معرفی رسمی پیکسل 4a احتمالا باز هم با تأخیر مواجه می‌شود

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
احتمالا رونمایی گوشی هوشمند جدید گوگل باز هم با تأخیر مواجه خواهد شد و شاید کاربران باید تا ماه اکتبر منتظر بمانند.
تبلیغات

کاربران و کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که گوشی هوشمند گوگل Pixel 4a در ماه مه و هم‌زمان با رویداد Google IO 2020 رونمایی شود. ابتدا قرار شد که رویداد مذکور به‌صورت آنلاین برگزار شود و درنهایت به‌طور کلی لغو شد. به همین دلیل، کاربران اطلاعات دقیقی از زمان رونمایی گوشی میان‌رده‌ی جدید گوگل نداشتند. اخبار جدید ادعا می‌کنند که شاید گوگل، محصول جدید خانواده‌ پیکسل را تا ماه اکتبر معرفی نکند. جان پروسر که قبلا اخبار و اطلاعات معتبری را از محصولات گوگل منتشر کرده بود، خبر جدید را دراختیار رسانه‌ها گذاشت. او می‌گوید در تاریخ ۱‍۳ ژوئیه یک اطلاع‌رسانی و رونمایی از گوشی جدید انجام می‌شود، اما فروش تا ماه اکتبر رخ نخواهد داد.

معرفی و عرضه‌ی دیرهنگام گوشی Pixel 4a آن را در دوره‌ی زمانی خانواده‌ی Pixel 5 قرار می‌دهد. درنتیجه حتی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که شاید گوشی درنهایت با نام Pixel 5a معرفی و عرضه شود. به‌هرحال همه‌ی اطلاعات درحال‌حاضر در حد حدس و گمان هستند و نمی‌توان نتیجه‌گیری دقیقی از آینده‌ی محصولات داشت.

شاید حتی گوشی جدید به‌نام Pixel 5a معرفی شود

پروسر در ادامه‌ی اخبار خود ادعا می‌کند که شاید معرفی و عرضه‌ی Pixel 5 نیز با تأخیر مواجه شود. البته او درنهایت می‌‌گوید که تمام پیش‌بینی‌ها شاید تغییر کنند. از اخبار دیگر این منبع معتبر می‌توان به حذف رنگ آبی Pixel 4a از طراحی نهایی اشاره کرد و درنتیجه، گوشی جدید گوکل تنها در رنگ‌ مشکی استاندارد عرضه می‌شود. درنهایت اخباری که جدیدا در رسانه‌ها منتشر شد، تفاوت چندانی با شایعه‌های گذشته پیرامون گوشی پیکسل نداشت. قبلا هم گفته شده بود که Pixel 4a پس از رونمایی در ماه ژوئیه، تا ماه اوت یا اکتبر به بازار عرضه نخواهد شد.

گوگل پیکسل 4a

کارشناسان برای شناسایی دلیل تأخیر در معرفی و عرضه‌ی گوشی جدید گوگل، دلایل متعددی را مطرح می‌کنند. البته تمامی دلایل در حد حدس و گمان هستند، اما می‌‌توان پیش‌بینی کرد که رونمایی از یک گوشی هوشمند توسط اهالی مانتین ویو آن هم در میانه‌ی یک بحران جهانی، شاید تصمیمی منطقی در نظر مدیران نباشد. درحال‌حاضر نه‌تنها مصرف‌کننده‌ سرمایه‌ی لازم برای خرید محصول جدید را ندارد، بلکه زنجیره‌های تأمین هم با چالش‌های جدی روبه‌رو شده‌اند و خطوط تولید، به‌خوبی توانایی برطرف کردن نیاز شرکت‌ها را ندارند. اگرچه بسیاری از نیروهای کار نرم‌افزاری، سیاست کار در خانه را در پیش گرفته‌اند و موفق هم بوده‌اند، اما تولید سخت‌افزاری چالش‌هایی جدی را تجربه می‌کند.

درنهایت نمی‌توان هیچ‌یک از اخبار و شایعه‌های منتشرشده پیرامون گوشی هوشمند جدید گوگل را تأیید یا رد کرد. بسیاری از کاربران امیدوار هستند که حداقل خبر نهایی پیرامون عرضه‌ی محصول منتشر شود. گوشی قبلی این خانواده یعنی Pixel 3a، قابلیت‌ها و مزایای متعددی به‌عنوان یک گوشی میان‌رده داشت و به همین دلیل، انتظار برای Pixel 4a بسیار زیاد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات