ارزش فراری در بازار بورس از فورد و جنرال موتورز پیشی گرفت

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود تعطیلی ناشی از بحران ویروس کرونا، ارزش بازار فراری در بورس از شرکت‌های خودروسازی فورد و جنرال موتورز پیشی گرفت و به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسید.
تبلیغات

برندهای لوکس معمولا در وضعیت دشوار اقتصادی بهتر از سایر خودروسازان بزرگ دوام می‌آورند و فراری نیز از این قاعده مستثنی نیست. ارزش بازار سازنده‌ی ایتالیایی خودروهای لوکس اسپرت در ابتدای هفته جاری افزایش یافت و به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسید.

پس از آنکه فراری اعلام کرد درآمدها بهتر از پیش‌بینی‌ها است، قیمت سهام فراری روز دوشنبه با افزایش بیش از ۷ درصدی همراه بود. با‌این‌حال، درآمد فراری حدود ۱ درصد کاهش یافت و به ۱/۰۲ میلیارد دلار رسید که هنوزهم از پیش‌بینی ۸۵۲ میلیون دلاری کارشناسان اقتصادی بیشتر است. درنتیجه، اکنون ارزش بازار فراری بیشتر از غول‌های خودروسازی آمریکا مانند جنرال موتورز و فورد است. سرمایه‌ی بازار فراری در این هفته به ۲۹/۸ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که این رقم برای جنرال موتورز و فورد و فیات کرایسلر به‌ترتیب به  ۲۹/۳ و ۱۹/۲ و ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافت.

Ferrari / فراری

هم‌اکنون فراری سالانه ۱۰ هزار دستگاه و جنرال موتورز حدود ۷/۷ میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند. باتوجه‌به این نکته، چگونه ممکن است سرمایه بازار فراری از جنرال موتورز و حتی فورد بیشتر باشد؟ به‌گزارش CNBC، سرمایه‌گذاران معتقدند برند تجاری نمادین و قیمت‌های هنگفت و حاشیه‌ی سود بسیار زیاد (۲۴ درصد در‌مقایسه‌با ۵ درصد میانگین صنعت خودرو) به فراری امکان می‌دهد در تلاطم‌های بازار بورس به‌علت بحران ناشی از ویروس کرونا، بهتر از سایر برندهای خودروساز عمل کند. 

علاوه‌بر نتایج اقتصادی بسیار موفق، فراری در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ توانست تحویل خودرو را با افزایش ۵ درصدی به ۲،۷۳۸ دستگاه برساند. قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم فراری مجبور شد در ماه مارس، کارخانه‌ی خود را به‌علت بحران کرونا تعطیل کند. 

خوش‌بینی‌ها درباره‌ی سهام فراری وقتی تقویت می‌شود که بدانیم کارخانه‌های مارنلو و مودنا از روز دوشنبه مورخ چهارم مه آغاز به کار کردند. پیش‌بینی می‌شود هر دو کارخانه از روز جمعه مورخ هشتم مه به ظرفیت تولید کامل برسند. 

از زمان عرضه سهام فراری در سال ۲۰۱۵، ارزش سهام این شرکت در بازار بورس سه‌برابر شده است. با وجود ثبات اقتصادی فراری در وضعیت‌های دشوار و نامشخص، این شرکت انتظار دارد به‌‌علت شیوع ویروس کرونا تحت‌تأثیر قرار گیرد؛ ازاین‌رو، فراری پیش‌بینی درآمد خود در سال ۲۰۲۰ را از ۴/۵ میلیارد دلار به ۳/۷ تا ۳/۹ میلیارد دلار کاهش داد. 

Ferrari / فراری

فراری همچنین درباره‌ی کاهش شدید درآمد ناشی از لغو مسابقات فرمول یک هشدار داده است. لوئیس کامیلری، مدیرعامل فراری، در تماس با سرمایه‌گذاران درباره‌ی کسب‌وکار تجاری این شرکت اعلام کرد با وجود لغو برخی سفارش‌های خودرو در آمریکا و استرالیا، در هیچ منطقه‌ای خطری فراری را تهدید نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات