شیائومی قابلیت کاربردی مدیریت صدا در ویندوز را به MIUI 12 می‌آورد

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ویندوز قابلیتی کاربردی برای مدیریت پخش صدا در سیستم‌عامل دارد که احتمالا شیائومی آن را در MIUI 12 ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

تصور کنید در حال شنیدن موسیقی با صدای زیاد در اپلیکیشن محبوب خود هستید و در همین حین، صفحات وب را هم مرور می‌کنید. اگر حین وب‌گردی ویدئویی جالب ببینید و آن را پخش کنید، قطعا صدای زیاد هدفون شما را آزار می‌دهد تا اینکه بالاخره با استفاده از کنترل گوشی، حجم صدا را کم کنید. در کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز، قابلیتی وجود دارد که خروجی پیش‌فرض حجم صدا را برای هر اپلیکیشن، مشخص و محدود می‌کند. احتمالا به‌زودی شاهد ارائه‌ی این قابلیت در گوشی‌های هوشمند شیائومی هم خواهیم بود که تجربه‌ی کاربری را بهبود خواهد داد.

Sound Assistant در MIUI 12

با قابلیت جدید می‌توان حجم صدای پیش‌فرض را برای هر اپلیکیشن منحصربه‌فرد تنظیم کرد

شیائومی احتمالا در نسخه‌های آتی MIUI قابلیتی ارائه می‌کند که می‌توان با استفاده از آن، حجم صدا را برای اپلیکیشن‌های گوناگون مشخص کرد. درواقع، کاربر می‌تواند حجم صدایی که از هر اپلیکیشن همچون یوتیوب و فیسبوک و اسپاتیفای پخش می‌شود، در سطح مشخصی به‌صورت پیش‌فرض محدود کند. قابلیت جدید که به‌نام Sound Assistant شناخته می‌شود، در تمامی گوشی‌های هوشمند جدید مجهز به MIUI 12 دردسترس خواهد بود.

کاربر برای استفاده از Sound Assistant ابتدا باید آن را در بخش تنظیمات گوشی شیائومی فعال کند. سپس هنگام گوش‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم در هر اپلیکیشن، می‌توان تنها با فشاردادن دکمه‌های کاهش یا افزایش حجم صدا، قابلیت را به‌صورت داخلی فعال کرد. برای فعال‌کردن اولیه‌ی Sound Assistant در MIUI 12 باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد بخش Setting و سپس Sound & Vibration شوید.
  • قابلیت Sound Assistant را برای هر دو گزینه‌ی موجود فعال کنید.
  • برای فعال‌کردن قابلیت در هر اپلیکیشن، از دکمه‌های سخت‌افزاری تنظیم صدا استفاده کنید.
  • هنگام پخش موسیقی یا فیلم، آیکن گردی به‌شکل موسیقی در سمت چپ صفحه دیده می‌شود که با انتخاب آن می‌توان حجم صدا را تنظیم کرد.
تنظیم کردن Sound Assistant در MIUI 12

اضافه‌کردن قابلیت مدیریت بهینه‌ی ‌صدا در رابط کاربری اختصاصی شیائومی بسیار جذاب است. البته این شرکت چینی می‌گوید درحال‌حاضر این قابلیت تنها در نسخه‌های MIUI 12 China Beta دردسترس قرار دارد و به‌زودی، نسخه‌های بین‌المللی هم از Sound Assistant بهره خواهند برد.

قابلیت مشابه با آنچه شیائومی برای MIUI 12 در نظر دارد، در گوشی‌های اندرویدی دیگر کاربردی نیست. درواقع، اندروید امکان تنظیم صدا را برای اپلیکیشن‌‌های مجزا فراهم نمی‌کند؛ البته کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های متفرقه‌ای همچون App Volume Control Pro، قابلیت مشابهی در گوشی هوشمند خود تجربه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات