شیائومی احتمالا روی گوشی تاشو شبیه به هواوی میت ایکس کار می‌کند

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی پتنتی از گوشی هوشمندی ثبت کرده است که در دسته‌ی محصولات تاشو قرار می‌گیرد و از نظر طراحی، بسیار شبیه هواوی میت ایکس است.
تبلیغات

اخیرا شیائومی پتنت جدیدی ثبت کرده است که در آن، می‌توان گوشی هوشمندی با نمایشگر تاشو را مشاهده کرد. این پتنت در اواخر سال ۲۰۱۹ به سازمان CNIPA چین سپرده شد و گویا چندی پیش، این سازمان آن را تأیید کرده است. اصولا شرکت‌های بزرگ برای تولید محصولاتشان پتنت‌های مختلفی ثبت می‌کنند تا شرکت‌های دیگر از دستاوردهای آن‌ها کپی‌برداری نکنند و حق استفاده از طراحی یا تکنولوژی به‌کار‌رفته برای شرکت سازنده محفوظ باقی بماند. بااین‌حال، ثبت پتنت به‌معنی تولید انبوه محصولی منتسب به آن نیست و ممکن است شرکت سازنده از ساخت چنین محصولی صرف‌نظر کند.

در نگاه اول، پتنت ثبت‌شده‌ی شیائومی محصولی را نشان می‌دهد که ازنظر طراحی، بسیار شبیه هواوی میت ایکس است. در پتنت می‌توان مشاهده کرد نمایشگر ازطریق لولاها به دو بدنه متصل شده است و کاربر می‌تواند با گشودن گوشی از نمایشگری با ابعاد بیشتر برخوردار شود. روی بدنه دوربینی چهارگانه تعبیه شده است؛ اما دوربین سلفی مشاهده نمی‌شود که به‌احتمال فراوان برای ثبت تصاویر سلفی نیز باید از دوربین اصلی استفاده کرد.

پتنت گوشی تاشو شیائومی / Xiaomi

به‌نظر می‌رسد صفحه‌ی اصلی درواقع پنلی با نمایشگر بزرگ‌تر است و در حالت عادی، محتوا روی این صفحه به‌نمایش درخواهند آمد. در پنل دیگر نیز، فضایی کنار نمایشگر قرار دارد که درواقع، دوربین‌ها به‌همراه فلش و حسگرهای دیگر روی آن تعبیه شده‌اند.

هواوی میت ایکس اس نیز تقریبا طراحی ظاهری مشابهی با پتنت شیائومی دارد. آنچه درباره‌ی این گوشی هواوی توجه ما را به خود جلب کرد، قیمت ۲،۷۰۰ دلاری آن بود که درمقایسه‌با تمامی پرچم‌داران موجود در بازار گران‌تر محسوب می‌شد. بااین‌حال، هواوی میت ایکس اس فاقد گوگل سرویس است که از ارزش خرید آن می‌کاهد.

با این حساب، تنها رقیب جدی محصول احتمالی شیائومی، گلکسی فولد سامسونگ خواهد بود. ثبت پتنت می‌تواند برای علاقه‌مندان به محصولی با چنین طراحی جذابی امیدوارکننده باشد. اصولا شیائومی در عرضه‌ی محصولاتی با سخت‌افزاری توانمند و قیمتی رقابتی معروف است و گوشی تاشو این شرکت می‌تواند چنین طراحی منحصر‌به‌فردی را با قیمتی معقول‌تر به کاربران ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات