اسنپ چت امکان ساختن اپلیکیشن‌های جانبی را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرد

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اسنپ چت امکانات و قابلیت‌های جدید پلتفرم خود را معرفی کرد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان امکان توسعه و اشتراک‌گذاری اپلیکیشن‌های متفرقه را نام برد.
تبلیغات

اسنپ چت قابلیتی به‌نام Minis، متمرکز بر توسعه و عرضه‌ی اپلیکیشن‌های جانبی در داخل پلتفرم، معرفی کرد. اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی موسوم به مینی با استفاده از HTML توسعه می‌یابند و قابلیت‌های متنوعی در داخل اپلیکیشن اسنپ‌چت به کاربر ارائه می‌کنند. به‌عنوان مثال، می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی، مدیتیشن انفرادی یا حتی خرید گروهی بلیت سینما و کنسرت را از داخل اپلیکیشن اسنپ‌چت انجام داد. رونمایی قابلیت توسعه و عرضه‌ی اپلیکیشن‌های متفرفه بخشی از رویداد Partner Summit اسنپ‌چت بود که به‌صورت مجازی برگزار و قابلیت‌ها و امکانات جدید دیگری هم در آن معرفی شد.

عرضه‌ی قابلیت Minis چند ماه پیش در رسانه‌های فناوری مطرح شده بود؛ قابلیتی که نمونه‌ی مشابه آن در سرویس چینی WeChat وجود دارد و به شهرت چشمگیر این سرویس منجر شده است. اپلیکیشن‌های جانبی وی‌چت که امکان تهیه‌ی غذا و پرداخت قبض و انجام وظایف دیگر را به کاربر می‌دهند، سال گذشته درآمد ۱۱۳ میلیارد دلاری برای اپلیکیشن اصلی به‌همراه داشته‌اند که رشدی ۱۶۰ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته تجربه کرده است. وی‌چت بخشی از درآمد منتقل‌شده به سرویس‌های متفرفه را دریافت می‌کند.

اسنپ‌چت حین معرفی سرویس‌ جدید، هفت اپلیکیشن مینی را معرفی کرد که همگی در صفحه‌ی گفت‌وگوی اپلیکیشن دردسترس قرار می‌گیرند. یکی از آن‌ها به کاربر امکان می‌دهد زمان‌بندی خود برای رویداد آتی موسیقی Coachella را مدیریت کند. اپلیکیشن دیگر نسخه‌ای محدود از Headspace است که مدیتیشن و ارسال پیام‌های انگیزشی به دوستان را ارائه می‌کند. اپلیکیشن دیگر Movie Tickets نام دارد و آن را Atom طراحی کرده است و امکاناتی همچون مشاهده‌ی فیلم‌های سینمایی و خرید بلیت و رزرو صندلی دارد. اپلیکیشن مینی دیگر Tembo است که امکان ساختن فلش‌کارت برای مطالعه را دراختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌دهد.

اوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ‌چت، در مصاحبه با ورج گفت سرویس جدید به شرکت امکان می‌دهد نفوذ و دامنه‌ی فعالیت خود را به تجارت الکترونیک توسعه دهد؛ قابلیتی که با ترکیب خرید گروهی و اشتراک تجربه بین دوستان فراهم می‌شود. اشپیگل در صحبت‌های خود به تجربه‌ی خرید گروهی و هماهنگی قرارها درکنار دوستان تأکید می‌کند. درنهایت، Minis در میان تمامی قابلیت‌های جدیدی که اسنپ‌چت چند روز پیش معرفی کرد، بیش از همه ظرفیت تغییر پلتفرم را دارد. البته قابلیت‌های دیگر نیز تا حدودی می‌تواند ظاهر و کارایی و محتوای اسنپ‌چت را دچار تغییر و تحول کند.

از قابلیت‌های جدید اسنپ‌چت می‌توان به نوار ناوبری جدید اشاره کرد که اولین‌بار در پلتفرم مطرح شده است. طراحی جدید که از ابتدای سال جاری کلیات آن مطرح شده بود، اکنون دردسترس همه‌ی کاربران قرار دارد. کاربران با استفاده از طراحی جدید، امکان دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به Snap Maps و مجموعه‌ی ویدئویی سرویس را دارند.

اسنپ‌چت علاوه‌بر معرفی قابلیت Minis، تعدادی از بخش‌های خود را به‌روزرسانی و بهینه‌سازی کرد

اسنپ‌چت در طراحی و قابلیت‌های جدید، امکانات سرویس نقشه را نیز بهبود داد که از میان آن‌ها می‌توان به بهبود نمایش اطلاعات کلی درباره‌ی کسب‌وکارهای محلی اشاره کرد. این اطلاعات موقعیت،‌ آدرس، ساعت فعالیت و نظرهای کاربران از اپلیکیشن‌های دیگر همچون TripAdvisor و Foursquare را شامل می‌شود. درادامه‌ی سال، کاربران می‌توانند از داخل سرویس نقشه و با استفاده از سرویس‌هایی همچون Postmates و DoorDash و Uber Eats، غذا نیز سفارش دهند.

از قابلیت‌های جدید دوربین در اسنپ‌چت می‌توان به امکان اسکن‌کردن حیوانات و گیاهان اشاره کرد. PlantSnap نام قابلیت جدید اپلیکیشن است که امکان اسکن‌کردن ۹۰ درصد از گیاهان و درختان را به کاربران می‌دهد. هماهنگی اسنپ‌چت با سرویس Dog Scanner نیز امکان شناسایی ۴۰۰ گونه را به دوربین اپلیکیشن اضافه می‌کند. درادامه، هماهنگی با Yuka نیز در برنامه‌های اسنپ‌چت دیده می‌شود که امکان اسکن غذاهای بسته‌بندی‌شده برای دریافت اطلاعات تغذیه‌ای را فراهم خواهد کرد.

محتوای عمومی در اسنپ‌چت نیز قابلیت‌های جدیدی دریافت می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند محتوای عمومی را با کارایی بهتری به‌اشتراک بگذارند و فعالیت دیگر کاربران را نیز مشاهده کنند. برنامه‌های جدید به کاربر امکان می‌دهند دسته‌بندی‌های جدید محتوای را مشاهده و لایه‌ای جدید برای پرورش و توسعه‌ی سه‌میلیون محتوای عمومی روزانه فراهم کنند. اسنپ‌چت همچنین در رویداد اخیر خود، ۱۰ بازی جدید برای پلتفرم Budding معرفی کرد. از بازی‌های مهم می‌توان به Bitmoji Paint محصول خود اسنپ‌چت اشاره کرد که امکان مشارکت در طراحی کولاژ را به میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان می‌دهد. توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند با دریافت مجوز Bitmoji، آواتار اسنپ‌چت کاربر را نیز به بازی خود اضافه کنند. از شرکای اسنپ‌چت در عرضه‌ی بازی‌های جدید می‌توان به Scrabble GO و Uno اشاره کرد.

اسنپ‌چت در رویداد اخیر خود، همکاری‌های جدید با Sidney ،ESPN ،NBCUniversal ،ViacomCBS ،the NBA و NFL را رونمایی کرد تا برنامه‌های ویدئویی برای بخش Discover طراحی و تولید شود. این تب همچنین قابلیت جدیدی به‌نام Happening Now دریافت کرد که تیترهای خبری را از سرتاسر ایالات متحده و جهان به کاربر نشان می‌دهد.

از قابلیت‌های جدید اسنپ‌چت برای توسعه‌دهندگان می‌توان به امکان اضافه‌کردن دوربین این پلتفرم به اپلیکیشن‌های اختصاصی اشاره کرد. اپلیکیشن‌های Nike و Squad و MLB از اولین سرویس‌هایی هستند که از این قابلیت استفاده می‌کنند. با استفاده از دوربین اسنپ‌چت، تمامی قابلیت‌های فیلتر و موارد دیگر برای اپلیکیشن هدف فراهم می‌شود. اسنپ‌چت همچنین فیلتر جدیدی موسوم به Dynamic Lens معرفی کرد که از اطلاعات زنده استفاده می‌کند. همین بهره‌مندی از اطلاعات زنده، مواردی همچون نتیجه‌ی زنده‌ی مسابقه‌ها را به فیلترهای ورزشی اضافه می‌کند. از موارد دیگر می‌توان به لنز Houseparty اشاره کرد که امکان دعوت افراد حاضر در محل به گفت‌وگو را فراهم می‌کند.

آخرین رونمایی مهم اسنپ‌چت لنزی به‌نام Local Lenses بود که امکان طراحی روی ساختمان‌های اطراف را به‌صورت مشترک با نقاشی دیجیتال فراهم می‌کند. Lens Studio نیز به‌روزرسانی دریافت کرد که امکان واردکردن مدل‌های یادگیری ماشین و ساخت لنز را به کاربر می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات