گلکسی A01 با باتری قابل‌تعویض در بنچمارک گیک‌بنچ دیده شد

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مدلی جدید از گلکسی A01 در بنچمارک گیک‌بنچ دیده شده است که گویا باتری قابل‌تعویض و مشخصات سخت‌افزاری ضعیفی دارد.
تبلیغات

سال گذشته، سامسونگ گوشی هوشمندی به‌نام گلکسی A01 به بازار کرد که مشخصات سخت‌افزاری ضعیفی داشت و قیمتش ۱۱۰ دلار بود. درواقع، گوشی سامسونگ گلکسی A01 از محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت سری گلکسی A محسوب می‌شد که با استقبال کاربران بسیاری نیز مواجه شد. حال، شایعات از احتمال عرضه نسخه‌ای ارزان‌تر از گلکسی A01 خبر می‌دهند.

گفته می‌شود مدل جدید گلکسی A01 از طراحی متفاوت و باتری قابل‌تعویض نیز برخوردار است. درحال‌حاضر، نوع طراحی گوشی‌های هوشمند که بدنه‌ای یکپارچه دارند، مانع تعویض باتری می‌شود و برای انجام چنین کاری باید بدنه دستگاه را کاملا بازکرد.

محصول جدید سامسونگ که گویا گلکسی A01e نام دارد، در فهرست بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته است. در این فهرست که برخی از مشخصات سخت‌افزاری گلکسی A01e مشاهده می‌شود، به شماره‌مدل آن (SM-A013F) نیز اشاره شده است. جالب است بدانید شماره مدل گلکسی A01 نیز SM-A015F بود. درواقع باتوجه‌به شماره‌مدل‌ها، می‌توان گفت هردو محصول از یک سری هستند.

گلکسی A01e گویا تراشه‌ی MT6739 ساخت مدیاتک دارد که پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با فرکانس ۱/۵ گیگاهرتز محسوب می‌شود. پردازنده‌ی مدیاتک را یک گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند. گویا محصول جدید سامسونگ مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خواهد بود و احتمالا نسخه‌ای سبک‌شده از رابط کاربری One UI نیز روی آن سوار شده است. گلکسی A01e توانسته در آزمایش تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ به امتیاز ۵۴۲ و در آزمایش چندهسته‌ای به امتیاز ۱۴۶۸ برسد.

متأسفانه به‌غیر از برخورداری از باتری قابل‌تعویض، درباره‌ی ویژگی‌های دیگر گلکسی A01e اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر نشده است. گلکسی A01 که در دسامبر سال ۲۰۱۹ عرضه شد، نمایشگری ۵/۷ اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن ۱،۵۲۰ در ۷۲۰ داشت.

بنچمارک گلکسی A01e سامسونگ

در دل محصول سامسونگ، تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۳۹ قرار داشت که دو گیگابایت حافظه‌ی رم آن را همراهی می‌کرد. کاربران می‌توانستند باتوجه‌به نیازشان، گلکسی A01 را در مدل ۱۶ گیگابایتی یا ۳۲ گیگابایتی تهیه کنند.

در پشت پنل پلاستیکی گلکسی A01، دوربینی با ماژول دوگانه متشکل از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی قرار داشت. برای ثبت تصاویر سلفی نیز دوربینی ۵ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر تعبیه شده بود.

از مشخصات دیگر گلکسی A01 می‌توان به باتری ۳،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. این گوشی پایین‌رده حسگر اسکنر اثرانگشت نداشت و احتمالا در مدل A01e نیز، چنین حسگری را مشاهده نخواهیم کرد.

برای آگاهی از مشخصات A01 Core می‌توانید در بخش محصولات زومیت، مشخصات فنی و قیمت این گوشی را از لیست فروشنگان آنلاین آن‌ ببینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات