گوگل فوتوز دیگر به‌صورت پیش‌فرض از پوشه‌ی تصاویر شبکه اجتماعی، پشتیبان تهیه نمی‌کند

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تغییراتی در سیستم تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان سرویس فوتوز اعمال کرد تا پشتیبان‌گیری از پوشه‌ی تصاویر شبکه‌ی اجتماعی به‌صورت خودکار انجام نشده و در فضای ذخیره‌سازی کاربر صرفه‌جویی شود.
تبلیغات

گوگل فوتوز قبلا تصاویری که در پوشه‌های اختصاصی توسط اپلیکیشن‌های شبکه‌ی اجتماعی ایجاد می‌شدند را به‌‌صورت پیش‌فرض پشتیبان‌گیری می‌کرد. به‌عنوان مثال پوشه‌ای که اینستاگرام در گوگل فوتوز برای نگه‌داری تصاویر منتشرشده در پلتفرم ایجاد کرده بود، به‌صورت خودکار در فضای ابری گوگل فوتوز ذخیره می‌شد. اکنون گوگل اعلام کرده است که این روند تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان دیگر به‌صورت خودکار انجام نمی‌شود.

یکی از قابلیت‌های مهم گوگل فوتوز برای کاربران، تهیه‌ی خودکار نسخه‌ی پشتیبان از تصاویری است که در گوشی هوشمند اندروید یا iOS کاربر ذخیره می‌شود. همان‌طور که گفته شد، اگر این گزینه فعال باشد، تمامی عکس‌ها و پوشه‌ها به‌صورت خودکار در فضای ابری اپلیکیشن هم ذخیره می‌شوند. طبق اعلام گوگل، از این پس برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از پوشه‌های مخصوص اپلیکیشن‌هایی همچون فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ، کاربر باید گزینه‌ی تهیه‌ی خودکار را در تنظیمات اپلیکیشن فعال کند. در روشی دیگر، می‌توان تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از هر پوشه‌ی مدنظر را به‌صورت دستی انجام داد.

برای هر پوشه می‌توان تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان را به‌صورت دستی انجام داد

گوگل می‌گوید در دوران شیوع کرونا، اشتراک‌گذاری عکس و انواع محتوای رسانه‌ای در اینترنت با افزایش قابل توجهی مواجه شد. آن‌ها می‌گویند تصمیم جدید به این دلیل اتخاذ شد تا صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی ابری و همچنین سهولت در فرایندهای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان با بازدهی بهتری انجام شود. گوگل در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود اعلام می‌کند که تمامی عکس‌های ذخیره‌شده در فضای ابری که تاکنون از پوشه‌های شبکه‌ی اجتماعی بارگذاری شده‌اند، از تغییر اخیر در سیاست‌ها تأثیر نمی‌گیرند. فراموش نکنید که هنوز می‌توان با ورود به هر پوشه در گوکل فوتوز، امکان تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان به‌صورت خودکار را برای آن فعال کرد.

گوگل برای سهولت کار با سرویس فوتوز و بخش تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان، آموزشی را برای کاربران منتشر کرد. در این آموزش، پیدا کردن عکس‌های ساخته شده توسط اپلیکیشن‌های شبکه‌ی اجتماعی در گوگل فوتوز و تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان به‌صورت دسته‌جمعی از عکس‌‌ها دیده می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات