اپل تی‌وی پلاس به آمار یک میلیارد دستگاه رسید

سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
اپل مجددا در WWDC روی آماری تکراری تأکید کرد. سرویس TV Plus اکنون روی حدود یک میلیارد دستگاه در جهان قرار دارد.
تبلیغات

اپل تی‌وی پلاس به آمار یک میلیارد دستگاه رسید. آماری که حتی پیش از رونمایی سرویس مذکور توسط کوپرتینویی‌ها ادعا می‌شد، اما باز هم آن‌ها در رویداد WWDC روی آن تأکید کردند. شرکت همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن اپل تی‌وی با سرویس TV Plus در تابستان سال جاری روی دستگاه‌های هوشمند سونی و Vizio هم ارائه خواهد شد.

آماری که اپل در رویداد توسعه‌دهنده‌های خود منتشر کرد تنها نشان می‌دهد که Apple TV روی یک میلیارد دستگاه قرار دارد. به‌‌هرحال‌ آن‌ها با فروش میلیاردها گوشی آیفون، بخش دشوار توزیع گسترده‌ی اپلیکیشن را انجام داده‌اند. همه می‌دانیم که اپل تی‌وی به‌صورت پیش‌فرض روی تمامی دستگاه‌های آیفون مجهز به iOS ارائه می‌شود. تیم کوک هم در سال گذشته اعلام کرد که تاکنون بیش از دو میلیارد گوشی آیفون فروخته شده‌ که از میان آن‌ها حداقل ۹۰۰ میلیون دستگاه فعال هستند. اپلیکیشن Apple TV همچنین روی تلویزیون‌های هوشمند Rokus و Amazon Fire TV هم ارائه می‌شود که در مجموع، دامنه‌ی نفوذ آن را افزایش می‌دهد.

برای مقایسه‌ی سرویس‌های استریم اشتراکی، تعداد دستگاه‌های میزبان سرویس، آمار مناسبی نیست

با وجود ادعای بازاریابی بزرگی که اپل در رویداد خود مطرح کرد، برای مقایسه‌ی سرویس‌های اشتراکی باید روی تعداد مشترکان سرویس متمرکز باشیم. به‌عنوان مثال نتفلیکس بیش از ۱۸۲ میلیون مشترک دارد. دیزنی پلاس که تنها دو هفته پس از اپل تی‌وی پلاس رونمایی شد، تا ماه مه به آمار ۵۴/۵ میلیون مشترک رسید. کوپرتینویی‌ها تاکنون آمار مشترکان اپل تی‌وی پلاس را منتشر نکرده‌اند. درنتیجه می‌توان تخمین زد که هنوز آمار مذکور، به اندازه‌ی رقابت با بزرگان بازار، بزرگ نشده است.

اپل تی‌وی پلاس اکنون با استفاده از قابلیت AirPlay در تلویزیون‌های سونی و ویزیو امکان استفاده دارد؛ اما شرکت اعلام کرد که به‌زودی، اپلیکیشن رسمی خود را هم برای این برندها ارائه می‌کند.

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2020 اپل / Apple WWDC 2020

اپل در WWDC مانند اکثر سال‌های گذشته نرم‌افزار iOS جدید را برای آیفون و آیپد معرفی کرد. همچنین نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مک برای کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ و نسخه‌ی جدید WatchOS برای ساعت هوشمند نیز رونمایی شد. رویداد توسعه‌دهنده‌های اپل، هرساله هزاران توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس و طرفدار اپل را به سن‌خوزه‌ی کالیفرنیا می‌آورد، اما امسال به‌خاطر بحران ویروس کرونا، رویداد حضوری لغو شد. درعوض کوپرتینویی‌ها رویدادی کاملا مجازی را در روزهای متعدد هفته‌ی جاری با نام WWDC اجرا می‌کنند.

اپل تی‌وی پلاس، سرویس استریم ویدیویی با ساختار اشتراکی این غول دنیا فناوری است که محتوای فیلم و سریال اختصاصی شرکت در آن عرضه می‌شود. کوپرتینویی‌ها ادعا کردند که ۶ میلیارد سرمایه‌گذاری برای جذب بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود به سرویس خود در نظر گرفته‌اند. اپل تی‌وی پلاس یکی از اولین مبارزان جدی جنگ استریم بود که از چند ماه پیش شروع شد و به‌مرور شاهد ورود غول‌های دیگر دنیای فناوری و رسانه به آن هستیم. نبردی که می‌توان جبهه‌ی عظیمی را در برابر نتفلیکس در آن مشاهده کرد. در این نبرد، علاوه بر اپل تی‌وی پلاس، غول‌های دیگر همچون HBO Max و Disney Plus و Peacock دیده می‌شوند که در برابر بازیگران قدیمی‌تر یعنی نتفلیکس و آمازون پرایم قد علم کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات