دورکاری ۲۰هزار تن از کارمندان گوگل تا تابستان سال آینده ادامه دارد

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده سیاست جدیدی برای دورکاری نیروهای کارش درنظر گرفته است. این شرکت با ارسال ایمیلی به کارمندانش گفته است تا اواسط سال ۲۰۲۱ می‌توانند به دورکاری ادامه دهند
تبلیغات

گوگل تا ژوئیه سال ۲۰۲۱ دفاترش را تعطیل نگه‌ می‌دارد و به‌صورت دورکاری با کارمندان ارتباط برقرار می‌کند. هفته‌ی گذشته، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، این تصمیم را در جلسه‌ای با مدیران ارشد این شرکت گرفته است. این غول فناوری حدود ۲۰٬۰۰۰ کارمند و پیمانکار دارد و در ۲۷ ژوئیه (۶ مرداد)، ایمیل زیر را به آن‌ها ارسال کرده است:

به‌منظور ایجاد فرصت تصمیم‌گیری کارمندان برای برنامه‌های آتی‌شان، تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۱ بازه‌ی زمانی دورکاری را برای مشاغلی که نیاز به حضور فیزیکی در شرکت ندارند، افزایش داده‌ایم.

گفته می‌شود پیچای این بازه‌ی زمانی را بادرنظرگرفتن فرصتی برای تصمیم‌گیری کارمندان برای برنامه‌ریزی تحصیلی فرزندانشان و تغییر محل سکونت تعیین کرده است. بنابراین، کارمندان گوگل در این مدت زمان فرصت دارند برای تحصیل و تغییر محل زندگی‌شان تا سال تحصیلی بعدی تصمیم‌گیری کنند. به گزارش رسانه‌ی وال‌استریت، مدیرعامل گوگل در متنی عنوان کرده است: «امید است تصمیم‌گیری جدید بتواند تا ۱۲ ماه آتی، در وظایف کاری و مراقبت از خود و عزیزانتان تعادل ایجاد کند.»

پیش‌ از این، گوگل گفته بود تصمیم دارد ششم ژوئیه (۱۶ تیر)، دفاترش را برای تعداد محدودی از کارمندانش باز کند؛ البته حضور آن‌ها اختیاری بود. دفاتر این شرکت‌ در سیلیکون‌ولی و خارج از آمریکا تا زمان کمترشدن شدت همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل هستند.

سایر شرکت‌های فناوری نیز اعلام کرده‌اند به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ی بلندمدت برای دورکاری کارمندانشان درنظر دارند؛ اما گوگل اولین شرکتی است که بازه‌ی زمانی دورکاری را تا اواسط سال آتی افزایش داده است.

فیسبوک، توییتر و اسکوئر، برای دورکاری کارمندانشان بازه‌ی زمانی مشخص تعیین نکرده‌اند. فیسبوک در ماه مه اعلام کرد در سیستم کاری کارمندانش تغییرات دائمی ایجاد می‌کند و بیشترشان به‌صورت دورکاری وظایفشان را انجام می‌دهند و تا پایان سال ۲۰۲۰، تمامی آن‌ها از خانه کار خواهند کرد.  

همچنین، آمازون کارمندانش را تشویق می‌کند تا پایان سال میلادی جاری دورکاری کنند. توییتر نیز در ماه مه اعلام کرد کارمندانش می‌توانند برای مدت نامشخص دورکاری ‌کنند. درواقع، تمامی دفاتر این شبکه‌ی اجتماعی دست‌کم تا ماه سپتامبر تعطیل خواهند بود. مایکروسافت نیز به کارمندانش اجازه می‌دهد دست‌کم تا ماه اکتبر امسال، دورکاری کنند.

همه‌گیری ویروس کرونا، علاوه‌براینکه گوگل را ناچار به دورکاری کارمندانش کرده، برگزاری بسیاری از رویدادهای این شرکت ازجمله Google I/O 2020 را نیز لغو کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات