رویداد CES 2021 به‌صورت کاملا دیجیتال برگزار می‌شود

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی، جدیدترین رویدادی است که به‌خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا، امسال به‌‌صورت دیجیتالی برگزار می‌شود.
تبلیغات

اکثر کشورهای جهان اکنون درگیر ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن هستند. همه‌گیری خطرناکی که باعث شد رویدادهای بزرگ عمومی و خصوصا نمایشگاه‌های تجاری یکی پس از دیگری لغو یا به‌صورت آنلاین برگزار شوند. نمایشگاه‌های بزرگ دنیای فناوری مانند کامپیوتکس نیز حتی پس از تأخیر اولیه و امیدواری برای مناسب شدن شرایط و برگزاری به‌صورت فیزیکی، درنهایت لغو شدند.

انجمن فناوری کامپیوتر (Computer Technology Association) که مسئولیت برگزاری رویداد CES را برعهده دارد، اعلام کرد که CES ۲۰۲۱ دیگر به‌صورت فیزیکی برگزار نخواهد شد و برگزارکننده‌ها، رویدادی کاملا دیجیتالی را در نظر دارند. CES عموما به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد محصولات الکترونیکی مصرفی در جهان شناخته می‌شود و سالانه نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر را در ماه ژانویه در لاس‌وگاس گرد هم جمع‌ می‌کند. این رویداد محل رونمایی از جدیدترین محصولات شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری است و نقش مهمی در بازاریابی برنامه‌های یک ساله‌ی آن‌ها دارد. برگزاری دیجیتالی رویداد سال آینده، قطعا چالش‌ها و درگیری‌های بسیار زیادی را برای سازمان‌دهنده‌ها خواهد داشت. مدیر کل و مدیرعامل CTA، گری شاپیرو درباه‌ی تصمیم انجمن می‌گوید:

در میانه‌ی همه‌گیری ویروس کرونا و نگرانی‌ها پیرامون سلامت جهانی درباره‌ی شیوع کووید ۱۹، مدیریت ده‌ها هزار نفر بازدیدکننده در لاس‌وگاس در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ برای ملاقات‌های شخصی و کاری رودررو، ممکن نیست. فناوری به همه‌ی ما کمک می‌کند تا در دوران همه‌گیری، بهتر کار کنیم، یاد بگیریم و با هم ارتباط برقرار کنیم. همان نوآوری به ما کمک می‌کند تا CES ۲۰۲۱ را به روشی جدید طراحی کنیم و در نظر بگیریم و جامعه‌ی فناوری را با ساختاری معنادارتر دور هم جمع کنیم. ما با تغییر مسیر به سمت رویدادی کاملا دیجیتال در سال ۲۰۲۱، می‌توانیم تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای شرکت‌های فعال در نمایشگاه ایجاد کنیم تا با راهکارهای جدید با مخاطبان کنونی و تازه‌ی خود، ارتباط برقرار کنند.

از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که رویدادی به عظمت CES ۲۰۲۱ به‌خاطر حجم بازدیدکننده‌ها و نگرانی ادامه‌دار از شیوع ویروس کرونا، به‌صورت فیزیکی برگزار نشود. خصوصا شرایط کنونی در ایالات متحده، قوانین منع سفر در نقاط متعدد جهان و سیاست‌های تعطیلی گسترده باعث شد تا احتمال برگزاری رویداد فیزیکی روز‌به‌روز کم‌رنگ‌تر شود. انجمن CTA در پایان بیانیه‌ی جدید خود ابراز امیدواری کرد که CES ۲۰۲۲ را به‌صورت فیزیکی در لاس‌وگاس برگزار کند.

برگزاری مجازی و دیجیتالی رویدادهای دنیای فناوری، برای رسانه‌ها نیز پیامدهای جالب‌توجهی دارد. چندی پیش گردانندگان Supercomputing 2020 نیز اعلام کردند که این رویداد به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. اکنون خبرنگاران دنیای فناوری که عموما تنها تجربه‌های فیزیکی خود را در رویدادها دارند، با دیجیتالی شدن نمایشگاه‌ها و رونمایی‌های سال ۲۰۲۰ (و اکنون ۲۰۲۱) بیش از همیشه امکان دارند تا روال دورکاری را ادامه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات