مایکروسافت واحد خدمات مشاوره‌ای خود را ۱۴ ژوئیه راه‌اندازی می‌کند

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مایکروسافت سازماندهی خدمات مشاوره‌ای خودش را تغییر خواهد داد و خیلی از کارکنانش را از بخش فروش به بخش تجربه و رضایت مشتری منتقل می‌کند.
تبلیغات

اولین سازماندهی مجدد عمده‌ی مایکروسافت در سال مالی ۲۰۲۱ که از ۱ ژوئیه آغاز شده، در سازمان فروش میدانی در حال انجام است. یک بخش کلیدی از این فرایند، ایجاد تیم جدید سرویس‌های مشاوره مایکروسافت است که تحت نظارت عمر آبوش (Omar Abbosh) نایب‌رئیس جدید بخش سرویس‌های صنعتی متقاطع این شرکت انجام می‌شود.

مایکروسافت درست پیش از تعطیلی ۴ ژوئیه در ایالات متحده بعضی جزئیات این سازماندهی مجدد را ارائه داد و ۸ ژوئیه رسما از آن‌ها رونمایی کرد.   

مایکروسافت در راستای برنامه‌ی «تجربه و رضایت مشتری» (CE&S) که بخشی از سازماندهی مجدد مذکور است، بیشتر کارکنانش را از بخش فروش به بخش رضایت مشتری منتقل می‌کند. مالا آناد (Mala Anad) نایب‌رئیس بخش CE&S است و واحد رضایت مشتری به ریاست کنونی مارک سوزا (Mark Souza) و واحد پشتیبانی سازمانی به ریاست ایوت اسمیت (Yvette Smith) به CE&S منتقل می‌شوند. خدمات و پشتیبانی از مشتری در CE&S باقی می‌ماند.

یادداشتی از جادسون آلتاف (Judson Althoff)، نایب‌رئیس اجرایی تجارت جهانی مایکروسافت منتشر شده که سال مالی ۲۰۲۱ این شرکت را «یک راهبرد تجاری» توصیف کرده است و نشان می‌دهد مایکروسافت قصد دارد در بخشی از این اقدامات، سازمان مشاوره خودش را تقویت کند.   

به‌گفته‌ی آلتاف: «مشاوره در مایکروسافت هرگز اینقدر مهم نبوده است؛ زیرا وابستگی مشتریان به ما برای اولویت‌بندی اقدامات آن‌ها در راستای تحول دیجیتال و ارائه خدمات افقی و عمودی که نیازهای کسب‌وکار آن‌ها را برطرف کند، ادامه خواهد داشت».

عمر آبوش نایب‌رئیس خدمات صنعتی متقاطع است که خدمات مشاوره مایکروسافت را نیز شامل می‌شود. او اخیرا بعد از ۳۱ سال از جایگاهش به‌عنوان مدیر اجرایی در شرکت اکسنچر (Accenture) کناره‌گیری کرده و درحال‌حاضر در شاخه‌ی ارتباطات، رسانه و فناوری مشغول است.

کریستین جانسن (Kristin Johnsen) که در بیش از سه سال گذشته رئیس بخش خدمات مایکروسافت بوده است، با انتقال به جایگاه جدیدش، شغلی متفاوت را بعد از کارکردن با آبوش تجربه خواهد کرد. در پروفایل لینکدین کریستین نوشته شده که سازمان او متشکل از یک تیم ۱۶هزار نفره مشاوره و پشتیبانی و یک مرکز P&L (سود و زیان) ۶ میلیارد دلاری است.

سازمان خدمات مشاوره جدید مایکروسافت، جایگزین سازمان خدمات کنونی مایکروسافت می‌شود. این سازمان روی سه حوزه فنی (به‌جای ۶ حوزه کنونی) متمرکز خواهد بود:

·        فضای ابری آژور (Azure Cloud) و AI به ریاست ریموند یاتس (Raymond Yates) که شامل AI و داده‌ها، اپلیکیشن‌ها و زیرساخت امنیتی است.

·        اپلیکیشن‌های کسب‌و‌کار به ریاست پاول میرتس (Paul Mirts) که به Microsoft Dynamics 365 رسیدگی می‌کند.

·        کار نوین به ریاست سارو ساروانیان (Sarv Saravanan) که روی خدمات برپایه‌ی Microsoft 365 متمرکز است.

مطابق با یک یادداشت درون‌سازمانی که به تشریح تغییرات خدمات مشاورده پرداخته است، سازمان جدید خدمات مشاوره برنامه دارد یک مدل مشاوره جدید را با هدف «انجام کارهای هیجان‌انگیز با مشتریان و برنده‌‌شدن در معاملات بزرگ که استفاده از سه فضای ابری مایکروسافت را افزایش می‌دهند» معرفی کند.

هفته بعد کنفرانس شراکت جهانی Microsoft inspire به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. نمی‌توان مطمئن بود که در طول برگزاری این رویداد، مقامات مایکروسافت در رابطه با نقش سازمان مشاوره جدید این شرکت صحبت کنند؛ اما قطعا این سازمان یکی از موضوعاتی است که در ذهن بسیاری از شرکای مایکروسافت خواهد بود.       

تا این لحظه خبری از تعدیل نیروی فراوان در مایکروسافت به‌دنبال سازماندهی مجدد بخش فروش منتشر نشده است؛ ولی هنوز هم ممکن است تعدادی از کارکنان این بخش، اخراج شوند.

مقامات مایکروسافت در رابطه با این سازماندهی مجدد اظهار نظر نکرده‌اند. تنها بیان رسمی از جانب یکی از سخنگویان این شرکت به این شرح است: «ما به‌طور پیوسته در تلاشیم تا خدمات‌رسانی به مشتریانمان را بهبود ‌دهیم.»    

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات