چطور اپلیکیشن‌هایی که موقعیت مکانی ما را به اشتراک می‌گذارند پیدا و محدود کنیم

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بسیاری از افراد از اینکه بعضی اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی آن‌ها دسترسی دارند ابراز نگرانی می‌کنند. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چطور این دسترسی‌ها را کاهش داده یا قطع کنید.
تبلیغات

اگرهنگام کار با گوشی موبایل نگران حریم خصوصی خودتان هستید می‌توانید به آسانی تمام اپلیکیشن‌هایی که موقعیت مکانی شما را به اشتراک می‌گذارند غیرفعال کنید تا دیگر نتوانند موقعیت مکانی شما را به اشتراک  بگذارند در این مقاله سعی می‌کنیم هرآنچه شما نیاز دارید تا مطمئن شوید که برنامه‌ای از داده‌های مکانی شما استفاده نمی‌کند به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه اَپ‌هایی که موقعیت مکانی ما را در اندروید به اشتراک می‌گذارند پیدا کنیم؟

اَپلیکیشن‌هایی مانند نقشه گوگل یا تاکسی‌های اینترنتی بدون دسترسی به موقعیت مکانی شما کار نمی‌کنند اما شما می‌توانید فقط در زمان استفاده از خدمات این اَپلیکیشن‌ها دسترسی آن‌ها را فعال کنید. اَپ‌هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک هم وجود دارند که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند تا بتوانند پیشنهاد‌ها بهتری را باتوجه‌به موقعیت مکانی شما ارائه دهند. اگر نیاز به اَپلیکشنی مانند تاکسی اینترنتی دارید که از موقعیت مکانی شما استفاده می‌کند می‌توانید قبل از استفاده از خدمات آن‌ها، مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را در آن اَپلیکیشن خاص فعال کنید.

برای اینکه بدانید چه اَپلیکشن‌هایی از موقعیت مکانی شما استفاده می‌کنند، می‌توانید به‌صورت زیرعمل کنید:

۱- روی تنظیمات "Settings" کلیک کنید.

۲- به پایین صفحه بروید ویا در کادر جست‌وجو کلمه مکان یا "Location" را تایپ کنید.

۳- گزینه مکان یا "Location" را انتخاب کنید.

android location setting

۴- در این بخش اَپلیکیشن‌هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را می‌بینید روی مجوزهای برنامه "App permission" کلیک کنید تا لیست تمام برنامه‌هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را ببینید.

۵- اپلیکیشن‌هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • اَپ‌هایی که در تمام مدت مجاز هستند "Allowed all the time": این برنامه‌ها می‌توانند در تمام مدت به موقعیت مکانی شما در پس‌زمینه دسترسی پیدا کنند. توجه داشته باشید که نیاز به فعال کردن این امکان برای هیچ اَپلیکیشنی نیست.
  • مجاز فقط در زمان استفاده:"Allowed only while in use" اگر شما باید به یک اَپلیکیشن امکان دسترسی به موقعیت مکانی را بدهید این تنظیماتی است که شما باید از آن استفاده کنید. این مجوز اجازه می‌دهد که اَپلیکیشن‌ها فقط در زمان اجرا به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند.
  • اجازه ندادن "Deny": با استفاده از این گزینه اَپلیکیشن مدنظر به جزئیات موقعیت مکانی دسترسی نخواهد داشت.
  • ۶- یک اَپلیکیشن را برای تغییر سطح دسترسی به موقعیت مکانی انتخاب کنید.

    ۷- برای قطع دسترسی به موقعیت مکانی اپلیکیشن مدنظر روی اجازه ندادن "Deny" کلیک کنید.

    setting location2

    برای استفاده از خدمات اَپلیکیشن‌هایی مانند نقشه گوگل یا تاکسی‌های اینترنتی باید به آن‌ها اجازه استفاده از داده‌های موقعیت مکانی داده شود. در صورت نیاز به این کار می‌توانید مراحل فوق را دنبال کنید و مجوز دسترسی را از "Deny" یا عدم اجازه به مجاز فقط  در زمان استفاده یا "Allowed only while in use" تغییر دهید.

    چگونه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را در تلفن همراه اندروید خود غیرفعال کنیم؟

    اگر نمی‌خواهید موقعیت مکانی را در هیچ حالتی به اشتراک  گذارید می‌توانید آن‌را به‌طور کامل خاموش کنید. برای این کار مراحل زیر را در تلفن همراه خود دنبال کنید:

    ۱- روی تنظیمات کلیک کنید.

    ۲- به پایین صفحه بروید یا در کادر جست‌وجو مکان یا "Location" را سرچ کنید.

    ۳- گزینه مکان یا "Location" را خاموش کنید.

    android setting locat3

    پس از غیرفعال کردن مجوز موقعیت مکانی، دیگرهیچ اَپلیکیشنی نمی‌تواند موقعیت مکانی شما را بدست آورد. اگر نگران به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود توسط برخی اپلیکیشن‌ها هستید این بهترین روش برای غیرفعال کردن این‌گونه دسترسی‌ها است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات