Anonymous به تعدادی از سرورهای دارک وب حمله کرد

سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
Anonymous که گروهی از هکرها با اهداف مثبت هستند، به‌تازگی به یکی از سرویس‌های هاستینگ وب‌سایت‌های مجرمانه یا دارک وب حمله کرده‌اند.
تبلیغات

هکرهای وابسته به گروه آنونیموس، جمعه‌ی گذشته بخش بزرگی از دارک وب یا شبکه‌ی وب‌سایت‌های مجرمانه را از کار انداختند. در خلال این حمله، بازدیدکنندگان بیش از ۱۰ هزار وب‌سایت مجرمانه یا Tor-based با یک پیغام از طرف هکرها رو‌به‌رو شدند. این وب‌سایت‌ها توسط سرویس هاستینگ Freedom Hosting II پشتیبانی می‌شدند و در زمان هک پیغامی مبنی بر هک شدن این سرویس برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد.

هکرها عنوان کرده‌اند که نیمی از اطلاعات به سرقت رفته در این نفوذ، تصاویر مستهجن کودک‌آزاری بوده‌اند. البته این ادعاها تاکنون تأیید نشده‌اند. خبر دیگر این‌ که این هکرها حاضر شده‌اند اطلاعات جمع‌آوری شده را به قیمت ۰.۱ بیت کوین یا حدود ۱۰۰ دلار به سرویس هاستینگ بفروشند. این خبر نیز تاکنون تأیید نشده است.

وب‌سایت Motherboard چند روز پیش با هکری که ادعا می‌کرد این حمله را برنامه‌ریزی کرده است، مصاحبه‌ای انجام داد. او در این مصاحبه اعلام کرد که این حمله، اولین حمله‌ی هکری او بوده که تنها با داشتن ایده‌ی درست نفوذ انجام شده است.

این هکر اعلام کرده که در تاریخ ۳۰ ژانویه به سرویس‌ها دسترسی پیدا کرده است و تنها قصد داشته نگاهی به سرویس و اطلاعات آن داشته باشد. پس از آن، او تعدادی وب‌سایت‌های هرزه‌نگار را که در حدود ۳۰ گیگابایت اطلاعات در آن‌ها ذخیره شده بودند، کشف می‌کند. ازآنجاکه سرویس Freedom Hosting II تنها ۲۵۶ مگابایت فضا دراختیار وب‌سایت‌ها قرار می‌دهد، مشخص شد این وب‌سایت‌های مجرمانه برای ذخیره‌ی اطلاعات خود هزینه پرداخت کرده‌اند و ادمین هاستینگ از این وب‌سایت‌ها اطلاع داشته است. در آن زمان، هکر تصمیم می‌گیرد اطلاعات و وب‌سایت‌ها را مورد حمله‌ی جدی قرار دهد.

این حمله، دومین حمله از طرف Anonymous به فریدام هاستینگ است. این گروه در سال ۲۰۱۱ نیز وب‌سایت اصلی و اولیه‌ی این سرویس را به‌طور کلی از کار انداختند. آن سرویس نیز میزبان بیش از ۴۰ وب‌سایت هرزه‌نگاری کودک‌آزاری بود. پس از آن، مقامات قضایی نیز مدیران این سرویس را در سال ۲۰۱۳ محکوم کردند و تحت تعقیب قرار دادند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سرویس Freedom Hosting II نیز مانند سرویس قبلی به اقدامات مجرمانه مشغول است و پشتیبانی حدود ۲۰ درصد از Dark web را بر عهده دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات