لنوو کامپیوترهای جدید گیمینگ لیجن را با پردازنده ‌های AMD Ryzen معرفی کرد

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لنوو سرمایه‌گذاری روی پردازنده‌های AMD رایزن را افزایش داد و مجموعه‌ای از محصولات گیمینگ جدید لیجن را مجهز به این پردازنده‌ها معرفی کرد.
تبلیغات

لنوو در جدیدترین محصولات گیمینگ خانواده‌ی لیجن (Legion)، اعتماد خود را به پردازنده‌های AMD رایزن بیشتر نشان داد. محصولات جدید با تمرکز هرچه بیشتر روی ترکیبی بهینه از قدرت، کارایی و عمر باتری معرفی شدند. خانواده‌ی پردازنده‌های لپ‌تاپ رایزن ۴۰۰۰ مبتنی بر فناوری هفت نانومتری، انتخابی عالی برای لنوو محسوب می‌شوند. این پردازنده‌ها تاکنون توجه و تحسین بسیاری از کارشناسان و تولیدکننده‌ها را به خود جلب کرده‌اند و در گروه بهترین انتخاب‌ها برای سیستم‌های همراه گیمینگ قرار می‌گیرند.

پردازنده‌های رایزن ۴۰۰۰ هنوز برای پلتفرم کامپیوترهای رومیزی دردسترس قرار نگرفته‌اند. البته لنوو در رونمایی جدید خود یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ هم نشان داد. این کامپیوتر از پردازنده‌ قدرتمند دسکتاپ رایزن ۳۰۰۰ بهره می‌برد و در ترکیب با جدیدترین سری کارت‌ گرافیک Nvidia RTX، تجربه‌ای عالی از بازی را به ارمغان می‌آورد.

لپ‌تاپ گیمینگ جدید لنوو لیجن

لنوو درحال‌حاضر یک لپ‌ تاپ لیجن ۱۵ اینچی در بازار دارد که به‌نام Legion 5 از پردازنده‌ رایزن بهره می‌برد. شرکت چینی در رونمایی جدید، نسخه‌ای ۱۷ اینچی از کامپیوتر مذکور را معرفی کرد. کامپیوتر شخصی جدید لنوو، مانند برادر کوچک‌تر خود بهره‌وری و قدرت بسیار بالایی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی سری H رایزن ۴۰۰۰ بهره می‌برد و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce RTX 2060 قدرت گرافیکی آن را در سطح عالی قرار می‌دهد.

از قابلیت‌های مهم لپ‌تاپ جدید لیجن می‌توان به پشتیبانی از دالبی اتمس و سیستم اسپیکر هارمان کاردن اشاره کرد. چینی‌ها همچنین نمایشگری با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز در لپ‌تاپ جدید استفاده کرده‌اند که کیفیت بصری بازی‌ها را چندبرابر می‌کند. برای سیستم انتقال گرما نیز از فناوری اختصاصی Lenovo Legion ColdFront 2.0 استفاده می‌شود. لپ‌ تاپ جدید لنوو، ۷/۵ ساعت شارژدهی را به کاربر ارائه می‌کند و همچنین از فناوری Rapid Charge Pro هم بهره می‌برد. البته فراموش نکنید که در اکثر مواقع، برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ انتظار شارژدهی بالایی نداریم.

قیمت لپ ‌تاپ ۱۵ اینچی Legion 5 اکنون ۷۵۹ دلار در بازار به فروش می‌رسد. نسخه‌ی جدید ۱۷ اینچی در زمان عرضه در ماه سپتامبر، قیمت ۱،۰۸۹ دلاری خواهد داشت. شرکت سازنده، نسخه‌ی جدیدی از لپ‌تاپ ۱۵ اینچی را هم به‌نام Legion 5P مخصوص بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی به بازار عرضه می‌کند که حافظه‌ی رم بیشتری و کنترل تیونینگ بهتر برای به حداکثر رساندن قدرت و کارایی دارد. البته این کامپیوتر در بازار آمریکای شمالی به فروش نخواهد رسید.

لنوو برای کاربرانی که قصد هزینه کردن زیاد ندارند، اما به‌دنبال پردازنده‌های رایزن هستند، گزینه‌ی دیگری را ارائه می‌کند. لپ‌تاپ ۱۵/۶ اینچی IdeaPad Gaming 3 انتخاب خوبی برای گیمرهای میان‌رده محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 4800H بهره می‌برد و همچنین در بخش پردازنده‌ی گرافیکی شاهد استفاده از Nvidia GeForce GTX 1650 Ti هستیم. کامپیوتر ارزان‌تر لنوو، از سیستم تقویتی دالبی اتمس بهره نمی‌برد، اما همین قابلیت را در سطح پایه‌ای در اسپیکرهای دوگانه‌ی خود ارائه می‌کند. خریداران می‌توانند آیدیاپد جدید را با پیکربندی تا یک ترابایت حافظه‌ SSD به‌همراه ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خریداری کنند. این لپ‌تاپ تا انتهای ماه جاری با قیمت ۶۵۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

کامپیوتر رومیزی Legion Tower 5

کامپیوتر رومیزی گیمینگ لنوو، با تغییر قابل‌توجه طراحی نسبت به نسل‌های قبلی معرفی شد. Legion Tower 5 طراحی مینیمال‌تری دارد و خبری از المان‌های خاص و عجیب و غریب گیمینگ در آن نیست. همین طراحی ساده باعث می‌شود تا کامپیوتر رومیزی چینی‌ها علاوه بر کاربردهای گیمینگ، برای وظایف کاری هم مناسب باشد. Legion Tower 5 توانایی انجام سنگین‌ترین وظایف پردازشی را دارد، چون از پردازنده‌ی قدرتمند Ryzen 9 350X در ترکیب با پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 2070 بهره می‌برد.

کامپیوتر رومیزی Legion Tower 5

لنوو گزینه‌های متعددی را برای ارتقا سخت‌افزاری کامپیوتر رومیزی Legion Tower 5 دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این کامپیوتر می‌تواند از ترکیب حافظه‌ ذخیرهسازی یک ترابایتی SSD با دو هارد درایو ۳/۵ اینچی دو ترابایتی پشتیبانی کند. همچنین حافظه‌ی رم را نیز می‌توان تا ۱۲۸ گیگابایت DDR4 افزایش داد. شرکت سازنده می‌گوید طراحی بزرگ‌تر برای فن‌های داخلی، مدیریت انتقال گرما را در کامپیوتر رومیزی جدید بهینه‌تر می‌کند. یک سیستم خنک‌کننده‌ی ۱۵۰ واتی و یک سیستم انتخابی ۲۰۰ واتی خنک‌کننده‌ی مایع نیز برای Legion Tower 5 ارائه می‌شود. این کامپیوتر از ماه اکتبر با قیمت ۸۲۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

یک کامپیوتر رومیزی دیگر هم در رونمایی اخیر لنوو دیده می‌شود. این کامپیوتر به‌نام IdeaCentre Gaming 5 معرفی شد که دسته‌ی میان‌رده را نشانه رفته است. لنوو در کامپیوتر مذکور از پردازنده‌ی Ryzen 7 3700X استفاده می‌کند و پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 2060 وظایف پردازش بصری را برعهده می‌گیرد. این کامپیوتر هم در بازار آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات