فهرست شهرهای برتر جهان ازلحاظ خدمات اینترنتی فقط یک آمریکایی دارد

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شهرهای آمریکایی در کمتر فهرستی در میان شهرهای دارای خدمات اینترنتی عالی دیده می‌شوند؛ اما در میان آن‌ها، نیویورک جایگاه بهتری دارد.
تبلیغات

در میان ۱۰ شهر برتر جهان ازلحاظ کیفیت و پوشش خدمات اینترنتی، تنها یک شهر از ایالات متحده به‌چشم می‌خورد. این موضوع نشان می‌دهد کشوری که محل شکل‌گیری و رشد بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری بوده است، در ارائه‌ی خدمات بهینه به شهروندان جایگاه چندان درخورتوجهی در جهان ندارد و تنها نیویورک از ایالات متحده در میان شهرهای برتر جهان ازلحاظ خدمات اینترنتی به شهروندان قرار می‌گیرد. البته آمریکایی‌ها با وجود تمام مقاومت‌ها و حتی خرافات علیه فناوری 5G، روند مناسبی در توسعه‌ی فناوری دارند و به‌مرور، خدمات خود را به شهروندان افزایش می‌دهند.

شرکت آلمانی Business Fibre رتبه‌بندی جدید شهرهای برتر جهان ازلحاظ خدمات اینترنتی را اعلام کرده است که نیویورک را به‌عنوان تنها شهر آمریکایی در رتبه‌ی پنجم قرار می‌دهد. نیویورک به‌صورت میانگین سرعت دانلود ۳۳/۶ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۳۰/۱ مگابیت‌برثانیه را به شهروندان ارائه می‌کند و در آن، بیش از یک‌میلیون اکسس‌پوینت رایگان وای‌فای قرار دارد. میانگین هزینه‌ی ماهانه‌ی اینترنت در نیویورک هم ۶۳/۷۴ دلار گزارش می‌شود.

کیفیت اینترنت 5G

در گزارش اخیر، لندن به‌عنوان برترین شهر جهان ازلحاظ کیفیت اینترنت انتخاب شد که سرعت دانلود میانگین ۳۴/۳ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۳۲/۸ مگابیت‌برثانیه را به شهروندان ارائه می‌کند. این شهر ۶۸۸،۱۲۷ اکسس‌پوینت رایگان وای‌فای دارد و هزینه‌ی میانگین ماهانه برای خدمات اینترنتی در آن ۳۹/۲۱ دلار است. توکیو با سرعت دانلود و آپلود ۴۵/۲ و ۴۳ مگابیت‌برثانیه و ۴۶۴،۶۳۸ اکسس‌پوینت رایگان وای‌فای و هزینه‌ی میانگین ماهانه ۴۴/۸۶ دلار، در رتبه‌ی بعدی این رده‌بندی قرار دارد. پاریس هم با سرعت دانلود و آپلود ۴۲/۸ و ۲۹ مگابیت‌برثانیه در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. این شهر ۳۷۸،۸۰۹ اکسس‌پوینت رایگان وای‌فای برای شهروندان دارد و میانگین هزینه‌ی ماهانه‌ی اینترنت در آن ۳۰/۳۷ دلار است.

ایالات متحده ازلحاظ ارائه‌ی خدمات 5G وضعیت بهتری دارد

سنگاپور در رتبه‌ی چهارم مناطق برتر ازلحاظ کیفیت و پوشش اینترنتی قرار می‌گیرد. میانگین سرعت دانلود ۵۴/۶ مگابیت‌برثانیه و آپلود ۳۸/۴ مگابیت‌برثانیه و ۳۳۰،۲۲۹ اکسس‌پوینت وای‌فای رایگان و هزینه‌ی میانگین ماهانه‌ی ۳۱/۳۴ دلار برای اینترنت، این رتبه را برای سنگاپور رقم زده است. دُبی با سرعت دانود میانگین ۱۴۳ مگابیت‌برثانیه و آپلود ۷/۲ مگابیت‌برثانیه، با وجود ارائه‌ی سرعت بیشتر، در پایین‌ترین جایگاه شهرهای برتر جای می‌گیرد. دلیل رتبه‌ی پایین دُبی با وجود ارائه‌ی بیش از ۱۰۰ هزار اکسس‌پوینت وای‌فای رایگان، در قیمت گران اینترنت دیده شده است. هزینه‌ی میانگین ماهانه‌ی دُبی ۱۰۰/۷۷ دلار عنوان می‌شود.

فشار روی شبکه اینترنت

در بحث ارائه‌ی خدمات 5G، رتبه‌بندی شهرهای برتر جهان کمی تغییر می‌کند. سئول، پایتخت کره‌‌جنوبی، با ۸۳ نقطه‌ی اتصال 5G در رتبه‌ی اول شهرهای برتر قرار دارد که دوبرابر خدمات بیشتری درمقایسه‌با تمامی شهرهای رقیب ارائه می‌کند. لندن با ۳۵ نقطه‌ی اتصال 5G در رتبه‌ی بعدی قرار دارد که بهترین شهر اروپایی ازلحاظ خدمات 5G محسوب می‌شود. تنها شهر اروپایی دیگر در رتبه‌‌بندی مذکور، رُم با ۲ نقطه‌ی اتصال 5G است.

آمریکایی‌ها در این بخش وضعیت بهتری دارند و در میان پنج شهر برتر، سه منطقه از ایالات متحده هستند: لس‌آنجلس با ۴۰ نقطه و میامی با ۱۴ نقطه و لاس‌وگاس با ۱۳ نقطه‌ی اتصال 5G. در چین، شهرهای شن‌ژن و گوانگ‌ژو، از شهرهای مهم تولید محصولات فناورانه، درکنار شانگهای قرار می‌گیرند که با عرضه‌ی تنها سه نقطه‌ی اتصال 5G، رتبه‌ی مناسبی در فهرست ندارند.

همه‌گیری ویروس کرونا و سیاست‌های دورکاری و تعطیلی گسترده، به افزایش فشار بر شبکه‌ی اینترنت و خصوصا اینترنتی پهن‌باند در تمام نقاط جهان منجر شد. حتی شهرهایی که در فهرست بالا قرار داشتند، در ماه‌های گذشته مشکلات متعددی در مدیریت تقاضای شدید کاربران تجربه کرده‌اند. افزون‌براین، هزینه‌ی اینترنت در تمامی مناطق شهری جهان برابر نیست و بسیاری از کاربران در مدیریت هزینه‌های خود در اوضاع‌واحوال کنونی با مشکل روبه‌رو بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات