اپل قابلیت Scribble را برای نسخه جدید iPadOS معرفی کرد

سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
iPadOS میزبان قابلیتی با نام Scribble شده است که امکان نوشتن متون را در داخل تمامی باکس‌های متن‌محور فراهم می‌کند. iPadOS میزبان بهبودهای دیگری نیز شده است.
تبلیغات

iPadOS سیستم‌عامل نوپایی به‌حساب می‌آید که قابلیت‌های متنوعی دارد، اما اپل همچنین به بهبود آن ادامه می‌دهد. در راستای همین بهبودها در جریان برگزاری نطق اصلی کنفرانس WWDC 2020 اپل شاهد معرفی نسخه‌ی جدید آیپد او اس یعنی iPadOS 14 بودیم که نه‌تنها به بسیاری از قابلیت‌های iOS 14 نظیر App Library و ویجت‌های جدید روی صفحه‌ی هوم مجهز شده است بلکه برخی قابلیت‌های اختصاصی دارد که به‌طور ویژه برای آیپدها بهینه‌سازی شده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین بهبودها در نسخه‌ی جدید iPadOS بدون شک برای اپل پنسل اتفاق افتاده است. اپل از اضافه‌شدن قابلیتی با نام Scribble به آیپدها خبر می‌دهد که شما را قادر می‌سازد درون هر باکس متن‌محور با دست‌خط خود به نوشتن بپردازید؛ سپس قابلیت Scribble دست‌نوشته‌ی شما را به‌صورت خودکار به متن تبدیل می‌کند.

نوتیفیکیشن تماس ورودی در iPadOS 14 اپل

اگر دست‌نوشته‌‌های شما در همان صفحه‌ی مربوط‌به طراحی‌ها باشد می‌توانید بدون اعمال تغییر روی طراحی، بخش موردنظر خود از دست‌نوشته را انتخاب کنید. در کنار این‌ها می‌توانید رنگ متن را تغییر دهید و به جابه‌جایی آن در داخل سند بپردازید. در دموی به‌نمایش‌درآمده توسط اپل، دیدیم که قابلیت Scribble توانایی تشخیص زبان‌های انگلیسی و چینی را دارد و می‌شود به‌صورت همزمان از این دو زبان استفاده کرد. قابلیت Scribble همچنین توانایی تشخیص آدرس‌های دست‌نویس و البته شماره‌موبایل‌های دست‌نویس را دارد.

یکی دیگر از تغییرات اعمال‌شده در iPadOS به قابلیت جست‌و‌جوی سراسری آن مربوط می‌شود. اگر در نوار جست‌و‌جو به تایپ عبارت مدنظر خود بپردازید امکان اجرای فوری اپلیکیشن‌ها و سندها برای‌تان فراهم می‌شود. ازطریق این بخش حتی امکان جست‌و‌جو در فضای وب در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. بدین ترتیب تنها کافی است چند حرف تایپ کنید تا نتایج برتر ازطریق سافاری بالا بیایند.

منوی کناری اپلیکیشن Photos در iPadOS 14 اپل یا تصاویر درخت و زن موبلوند و دوچرخه سوار
مقاله‌های مرتبط:

در نسخه‌ی جدید سیستم‌‌عامل تبلت‌ اپل شاهد نوار کناری (ساید بار) جدیدی هستیم که گزینه‌های بیشتری را برای ناوبری در اپلیکیشن‌های پیش‌فرض دستگاه‌های اپل ارائه می‌دهد. اپل این نوار کناری جدید را به‌هنگام اجرای اپلیکیشن‌هایی نظیر Photos به‌نمایش گذاشت. در Photos می‌توانید با کشیدن عکس‌ها به درون نوار کناری به ساخت آلبوم مشغول شوید. نوار کناری مذکور در داخل اپلیکیشن‌های Notes و Files هم به‌نمایش درخواهد آمد. iPadOS همچنین امکان اجرای کاور آلبوم‌ها و متون موسیقی را در اپلیکیشن Music فراهم می‌کند.

افزون بر موارد یادشده، قرار است در نسخه‌ی جدید iPadOS نتایج سیری در سمت راست بخش پایین صفحه‌نمایش نشان داده شوند. تماس‌های ورودی از این پس تمام صفحه را در بر نخواهند گرفت و به‌شکل پنجره‌ای شناور روی صفحه ظاهر خواهند شد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات