گوگل روی باگ والپیپر اندروید کار می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بررسی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت - جلوی گوشی بدون قلم
گوگل اعلام کرده است که روی باگ عجیب اندروید برای رفع‌کردن آن کار می‌کند. کاربران گزارش کرده‌اند انتخاب والپیپری خاص باعث کرش‌کردن گوشی‌های اندرویدی می‌شود.
تبلیغات

چند روز پیش گروهی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصویری را به‌اشتراک گذاشتند که تنظیم کردن آن به‌عنوان والپیپر برخی گوشی‌های اندرویدی باعث از کار افتادن آن‌ها می‌شود. گوگل می‌گوید کار روی این باگ را آغاز کرده است و به‌دنبال راهکاری مطمئن برای رفع آن می‌گردد. اخیرا کاربری در وب‌سایت AOSP اندروید پستی دررابطه‌با مشکل جدید منتشر کرده و به‌تشریح جزئیات آن پرداخته است. در پی انتشار پست موردبحث فردی به‌نمایندگی از گوگل با نام وو آهان به آن کاربر پاسخ داد و گفت که این شرکت در حال تلاش برای رفع باگ اندروید است.

در پیام وو آهان می‌‌خوانیم: «سلام به همه، برای همکاری‌هایتان [در زمینه‌ی رفع مشکل] خالصانه متشکرم، ما خودمان راهکاری پیدا کرده‌ایم که فعلا تحت بررسی قرار دارد». وو آهان تاکنون به‌تاریخ احتمالی انتشار راهکار جدید گوگل اشاره‌ای نکرده است. بنابراین تا زمانی که گوگل جزئیات بیشتری درباره‌ی به‌روزرسانی موردبحث منتشر نکند، بهتر است حواس‌تان به باگ جدید باشد. اگر والپیپرِ منتشرشده در فضای مجازی را روی گوشی‌های اندرویدی به‌خصوص دستگاه‌های سامسونگ تنظیم کنید، گوشی شروع‌به کرش‌های پی‌در‌پی می‌کند. زومیت نیز این والپیپر را امتحان کرده و آثار مخرب آن را روی گوشی‌های اندرویدی تأیید می‌کند.

در پی انتشار گزارش‌های اولیه، بسیاری از کاربران از خود پرسیدند که چگونه والپیپرها باعث کرش‌کردن گوشی‌های هوشمند می‌شوند. شمار درخورتوجهی از کارشناسان روی یک موضوع اتفاق‌نظر دارند و آن هم فضای رنگی عکس است. برای فهمیدن جزئیات کامل می‌توانید این مقاله را در زومیت مطالعه کنید، با این‌حال اگر به‌طور خلاصه بگوییم، رابط کاربری سیستمیِ اندروید (Android SystemUI) برای بخش والپیپر تنها توانایی مدیریت تصاویری را دارد که رنگ‌های آن‌ها در فضای sRGB قرار می‌گیرد، بدین ترتیب سیستم UI توانایی بررسی تصاویری را که در خارج از این فضای رنگی قرار می‌گیرند ندارد.

والپیپری که باعث کرش‌کردن گوشی می‌شود حاوی رنگ‌هایی است که فراتر از فضای رنگی sRGB هستند. تنظیم‌کردن تصویری این‌چینی به‌عنوان والپیپر اندروید باعث می‌شود که دستگاه وارد چرخه‌ای نامتناهی از کرش‌های پشت‌سر‌هم شود، این موضوع به بروز مشکل در برخی متغیرهای اندروید ربط دارد. درضمن دلیل کرش‌های پی‌در‌پی این است که هرگاه SystemUI آغازبه‌کار کند، روند پردازش تصویر آغاز می‌شود.

کاربران به‌طور معمول نشان داده‌اند که در چنین مواقعی به‌دلیل کنجکاوی زیاد سراغ استفاده از والپیپر می‌روند. افراد زیادی به‌خاطر همین کنجکاوی مجبور شده‌اند تمامی داده‌های گوشی‌شان را پاک کنند تا امکان استفاده‌ی مجدد از گوشی برای‌شان فراهم شود. قویا به‌شما پیشنهاد می‌کنیم از تنظیم تصویر موردبحث به‌عنوان والپیپر گوشی خودداری کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات