ال جی احتمالا در سال ۲۰۲۱ عینک واقعیت افزوده عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعه‌ای جدید از همکاری بین ال‌جی با شرکتی ژاپنی به‌نام NTT DoCoMo خبر می‌دهد. این همکاری قرار است به تولید عینک واقعیت افزوده و عرضه‌ی احتمالی در سال ۲۰۲۱ منجر شود.
تبلیغات

از مدتی پیش شایعه‌های مربوط به عینک واقعیت افزوده‌ی اپل با نام اپل گلس در فضای وب منتشر شده‌اند. از قرار معلوم اپل گلس تنها عینک واقعیت افزوده‌ی بازار در سال ۲۰۲۱ نخواهد بود. ظاهرا ال‌جی قصد دارد به‌شکلی جدی،‌ اپل گلس را با محصولی جدید در بازار به‌چالش بکشد. شایعه‌ای که به‌تازگی رسانه‌ی ETNews به‌نقل از منابعی آگاه منتشر کرده است ادعا می‌کند ال‌جی در پی همکاری با شرکت ژاپنی NTT DoCoMo برای تولید عینک واقعیت افزوده‌ی «بسیار سبک» است. 

ETNews می‌گوید عینک واقعیت افزوده‌ی ال‌جی تنها ۷۹٫۳۸ گرم (معادل ۲٫۸ اونس) وزن دارد. عینک‌های عادی به‌طور معمول بین ۲۵ تا ۵۱ گرم وزن دارند و بنابراین محصولی که ال‌جی می‌خواهد تولید کند تا حدی سنگین‌تر از عینک‌های عادی است. بدین ترتیب می‌توان عینک ال‌جی را از این حیث با عینک Focals از شرکت North قابل‌مقایسه دانست. با همه‌ی این‌ها وزن ۷۹٫۳۸ گرمی باعث می‌شود عینک AR ال‌جی بسیار سبک‌تر از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد.

برای مقایسه، مجیک لیپ وان که همچون عینک روی چشم قرار می‌گیرد به‌تنهایی بیش از ۳۴۵ گرم وزن دارد و قطعا به‌هنگام استفاده از آن، در بلندمدت خسته خواهید شد. به‌هنگام به‌چشم‌زدن مجیک لیپ وان به‌سرعت متوجه تفاوت بین وزن آن با عینک‌های عادی خواهید شد. حتی عینک ال‌جی نیز ممکن است حس متفاوتی به کاربر منتقل کند.

گزارش ETNews می‌گوید دو شرکت ال‌جی و NTT DoCoMo فعلا در حال بررسی جوانب ماجرا هستند تا تمامی قابلیت‌هایی را که می‌توانند، به محصول نهایی اضافه کنند. ال‌جی و NTT DoCoMo پیش‌تر با یکدیگر روی شبکه‌ی LTE و 5G کار کرده‌اند (NTT DoCoMo اپراتوری موبایلی است).

درحال‌حاضر مشخص نیست که عینک واقعیت افزوده‌ی ال‌جی برای کار کردن، تا چه حد به سخت‌افزار گوشی متکی است. جان پراسر، از افشاگران نام‌آشنا، مدتی پیش گفته بود اپل برای اینکه ابعاد عینک خود را کوچک نگه دارد، سخت‌افزار کمی در آن به کار برده است تا اپل گلس برای پردازش‌های مختلف به آیفون متکی باشد.

به‌علاوه درمورد نرم‌افزار عینک ال‌جی هم اطلاعاتی نداریم و نمی‌دانیم قرار است با نرم‌افزاری سطح‌بالا سروکار داشته باشیم یا نه. وزن محصول نشان می‌دهد این عینک جدید تا حد زیادی به عینک ساده‌ی شرکت North شباهت دارد و از سخت‌افزار خاصی استفاده نمی‌کند. گفته می‌شود اپل در پی پیاده‌سازی سیستم نرم‌افزاریِ پیچیده در اپل گلس است. قطعا رقابت بین اپل و ال‌جی در بازار عینک‌های واقعیت افزوده، بسیار جذاب خواهد بود. 

ال‌جی ازطریق عینک AR می‌تواند فروش گوشی‌هایش را افزایش دهد

ال‌جی و NTT DoCoMo برای همکاری با یکدیگر، انگیزه‌های فراوانی دارند. ال‌جی ازطریق تولید عینک AR می‌تواند در راستای افزایش فروش گوشی‌های هوشمند خود قدم بردارد. درواقع اگر درنهایت شاهد محصولی باکیفیت باشیم، کاربران حاضر خواهند شد برای استفاده از تمام پتانسیل عینک AR ال‌جی سراغ خرید گوشی‌های هوشمند این شرکت هم بروند. اگر ال‌جی در سال ۲۰۲۱ وارد بازار عینک‌های هوشمند شود، قطعا چند قدم از رقبایش جلو خواهد افتاد. تاکنون شایعه‌ی خاصی درمورد احتمال ورود شرکت‌های بزرگ به حوزه‌ی عینک AR منتشر نشده است، بنابراین فکر نمی‌کنیم در سال ۲۰۲۱ محصولات زیادی در این دسته روانه‌ی بازار شوند.

ازطرفی قرارداد موردبحث برای NTT DoCoMo نیز مزیت‌هایی به‌همراه می‌آورد. این شرکت با همکاری در پروژه‌ی ساخت عینک ال‌جی می‌تواند پتانسیل‌های شبکه‌ی 5G خود را که به‌تازگی آغازبه‌کار کرده است به جمعیت زیادی از کاربران نشان دهد. به‌لطف شبکه‌ی 5G شرکت NTT DoCoMo، عینک AR ال‌جی خواهد توانست حجم عظیمی از داده‌ها را با سرعت بالا درجلوی چشمان شما قرار دهد. اینکه کاربران برای استفاده‌ی روزمره به عینک‌های واقعیت افزوده علاقه نشان خواهند داد یا نه، سؤالی است که جای بحث دارد. بااین‌حال همچون تمامی صنایع دیگر، عینک‌های هوشمند قطعا در آغاز راه مورد استقبال زیادی قرار نخواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات