سرویس نقشه مایکروسافت بینگ از TomTom به‌عنوان سرویس اصلی داده نقشه استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تصمیم دارد تا سرویس نقشه‌ی خود را از چند اپراتور به یک سرویس اختصاصی منتقل کند تا داده‌های نقشه از آن دریافت شود.
تبلیغات

مایکروسافت در Bing Maps از داده‌های چندگانه از شرکت‌هایی همچون HERE و TomTom و OpenStreetMaps استفاده می‌کند. شرکت تام‌تام در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که خدمات موقعیت‌یابی سطح تجاری و حرفه‌ای را در یک همکاری جدید با مایکروسافت به آژور ارائه خواهد کرد. نرم‌افزار نقشه، ترافیک و مسیریابی تام‌تام جزو قرارداد مشارکتی جدید شرکت با ردموندی‌ها بود. مایکروسافت سال گذشته از افزایش سطح همکاری با تام‌تام خبر داد که شامل اضافه کردن نقشه و داده‌های ترافیکی آن شرکت به کل خدمات ابری ردموندی‌ها می‌شد. اکنون مایکروسافت می‌گوید که طی قرارداد همکاری جدید، TomTom به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ی اصلی داده‌های ترافیکی و نقشه‌ی آژور و سیستم نقشه‌ی بینگ فعالیت خواهد کرد.

ظاهرا مایکروسافت به مرحله‌ی نهایی برای پیاده‌سازی همکاری جدید با تام‌تام رسیده است. آن‌ها در بیانیه‌‌ی اخیر خود اعلام کردند که بینگ از این به بعد به‌صورت کامل از داده‌های نقشه‌ای تام‌تام استفاده خواهد کرد. تصمیم جدید، شامل تمامی مناطق جغرافیایی جهان به جز چین و ژاپن و کره‌ی جنوبی می‌شود. ردموندی‌ها قبلا اعلام کردند که برای مناطق مذکور، از داده‌های سرویس HERE استفاده خواهند کرد.

مایکروسافت از ماه مارس سال جاری، عرضه‌ی تدریجی داده‌های تام‌تام را به کاربران Bing.com و محصولات اصلی شرکت شروع کرد. از آن زمان، داده‌ها به‌مرور به Bing Maps Platform هم گسترش پیدا می‌کنند. در ماه‌های آتی، تمامی مشتریان پلتفرم نقشه‌ی بینگ، به‌صورت خودکار به سیستم داده‌ای تام‌تام هدایت می‌شوند.

شاید سرویس نقشه‌ی مایکروسافت بینگ به‌اندازه‌ی رقبای قدرتمندی همچون اپل مپس و گوگل مپس کاربرد نداشته باشد، اما به‌هرحال ردموندی‌ها تلاش می‌کنند تا با بهینه‌سازی سرویس‌های موجود، کاربران بیشتری را به اکوسیستم خود جذب کنند. شاید همین رویکردها و تعدادی تصمیم استراتژیک دیگر، به آن‌ها کمک کند تا سهم خود را از بازار موقعیت‌یابی و مسیریابی افزایش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات