مدیرعامل AMD در صدر پردرآمدترین مدیران ارشد اجرایی

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لیسا سو، مدیرعامل شرکت AMD با درآمد ۵۸٫۵ میلیون دلاری درصدر پردرآمدترین مدیران ارشد اجرایی قرار گرفت.
تبلیغات

از زمانی‌که لیسا سو سکان هدایت غول قدیمی دنیای پردازنده را در سال ۲۰۱۴ به‌دست گرفت، AMD از شرکتی که در آستانه‌ی ورشکستگی قرار داشت، به یکی از سودده‌ترین شرکت‌های حاضر در بورس آمریکا تبدیل شد. چنین موفقیتی برای هر شرکتی معمولا با پاداش فراوان برای شخص مدیرعامل همراه است و مدیر ارشد اجرایی AMD نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. 

بنا به اعلام اسوشیتدپرس، خانم سو در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۸٫۵ میلیون دلار درآمد داشته است. گزارش AP که شامل درآمد مدیران ارشد ۵۰۰ شرکت بزرگ حاضر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک (S&P 500) می‌شود، نشان می‌دهد که مدیرعامل AMD توانسته است لقب اولین زنی که در صدر فهرست قرار می‌گیرد را از آن خود کند.

درآمد ۵۸٫۵ میلیون دلاری سو تقریبا ۱۳ میلیون دلار از درآمد ۴۵٫۸ میلیون دلاری رتبه‌ی دوم این فهرست یعنی دیوید زاسلاف (مدیرعامل دیزنی) بیشتر است.

درآمد خانم سو که چهار برابر بیشتر از سال قبل از آن بوده است، براساس عملکرد او تعیین شده است. حقوق پایه‌ی مدیرعامل AMD درواقع یک میلیون دلار است و نهایت پاداش (بونس) آن هم به ۱٫۲ میلیون دلار می‌رسد. باقی این درآمد شامل نوع دیگری از پاداش با نام Compensation می‌شود که به‌صورت سهام شرکت به مدیران پرداخت می‌شود.

طی ۵ سالی که سو در راس AMD قرار داشته است، سهام شرکت از ۳ دلار به ۵۵ دلار به‌ازای هر سهم افزایش پیدا کرده است. پردازنده‌های جدید AMD با معماری Zen توانسته‌اند برای اولین‌بار پس از سال‌ها بازار پردازنده‌های دسکتاپ را از انحصار تقریبی اینتل خارج کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات