NEC در همکاری با D-Wave سیستم کوانتومی هیبریدی می‌سازد

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت‌های پیش‌گام در صنایع پردازش ابری و کوانتومی در همکاری با یکدیگر تصمیم به توسعه‌ی سیستم‌هایی با کاربری چندگانه در بازار دارند.
تبلیغات

غول ژاپنی دنیای فناوری، NEC، از همکاری با شرکت D-Wave خبر داد که با ترکیب ابرکامپیوترها و سیستم‌های کوانتومی دو شرکت همراه خواهد شد. NEC عرضه‌ی ابرکامپیوتر را در این همکاری بر عهده می‌گیرد و کامپیوترهای کوانتومی نیز توسط D-Wave تأمین خواهند شد.

شرکت D-Wave یک سرویس ابری کوانتومی به‌نام Leap دارد که به‌عنوان پایه و زیرساخت همکاری جدید با NEC به کار گرفته خواهد شد تا سیستمی ترکیبی ایجاد شود. سرویس ابری مذکور، کاربردهای متنوعی در حوزه‌های حمل‌ونقل، علم مواد و یادگیری ماشین دارد. NEC در بیانیه‌ای پیرامون همکاری جدید گفت: «دو شرکت مجموعه‌ی بیش از ۲۰۰ محصول کاربردی D-Wave را به ۶ بازار اصلی توزیع خواهند کرد. بازارهای مالی، تولید و توزیع، برخی از اهداف هستند که توسط NEC شناسایی شده‌اند. به‌علاوه، امکان استفاده از ابرکامپیوترهای NEC در سرویس ابری کوانتومی D-Wave Leap هم بررسی خواهد شد».

همکاری دو شرکت، متمرکز بر ترکیب فناوری‌های کوانتومی و رایانش ابری خواهد بود

همکاری دو شرکت بالا، در فرایندهای بازاریابی و فروش نیز متمرکز خواهد بود. درواقع آن‌ها تلاش می‌کنند تا هرچه بیشتر، تمایل به سیستم‌های کوانتومی هیبریدی را افزایش دهند. از فعالیت‌های متمرکز بر این هدف می‌توان به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری NEC در D-Wave اشاره کرد. آلان باراتز، مدیرعامل D-Wave درباره‌ی همکاری جدید گفت: «ما با ترکیب فعالیت‌ها با شریک جدید، می‌توانیم مزایای بیشتری از صنعت کوانتوم را به کل بازار ژاپن ارائه کنیم. بازاری که درحال توسعه‌ی کاربردهای کوانتوم هیبریدی در دو حوزه‌ی عمومی و خصوصی و متمرکز بر کسب‌وکارها است. NEC یکی از پیش‌گام‌های فناوری اثرگذار جهانی است. هر دو شرکت باور دارند که نرم‌افزارها و سیستم‌های هیبریدی، آینده‌ی پردازش کوانتومی تجاری را شکل می‌دهند».

ابر رایانه / سوپرکامپیوتر / SuperComputer

NEC چندی پیش اعلام کرد که با همکاری محققان مؤسسه‌ی فناوری توکیو، یک فرستنده-گیرنده ۲۸ گیگاهرتزی ساخته است که براساس الگوی فازی فعالیت می‌کند و قابلیت پشتیبانی از سیگنال‌های MIMO دو قطبی را دارد. فناوری مذکور، در فرستنده‌ها و گیرنده‌های 5G کاربرد پیدا می‌کند. شرکت در بیانیه‌ای با اشاره به دستاورد جدید اعلام کرد که این دستگاه‌ها توانایی انتقال داده را به‌صورت هم‌زمان در موج‌های قطبی عمودی و افقی دارند. طبق گفته‌ی شرکت ژاپنی، مطالعات متعدد نشان می‌دهند که MIMO دو قطبی توانایی بهبود نرخ داده و بازدهی طیفی را در واحدهای رادیویی 5G دارد. البته سیستم‌‌های مذکور نیز نقاط ضعف خاص خود را دارند و خصوصا در طول موج‌های میلی‌متری با چالش روبه‌رو می‌شوند. نتایج تحقیقات شرکت ژاپنی با مؤسسه‌ی علمی توکیو باعث شد تا خطای هم‌پوشانی موج‌های در MIMO از ۷/۶ درصد به ۳/۳ درصد کاهش پیدا کند و شاهد بهبود بازدهی قطعات سخت‌افزاری باشیم.

فعالیت‌های اخیر NEC در دنیای فناوری و سفارش‌های این شرکت، محدود به ابرکامپیوترها و 5G نیست. آن‌ها هفته‌ی گذشته قراردادی را امضا کردند تا طی آن، ۹،۴۰۰ کیلومتر کابل زیر اقیانوسی را برای اتصال هنگ‌کنگ، استان گوانگدانگ چین، ژاپن، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام اجرا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات