مایکروسافت پشتیبانی کامل از Windows.Gaming.Input API را به کرومیوم ویندوز ‍10 اضافه می‌کند

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در واکنش به نیاز روزافزون پشتیبانی از بازی‌ها در فضای آنلاین و مرورگرها، ابزارهای پشتیبانی جدیدی را به ویندوز اضافه می‌کند
تبلیغات

روز‌به‌روز بازی‌های بیشتری به فضای آنلاین منتقل می‌شوند و استریم کردن ازطریق مرورگرها محبوب‌تر می‌شود. همین حرکت، نیاز به کنترلرهای اختصاصی بازی را در مرورگرها افزایش می‌دهد. مرورگر کروم درحال‌حاضر یک رابط برنامه‌نویسی به‌نام Gamepad JavaScript API دارد. ازطرفی مایکروسافت تصمیم دارد تا رابط‌ها و پشتیبانی‌ها را در مرورگر افزایش دهد.

مایکروسافت تصمیم دارد تا رابط برنامه‌نویسی Windows.Gaming Input API را به‌عنوان یک جایگزین برنامه‌نویسی بک اند اضافه کند تا پشتیبانی بهتری از سخت‌افزارهای کنترلی ارائه شود. با افزایش قابلیت‌ها پشتیبانی از کنترلرهای سخت‌افزاری، دکمه‌های اختصاصی بیشتری روی کنترلرهای ایکس‌باکس یا الیت در مرورگرها پشتیبانی می‌شوند.

رابط برنامه‌نویسی جدید، پشتیبانی از کنترلرهای بیشتر را به مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم اضافه می‌کند

ردموندی‌ها برای اضافه کردن رابط برنامه‌نویسی جدید، در انجمن توسعه‌دهنده‌های کرومیوم یک درخواست قابلیت منتشر کرده‌اند تا Gamepad JavaScript API در کرومیوم به‌روزرسانی شود و از WGI به‌عنوان یک بک اند در گنار XInput پشتیبانی کند. آن‌ها اعتقاد دارند با اضافه کردن بک اند جدید، گیم‌پدهای مدرن بیشتری در ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهند شد. توسعه‌دهنده‌های مایکروسافت همچنین اعتقاد دارند APIهای سطح پایین مانند Raw Input در دستگاه‌های WCOS پشتیبانی نمی‌شوند، درحالی‌که WGI API در هر دو پلنفرم ویندوز دسکتاپ (اپلیکیشن‌های win 32) و ویندوز 10X پشتیبانی می‌شود.

اضافه کردن رابط برنامه‌نویسی جدید، علاوه بر موارد بالا مزیت‌های دیگری را هم به‌‌همراه دارد. به‌عنوان مثال، اعلان‌های P&P یا Plug and Play با اضافه شدن API جدید، بهتر پشتیبانی می‌شوند. تلاش برای اضافه کردن API توسط تیم مایکروسافت شروع شده است، اما قطعا برای اضافه شدن آن به کد اصلی کرومیوم باید کمی بیشتر منتظر بمانیم. درنهایت، با اضافه شدن رابط WGI، پشتیبانی کامل از کنترلرها به کروم، اج، اوپرا و بسیاری از مرورگرهای دیگر مبتنی بر کرومیوم اضافه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات