اولین‌بار پس از ۱۵ سال از ارزش هر سهم آن‌ها بیشتر شد. البته ارزش بازار اینتل هنوز بسیار بیشتر از AMD است. در مجموع وضعیت کنونی را به‌هیچ‌وجه نمی‌توان برای اینتل مناسب دانست و درکنار همه‌ی بحران‌ها، باید دادخواهی سنخی احتمالی یک شرکت حقوقی را هم علیه شرکت در نظر بگیریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات