معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای شرکت‌های عضو‌ در پارک فناوری پردیس

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
پارک فناوری پردیس امتیازهای ویژه‌ای برای شرکت‌های عضو در نظر دارد که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معافیت مالیاتی ۲۰ ساله اشاره کرد.
تبلیغات

فاز سوم پارک فناوری پردیس با قابلیت‌ها و امکانات جدید برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شروع به کار کرد و اکنون پذیرش شرکت‌های جدید شروع شده است. قائم مقام رئیس پارک فناوری با اشاره به مزایای حضور شرکت‌های دانش‌‌بنیان در پردیس، از پذیرش هم‌زمان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در فاز جدید خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، حسین صابری مقدم گفت چنین پذیرش همزمانی برای دومین‌بار انجام می‌شود که ظرفیت بالای کشور را برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نشان می‌دهد.

حسین صابری مقدم در ادامه درباره‌ی قابلیت‌های فاز سوم پارک فناوری پردیس گفت: 

فاز سوم پارک نسبت به دو فاز دیگر تفاوت‌هایی دارد که می‌تواند برای شرکت‌ها جالب توجه باشد؛ از جمله می‌توان به این نکته اشاره کرد که با راه اندازی فاز سوم، ورود به پارک فناوری از این قسمت انجام می‌شود و فازهای اول و دوم بعد از فاز سوم قرار دارد. درواقع فاز سوم به تهران نزدیک‌تر است.عملکرد شرکت‌ها به مدت ۲۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شود؛ چه این شرکت‌ها دانش‌بنیان باشند یا نباشند.

در ادامه‌ی صحبت‌های قائم‌مقام پارک فناوری پردیس، به فعالیت شرکت‌ها در منطقه‌ی فناوری اشاره شد که در مراحل گوناگون تحقیق و توسعه و ساخت محصول انجام می‌شود. صابری می‌گوید اکنون بیش از ۱۰۰۰ محصول در پارک فناوری پردیس تولید می‌شود. او در ادامه به موقعیت مناسب جغرافیایی پارک هم اشاره کرد که در ۲۰ کیلومتری شهر تهران، امکان اقامت کارمندان را نیز در شهر جدید پردیس فراهم می‌کند. نزدیک بودن شرکت‌های فناور که فرصت‌های همکاری بیشتر را فراهم می‌کند، از مزیت‌های دیگری بود که صابری به آن‌ اشاره کرد.

صابری در ادامه با توضیح مزیت همکاری و نزدیک بودن شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پارک فناوری پردیس گفت: «در این منطقه، یک فرد با یک ایده نوآورانه شروع می‌کند، با تلاش خودش و کمک دیگران به یک تیم تبدیل می‌شود؛ بعد از این مرحله با پشتکار خودشان و کمک پارک و دیگر شرکت‌های فناور عضو، سرمایه‌گذار جذب می‌کند یا با دریافت تسهیلات مالی، به یک شرکت نوپای نوآور تبدیل می‌شود. در ادامه و با تجاری‌سازی و ورود محصولات شرکت‌ها به بازار، این شرکت‌های نوپا به شرکت‌های در حال رشد و متوسط تبدیل می‌شوند. شرکت‌هایی که از این گام هم جلوتر بروند، به یک شرکت توسعه یافته ملی تبدیل می‌شوند».

پارک فناوری پردیس، فرصت‌های رشد شرکت فناور را حتی تا تبدیل شدن به یک شرکت صادرکننده فراهم می‌کند. صابری می‌گوید شرکت‌ها با کمک تسهیلات پارک و همچنین همکاری با دیگر فعالان نوآور، امکان همکاری با افراد و گروه‌های خارجی را هم پیدا می‌کنند. او در ادامه گفت که هنوز باید قدم‌های زیادی تا کامل شدن زیست‌بوم پارک فناوری برداشته شود. او فاز سوم را گام بلند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه‌ی زیست‌بوم نوآوری درکنار تهران دانست. از موارد مهم دیگری که صابری به آن‌ها اشاره کرد، می‌توان ارزیابی سالانه‌ی شرکت‌های حاضر در پارک را نام برد که موجب ارتقای ادامه‌دار آن‌ها می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات