افزایش ۱۲ درصدی فروش ساعت هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمارها نشان می‌دهد که فروش اپل واچ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ با افت ۱۳ درصدی همراه بوده است.
تبلیغات

گزارش جدیدی توسط شرکت کانالیس که در زمینه تحلیل بازار گجت‌های قابل حمل و پوشیدنی‌های هوشمند فعالیت دارد، منتشر شده است. طبق آمار ارائه‌شده که بازارهای مختلف دنیا را مورد بررسی قرار داده است، فروش ساعت هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است.

چنین امری در حالی است که شیوع بیماری کرونا به تعطیلی بسیاری از بازارها و حتی کمبود برخی کالاها در بازار ختم شد. علاوه بر آن، بسیاری از کارخانه‌های سازنده گجت‌های قابل حمل و پوشیدنی‌های هوشمند تعطیل شدند و تقریبا تولید محصولات متوقف شد.

آمار فروش ساعت هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۰

در هر صورت، آمارها نشان می‌دهد که اپل تقریبا توانسته ۵/۲ میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف اپل واچ را بفروشد. بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها نسبت به سال گذشته با افت فروش ۱۳ درصدی همراه بوده‌اند.

در جایگاه دوم، هواوی با فروش ۲/۱ میلیون ساعت هوشمند قرار دارد که نسبت به بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۰ با رشد ۱۱۳ درصدی مواجه شده است. جایگاه سوم به غول فناوری کره‌ای، سامسونگ تعلق گرفته است؛ به‌نحوی‌که شرکت کره‌ای توانسته ۱/۸ میلیون دستگاه، ساعت هوشمند از سری گلکسی واچ را بفروشد. سامسونگ در بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ توانسته بود ۱/۲ میلیون ساعت هوشمند بفروشد.

آمار فروش ساعت هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۲۰ بر اساس بازارها

گارمین جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده و رشد ۲۴ درصدی را در فروش ساعت هوشمند تجربه می‌کند. جایگاه پنجم نیز به فیت‌بیت با رشد ۲۱ درصدی تعلق گرفته است. آمارها نشان می‌دهد که کمتر از یک‌سوم ساعت‌های هوشمند در بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده فروخته شده است که کمترین آمار فروش در سال‌های گذشته محسوب می‌شود.

درحالی‌که آمار فروش ساعت هوشمند در بازار ایالات متحده کاهش یافته است؛ اما تقاضا برای چنین محصولاتی در بازارهای دیگر دنیا ازجمله چین در حال افزایش است. چین بیشترین رشد در فروش ساعت هوشمند را نشان داده است؛ به‌نحوی‌که ۶۶ درصد از محصولات فروخته‌شده در بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ در بازار چین فروخته شده است.

بیشترین محصولات فروخته‌شده در چین نیز از برندهای اپل و شیائومی بوده‌اند. انتظار می‌رود با ورود قدرتمندتر برندهای دیگر از جمله هواوی، سامسونگ و اوپو به بازار ساعت‌های هوشمند در چین شاهد رشد هرچه بیشتر این بازار باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات