گروه Anonymous مجموعه عظیمی از اطلاعات پلیس آمریکا را سرقت و منتشر کرد

سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
هکرهای گروه Anonymous پلیس آمریکا را به‌صورت جدی هدف قرار داده‌اند و در جدیدترین حمله‌ی خود، اطلاعات بسیاری مهم و زیادی را منتشر کردند.
تبلیغات

گروه هکری Anonymous یکی از مشهورترین گروه‌های هکری دهه‌ی اخیر اینترنت است که فعالیت‌های متعددی با تمرکز بر سرقت و انتشار اطلاعات شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری انجام داد. آن‌ها برای مدتی در رسانه‌ها و اخبار دیده نمی‌شدند، تا اینکه ناآرامی‌های اخیر در ایالات متحده و اعتراض‌ها علیه نژادپرستی ساختاریافته، منجر به ظهور مجدد گروه در شبکه‌های اجتماعی شد. گروه مذکور در جدیدترین حرکت خود، پلیس ایالات متحده را هدف قرار داد و صدها گیگابایت اطلاعات محرمانه شامل اسناد حقوقی و حتی پیام‌های داخلی آن‌ها را منتشر کرد.

در جمعه‌ی گذشته که به‌نام روی Juneteenth در ایالات متحده شناخته می‌شود، یک گروه فعال مدنی به‌نام Distributed Denial of Secrets، مجموعه‌ای اطلاعاتی با حجم ۲۶۹ گیگابایت را منتشر کرد که اطلاعات پلیس ایالات متحده شامل ایمیل‌ها، پیام‌های صوتی و تصویری و اسناد جاسوسی در آن‌ها دیده می‌شد. تعداد مجموع فایل‌های منتشر شده، به بیش از یک میلیون سند می‌رسد. هم‌بنیان‌گذار DDOSecrets، اما بست، ادعا می‌کند که فایل‌ها ازطریق گروه Anonymous به دست آمده‌اند. فراموش نکنید که ساختار بدون رهبری گروه هکری مذکور، به هر هکری امکان می‌دهد تا خود را عضوی از گروه بیان کند. گروه‌های فعال مدنی در سرتاسر جهان، مشغول واکاوی اسناد منتشرشده هستند تا اطلاعاتی از ردگیری معترضان و فعالان مدنی توسط پلیس ایالات متحده کشف کنند. اطلاعات اخیر حتی توضیح مقام‌های قانونی ایالات متحده از گروه‌های معترض همچون Antifa را هم نشان می‌دهد.

اما بست ادعا می‌کند که افشای اخیر اطلاعات پلیس آمریکا، بزرگ‌ترین هک سازمان‌های قانونی در این کشور محسوب می‌شود. او می‌گوید باتوجه‌به اسناد می‌توان چشم‌اندازی عمیق به شیوه‌ی کار آژانس‌های فدرال و محلی داشت که وظیفه‌ی حمایت از مردم ایالات متحده را برعهده دارند.

هک پلیس آمریکا

داستان هک

رسانه‌ها و شرکت‌های امنیتی که به اسناد منتشرشده دسترسی پیدا کرده‌اند، رد آ‌ن‌ها را به مراکز اطلاعاتی ایالات متحده موسوم به Fusion Center تشخیص داده‌اند. این مراکز به‌عنوان ساختارهای توزیع اطلاعات بین آژانس‌های فدرال و محلی و ایالتی استفاده می‌شوند. درواقع ادعا می‌شود که Anonymous با هک مراکز مذکور، اطلاعات مشترک سازمان‌ها را افشا کرده است.

اسناد افشا شده شامل حجم عظیمی از ایمیل، پیام‌های صوتی و تصویری و داده‌های مشابه هستند

در نام‌هایی که مرتبط با پرونده‌ی اخیر ذکر می‌شوند، یک شرکت اینترنتی به‌نام Netsential بیش از همه به چشم می‌خورد که برخی از کارشناسان، اطلاعات را از آن‌ها دریافت کرده‌اند. البته خود شرکت و کارشناسان مربوطه همچون بست هیچ اظهارنظری مبنی بر تأیید یا رد این موضوع که Netsential منبع اصلی بوده است،‌ ندارند. درنهایت بست می‌گوید تعدادی از کاربران توییتر، منبع اطلاعات را به شرکت مذکور مرتبط می‌دانند. فردی که اطلاعات را منتشر و خود را عضو گروه Anonymous عنوان کرد، به‌نام capital A Anonymous در اسناد دیده می‌‌شود.

DDOSecrets اطلاعات را با فرمت قابل جست‌وجو در وب‌سایت خود منتشر کرد و کاربران نیز به‌سرعت با استفاده از هشتگ Blueleaks#، اطلاعات خود را که از بررسی اسناد دریافت کرده بودند، به اشتراک گذاشتند. به‌عنوان مثال برخی از اسناد نشان می‌دهد که FBI حساب کاربری شبکه‌‌های اجتماعی برخی از معترضان را تحت نظارت داشته و درصورت تشخیص، به مقام‌های محلی هشدار ارسال می‌کرده است. اطلاعات دیگر، ردگیری پرداخت بیت‌کوین در جهت حمایت از معترضان را نشان می‌دهد که باز هم توسط FBI انجام می‌شود. درنهایت گروه DDOSecrets می‌گوید ظاهرا هیچ‌یک از اسناد منتشرشده، طبقه‌بندی محرمانه ندارند. ازطرفی بررسی اطلاعات هم نشان‌دهنده‌ی برخی از رفتارهای قانونی، اما بحث‌برانگیز از سوی مقام‌های قانون‌گذار ایالات متحده است.

Anonymous

سطح اهمیت نفوذ

اطلاعات منتشرشده، مرتبط با بیش از ۲۰۰ آژانس ایالتی و فدرال و محلی می‌شود. مراکز اطلاعاتی موسوم به فیوژن، بیشترین حجم اطلاعات را در اسناد اخیر دارند که از میان آن‌ها می‌توان به Missouri Information Analysis Center, the Northern California Regional Intelligence Center, the Joint Regional Intelligence Center, the Delaware Information and Analysis Center و the Austin Regional Intelligence Center اشاره کرد. همچنین اطلاعات تعدادی از سازمان‌های خصوصی همکار FBI هم در میان اسناد فاش شده دیده می‌شود.

اطلاعات حساس زیادی در هک اخیر منتشر شد که اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی مقام‌های قانون‌گذار هم در آن‌ها دیده می‌شود. به‌علاوه، گروه‌ منتشرکننده‌ی اطلاعات، پیش از انتشار آن‌ها بررسی عمیقی داشت تا هرگونه اطلاعات شخصی از مجرمان احتمالی، شرکت‌های خصوصی نامرتبط و سازمان‌های سلامت و خدمات بازنشستگی، منتشر نشود. البته آن‌ها می‌گویند به‌خاطر حجم بالای اطلاعات،‌ شاید کمی از داده‌ها در فرایند بازرسی شناسایی نشده باشند.

گروه DDOSecrets در انتشار اطلاعاتی که از Anonymous به دست آمد، از انتشار اطلاعات شخصی و بانکی مقام‌های پلیس خودداری نکرد. آن‌ها می‌گویند عموم جامعه به این اطلاعات علاقه دارند و روی آن‌ها حساس هستند. درنهایت صرف‌نظر از هدف و شیوه‌ی انتشار اطلاعات هک شده از پلیس، می‌توان رخداد اخیر را بزرگ‌ترین فعالیت گروه Anonymous در ایالات متحده پس از هک تاریخی سال ۲۰۱۱ دانست که در آن، جرمی هامومد، اطلاعات مقام‌های قانون‌گذار را در حمایت از جنبش اشغال وال استریت سرقت و منتشر کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات