کمیسیون FCC رسما هواوی و ZTE را تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده قلمداد کرد

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش جدید سازمان FCC ایالت متحده، شرکت‌های چینی هواوی و ZTE را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور قلمداد کرده است.
تبلیغات

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌های چینی هواوی و ZTE برای امنیت ملی این کشور تهدید محسوب می‌شوند. بیانیه‌ی رسمی سازمان که توسط برندان کار تفسیر شد، ادعا می‌کند که شرکت‌های مذکور به حزب حاکم کمونیست چین متصل هستند. در ادامه‌ی بیانیه، حتی به طرح جاسوسی صنعتی گسترده در دو شرکت بزرگ مخابراتی اشاره می‌شود.

تصمیم و بیانیه‌ی جدید FCC به این معنا خواهد بود که شرکت‌های آمریکایی دیگر نمی‌توانند از صندوق سرمایه‌گذاری Universal Service Fund کمیسیون برای خرید، مالکیت، نگه‌داری، بهبود، اصلاح یا حتی پشتیبانی تجهیزات و سرویس‌های خریداری شده از هواوی و ZTE استفاده کنند.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده از مدت‌ها پیش تلاش می‌کند تا به ادعای خودش، شبکه‌ی ارتباطی کشور را از تهدیدهای چین پاک کند. در بیانیه‌ی اخیر هم به تلاش‌های پیشین اشاره می‌شود. از برنامه‌های قبلی می‌توان به حذف تجهیزات هواوی و ZTE‌ از شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی ایالات متحده اشاره کرد.

برندان کار در ادامه‌ی صحبت‌هایش پیرامون تصمیم جدید کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده می‌گوید: «آمریکا رویکرد ضعیف و مبتنی بر ترس گذشته‌ی خود را در قبال حزب کمونیست چین تغییر داده است. اکنون ما قدرت بالای خود را در مقابله با تهدیدهای حزب کمونیست چین نمایش می‌دهیم». صحبت‌های کار تأیید می‌کند که آمریکایی‌ها به تصمیم‌های اخیر محدود نخواهند شد و تلاش برای مقابله‌ی جدی با چین و حفظ شبکه‌های داخلی خود را با جدیت دنبال می‌کنند.

کل بیانیه‌ی مطبوعاتی FCC با ادعاهای سیاسی شدید پر شده است و به‌نوعی دستاوردهای فناورانه‌ی دو شرکت مخابراتی چینی را در سایه قرار می‌دهد. شرکت‌های آمریکایی هنوز اجازه‌ی همکاری با هواوی و ZTE را در سطوح محدود دارند، اما طبق بیانیه‌ی جدید، هیچ‌گونه مشوق مالی برای فعالیت خود دریافت نمی‌کنند. همین اقدام باعث می‌شود تا شرکت‌های چینی بیش از گذشته از شرکای آمریکایی خود دور شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات