توییتر رابط کاربری جدید بخش پیام‌ها را رونمایی کرد

شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
توییتر، یکی از شبکه‌های اجتماعی مشهور، رابط کاربری جدیدش برای دسترسی به پیام‌ها را معرفی کرد.
تبلیغات

در شبکه‌ی اجتماعی توییتر، دیگر لازم نیست برای بررسی پیام‌های جدیدتان از تایم‌لاین و صفحه‌ی اصلی خارج شوید و دسترسی به آن‌ها بسیار راحت‌تر شده است. در گذشته، دسترسی به پیام‌ها شکلی متفاوت داشت و باید تایم‌لاین را جداگانه باز می‌کردید؛ اما حالا و به‌لطف رابط کاربری جدید توییتر، می‌توانید ازطریق پنجره‌ای پاپ‌آپ، پیام‌های خود را حتی در پنجره تایم‌لاین مشاهده کنید.

سال گذشته، توییتر اعلام کرده بود که مشغول اِعمال تغییراتی در بخش پیام‌ها (DMs) است و اولین تغییر بزرگی که در این بخش ایجاد شد، اضافه‌شدن ایموجی‌ یا همان شکلک‌های متحرک بود که می‌توانستید در واکنش به پیام‌های متنی به پروفایل‌های توییتر ارسال کنید.

حساب کاربری رسمی توییتر تیزری از این قابلیت جدید منتشر کرده است که می‌توانید آن را مشاهده کنید:

هرچند این قابلیت تغییر مطلوبی برای توییتر محسوب می‌شود،‌ رونمایی آن در بدترین زمان ممکن زمان‌بندی شد. در چند روز گذشته، هکری به‌نام Kirk حساب‌های کاربری مطرح را هدف قرار داد که امنیت این شبکه‌ی اجتماعی را در دید انتقاد خیلی از افراد مطرح همچون باراک اوباما و جو بایدن قرار داده است. با هک حساب‌های کاربری مطرح مانند حساب کاربری شرکت اپل و ایلان ماسک و قرار‌دادن توییتی مبنی‌بر واگذاری رایگان بیت‌کوین، کلاه‌برداری بزرگی در تاریخ این بستر شکل گرفت.

با رونمایی این قابلیت جدید، انتقادهای زیادی به توییتر شده است. این انتقادها با اشاره به این موضوع در فضای مجازی قرار گرفته‌اند که پیاده‌سازی قابلیت جدید موضوع امنیت ضعیف این شبکه‌ی اجتماعی را جبران نمی‌کند. انتقاد‌های اشاره‌شده وقتی شکل جدی‌تری به‌خود گرفتند که فعالان رسانه‌ای همچون کیسی نیوتن، از رسانه The Verge، این موضوع را خاطرنشان کردند.

واکنش کیسی نیوتن نسبت به رابط کاربری جدید پیام‌ها

با وجود تمام این انتقادهای منفی که دربرابر توییتر شکل گرفته است،‌ تغییر اِعمال‌شده در قابلیت ارسال پیام و رابط کاربری آن کاملا جذاب و کاربردی به‌نظر می‌رسد و باید منتظر به‌روزرسانی و تغییرات بیشتری باشیم که توییتر سال گذشته قولش را به کاربران داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات