سونی برنامه‌ای برای گزارش باگ‌های پلی استیشن آغاز کرد

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
سونی در نظر دارد به افرادی که باگ‌های امنیتی سرویس پلی استیشن را گزارش دهند، جایزه دهد.
تبلیغات

مانند هر سرویس پرمخاطبی، سرویس پلی استیشن نیز می‌تواند شامل باگ‌های مختلفی باشد که توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویس‌های سونی از آن‌ها بی‌خبر هستند. اصولا هکرها نیز با استفاده از این باگ‌ها اقدام به سوءاستفاده از سرویس‌ها، هک حساب‌های کاربری دیگران، ایجاد اختلال در سرویس یا موارد دیگر می‌کنند.

در همین راستا، سونی برنامه‌ای ترتیب داده است که برنامه‌نویسان بتوانند با یافتن باگ‌های موجود در سرویس پلی استیشن، موارد یافته‌شده را گزارش داده و جایزه‌ای ۵۰ هزار دلاری دریافت کنند؛ البته بسته به نوع باگ یافته‌شده، امکان افزایش جایزه نیز وجود دارد.

جف نورتن، یکی از مدیران ارشد سونی و مدیر بخش مهندسی نرم‌افزاری شرکت ژاپنی در بلاگ پلی استیشن خبر آغاز شدن چنین برنامه‌ای را اعلام کرد. سونی در گذشته نیز چنین برنامه‌ای داشت؛ اما این برنامه به‌صورت خصوصی اجرا می‌شد و در دسترس عموم قرار نداشت. برنامه جدید سونی شامل تمامی افرادی می‌شود که علاقه‌مند به افزایش امنیت سرویس پلی استیشن هستند.

در برنامه جدید سونی، گروه HackerOne نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. گیمرها، مهندسان و علاقه‌مندان می‌توانند در زمینه سخت‌افزاری کنسول‌ مانند پلی استیشن ۴، سیستم‌عامل، لوازم جانبی و شبکه پلی استیشن با جست‌وجو در کدها، باگ‌های امنیتی را کشف کرده و گزارش دهند.

طبق آنچه در انجمن هکر وان اعلام شده است، باگی با اولویت پایین از پاداش ۵۰۰ دلار شروع می‌شود و درصورتی‌که باگ امنیتی بسیار مهمی گزارش داده شود، جایزه می‌تواند به ۵۰‌،۰۰۰ دلار یا بیشتر نیز برسد.

با این حال، گزارش‌ها برای شبکه پلی استیشن پاداش کمتری دارد و برای مواردی با اولویت پایین پاداش از ۱۰۰ دلار شروع می‌شود و برای موارد مهم نیز پاداش ممکن است تا ۳،۰۰۰ دلار نیز برسد.

چنین اقدامی کاملا طبیعی است و توسط بسیاری از شرکت‌های مطرح مانند اپل، گوگل و نتفلیکس اجرا می‌شود. طبق آنچه در انجمن هکر وان منتشر شده است طی ۹۰ روز گذشته بسیاری از شرکت‌کنندگان در برنامه توانسته‌اند جوایز مختلفی دریافت کنند. گویا میزان گزارش‌های تاییدشده به ۱۰۲ عدد رسیده است که جوایز اهدایی بالغ بر ۱۷۳،۹۰۰ دلار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات