مدیرعامل جدید اسنپ: مسافران خلاق، ذی‌نفعان جدید شرکت اسنپ خواهند بود

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از کناررفتن ژوبین علاقه‌بند، مدیرعامل گروه اینترنتی ایران، اکنون مدیرعامل جدید اسنپ، از برنامه‌های جدید برای ادامه‌ی راه این شرکت سخن می‌گوید.
تبلیغات

محمد خلج قاسم‌آبادی، مدیرعامل جدید گروه اینترنتی ایران، صاحب برند اسنپ است که به‌تازگی و با خارج‌شدن ژوبین علاقه‌بند از اسنپ، به این شرکت پیوسته است.

خلج امروز در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه، برنامه‌های اسنپ را با تغییر جایگاه مدیرعامل اعلام کرد. محمد خلج که سابقه‌ی ۱۴ سال فعالیت در شرکت ایرانسل را داشته و آخرین سمت او مدیر ارشد تجزیه و تحلیل مالی و توسعه تجاری بوده، از حدود چهار سال پیش به‌عنوان نماینده سهام‌دار شرکت ایرانسل در هیأت‌مدیره‌ی اسنپ حضور پیدا کرده است.

درنهایت هیأت‌مدیره، وی را به‌عنوان مدیرعامل جدید برگزید؛ بااین‌حال خلج می‌گوید به‌واسطه‌ی ساختار یکپارچه درون شرکت اسنپ، حذف و تعویض افراد در لایه‌ی مدیریت خدشه‌ای به حرکت شرکت وارد نمی‌کند. خلج اضافه می‌کند که برنامه‌های راهبردی، نقشه‌ی راه و فعالیت افراد توسط هیأت‌مدیره و سهام‌داران مشخص است و مسیر فعالیت‌ها بر اساس طرح تجاری که تعریف و مشخص شده، ادامه پیدا می‌کند.

ازجمله اهداف جدید اسنپ با اضافه‌شدن خلج به تیم مدیریتی، حفظ تعامل با تمام ذی‌نفعان شرکت است؛ ذی‌نفعان شامل سازمان‌های قانون‌گذار، راننده‌ها، استارتاپ‌ها و کاربرانی می‌شود که ایده‌های جدیدی برای همکاری در ارائه‌ی سرویس خود در پلتفرم اسنپ دارند. خلج می‌گوید شرکت قصد دارد تا همکاری را با مسافران خلاقی آغاز کند که می‌خواهند سرویس‌شان را در سوپراپلیکیشن اسنپ ارائه کنند. او در همین زمینه به سرویس جدید «اسنپ دکتر» اشاره می‌کند.

در حوزه‌ی همکاری با نهادهای وابسته به حاکمیت و سازمان‌های قانون‌گذار نیز، مدیرعامل جدید اسنپ می‌گوید که همین اواخر، همکاری با وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا باعث شکل‌گیری خدمات ارزشمندی مانند افزایش سهمیه‌ی سوخت برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شد. همچنین اسنپ برنامه دارد تا با تعامل بیشتر، مشکلاتی در حوزه‌ی تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی و انواع دیگر بیمه را برای راننده‌ها حل کند و دراختیار آن‌ها قرار دهد.

محمد خلج خبر داد که موضوع معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده آغاز شده و به‌زودی نهایی می‌شود.

به‌گفته‌ی خلج، اسنپ اکنون در ۱۴۷ شهر فعال است و امکان جهانی‌کردن فعالیت خود و صادرات سوپراپلیکیشن‌اش به کشورهای دیگر را نیز دارد. البته اسنپ هنوز در ابتدای راه توسعه‌ی محصول سوپراپلیکیشن خود است اما قصد دارد با همکاری استارتاپ‌ها و دیگر کاربران میلیونی‌اش، خدمات جدیدی را اضافه کند تا کاربران در اپلیکیشنی جامع، خدمات متنوع را دریافت کنند.

مدیرعامل اسنپ اشاره می‌کند که شرکت هنوز درحال بررسی شرایط برای ورود به بورس است اما در سال جاری چنین هدفی را دنبال نمی‌کند.

اینکه خدمات مختلف اسنپ در قالب یک سوپراپلیکیشن ارائه شوند، چنین تصوری را به‌وجود می‌آورد که مسئول تمام اتفاقات در مجموعه‌ها و شرکت‌های زیرنظر اسنپ، با شرکت اسنپ است. خلج دراین‌باره به زومیت می‌گوید که ما یک گروه هستیم و تعاملات گروهی داریم؛ اتفاقاتی درون هر مجموعه‌ای می‌افتد، هرکدام مسائل خود را دارند و خودشان هم باید مشکلات فنی‌شان را بررسی کنند؛ اما تمام این شرکت‌ها از بعد حقوقی جدا از هم هستند.

مدیرعامل اسنپ می‌گوید که باوجود مزیت هم‌افزایی فراهم‌شده در قالب یک سوپراپلیکیشن، طبیعی است که گاه مشکلی هم پیش بیاید اما سعی‌ بر این است که بهترین خدمت به کاربران ارائه شود.

خلج درمورد مسئله‌ی برگشت سرمایه که برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی یک شرکت لازم است نیز، می‌گوید که بازگشت سرمایه از دو طریق سود یا افزایش ارزش سهام امکان‌پذیر است که هردو شرایط در شرکت اسنپ وجود دارد اما تزریق سرمایه‌ی جدید در شرایط فعلی، نیازمند نوشتن طرح توجیهی برای سهام‌داران است و روال قانونی خود را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات