تصویر زمینه‌ای که گوشی‌های اندرویدی را از کار می‌اندازد

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های کاربران، تعداد قابل‌توجهی از گوشی‌های اندرویدی در نتیجه‌ی قرار دادن یک تصویر زمینه‌ی معمولی دچار سافت بریک شده‌اند.
تبلیغات

گزارش کاربران گوشی‌های اندرویدی حاکی از این است که سیستم‌عامل اندروید با قرار دادن برخی تصاویر به عنوان پس‌زمینه دچار کرش می‌شود. متأسفانه، این مشکل در حدی است که بدون انجام فکتوری ریست حل نمی‌شود.

چندی پیش بروز باگ نرم‌افزاری در iOS 13 باعث شده بود ارسال متنی خاص به گوشی‌های اپل منجر به کرش آیفون‌ها شود. حال به نظر می‌رسد کاربران گوشی اندروید نیز دچار مشکل مشابهی شده‌اند. با این تفاوت که برای بروز باگ، شخص باید تصویر خاصی را به عنوان پس‌زمینه انتخاب کند. البته هنوز دلیل ناسازگاری این تصویر با سیستم‌عامل اندروید کاملا مشخص نیست؛ ولی از آن‌جایی که تصویر مذکور از فضای رنگی RGB استفاده می‌کند و اندروید اصولا می‌خواهد sRGB را نمایش دهد این کرش اتفاق می‌افتد.

نکته‌ی قابل ذکر این است که همه‌ی گوشی‌های اندرویدی دچار این مشکل نیستند. برای مثال، استفاده از این والپیپر روی گوشی هواوی میت ۲۰ پرو هیچ‌گونه کرشی را به دنبال ندارد و به نظر می‌رسد برخی گوشی‌های وان‌پلاس نیز در برابر این باگ ایمن هستند؛ اما بسیاری گوشی‌های دیگر از برندهای سامسونگ، شیائومی، نوکیا و حتی گوگل نظیر پیکسل ۲ و پیکسل ۳ نیز به این باگ دچار هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، گوگل در پیش‌نمایش اندروید ۱۱ که به تازگی منتشر شده است، این نقص را برطرف کرده است. احتمالا گوگل در اندروید ۱۱ قابلیت تبدیل RGB به sRGB را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است. این در حالی است که بیش از ۲ سال پیش یکی از کاربران گزارش کاملا مشابهی را با والپیپری متفاوت به توسعه‌دهندگان اندروید ارسال کرده بود و آن‌ها در جواب نوشته بودند که مشکلی مشاهده نکرده‌اند. زومیت برای جلوگیری از خطرات احتمالی، هر دو تصویر مشکل‌ساز را در قالب اسکرین‌شات منتشر کرده است. چنان‌چه کنجکاو شدید که نسخه‌ی اصلی را پیدا کرده و روی گوشی اندرویدی خود امتحان کنید، اکیدا توصیه می‌کنیم، ابتدا از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

والپیپر مشکل ساز گوشی های اندروید
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات