نمونه ‌تصاویر دوربین اکسپریا 10 مارک 2 سونی منتشر شد

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
سونی به‌تازگی ضمن انتشار نمونه‌تصاویر دوربین اکسپریا ۱۰ مارک ۲، قیمت عرضه‌ی این گوشی میان‌رده را به بازار مشخص کرده است. آیا اکسپریا ۱۰ ll توانایی رقابت با آیفون SE را خواهد داشت؟
تبلیغات

سونی از روز گذشته پیش‌فروش گوشی میان‌رده‌ی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ (Sony Xperia 10 ll) را آغاز کرده است و به‌همین دلیل از این پس قیمت رسمی آن را در بریتانیا می‌دانیم. ژاپنی‌ها همچنین نمونه‌تصاویر رسمی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ را منتشر کرده‌اند تا بهتر با توانایی‌های دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی آشنا شویم. ناگفته نماند که چند هفته پیش قیمت گوشی سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ توسط یکی از خبرگزاری‌ها فاش شده بود و اخیرا سونی مهر تأییدی روی آن شایعه زده است.

بر همین اساس، اکسپریا ۱۰ مارک ۲ سونی با قیمت ۳۱۹ پوند در بریتانیا و حدودا ۳۶۹ یورو در کشورهای اروپایی عرضه می‌شود. امکان پیش‌خرید این گوشی از روز گذشته در اروپا فراهم شده است، بااین‌حال انتظار نداریم که اکسپریا ۱۰ II تا ماه آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار شود. ظاهرا سونی قصد دارد گوشی پرچم‌دار اکسپریا وان مارک ۲ را نیز در ماه آینده به دست علاقه‌مندان برساند. با همه‌ی این‌ها گفته می‌شود اکسپریا ۱۰ مارک ۲ قرار است ابتدا در تایوان در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۲۰ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) عرضه شود. این گوشی در دو رنگ سبز و آبی روانه‌ی بازار تایوان خواهد شد. 

نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 10 مارک 2
نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 10 مارک 2

نمونه‌تصاویر دوربین فوق عریض (سمت راست) عریض (وسط) و تله‌فوتو (سمت چپ) اکسپریا ۱۰ مارک ۲ سونی

(برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید)

سونی در کنار مشخص کردن قیمت رسمی اکسپریا ۱۰ مارک ۲، نمونه‌تصاویر دوربین آن را نیز به‌اشتراک گذاشته است. ناگفته نماند که چند روز نمونه‌تصاویر منتسب‌به دوربین این گوشی توسط افشاگران منتشر شده بود. نمونه‌تصاویری که سونی منتشر کرده است نشان می‌دهند که دوربین اکسپریا ۱۰ مارک ۲ کیفیت قابل‌قبولی دارد، اما نمی‌توانیم از این تصاویر به‌عنوان تصاویری تحسین‌برانگیز یاد کنیم. این گوشی در پنل پشتی مجموعه‌دوربین ایده‌آلی دارد، اما تصاویر نهایی آن‌چیزی نیستند که انتظار داشتیم.

براساس اطلاعات رسمی، گوشی موردبحث در پنل پشتی سه دوربین با حسگرهای ۱۲ و ۸ و ۸ مگاپیکسلی دارد. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی که در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود در پشت لنزی عریض با فاصله‌ی کانونی ۲۶ میلی‌متری جای گرفته است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم که حسگری ۸ مگاپیکسلی دارد از لنز ۵۲ میلی‌متری تله‌فوتو بهره می‌گیرد و ضمن ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابری، از فناوری فوکوس خوکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. در نهایت دوربین سوم را داریم که به حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۶ میلی‌متری مجهز شده است. ناگفته نماند که اکسپریا ۱۰ مارک ۲ در پنل جلویی میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است.

نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 10 مارک 2
نمونه تصاویر دوربین اکسپریا 10 مارک 2

نمونه‌تصاویر اکسپریا ۱۰ مارک ۲ سونی در محیط کم‌نور به‌هنگام استفاده از حالت خودکار (سمت راست) و حالت تصویربرداری در شب (سمت چپ)

(برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید)

نمونه‌تصاویر اکسپریا ۱۰ مارک ۲ تا حد زیادی به‌ما نشان می‌دهند تصاویری که این گوشی در حالت عادی ثبت می‌کند، به‌طور معمول دچار مشکل اُوِر اکسپوژر می‌شوند. برای دوربین‌ها در زمینه‌ی اکسپوژر (نوردهی) دو اصطلاح مطرح می‌شود: آندر اکسپوژر و اور اکسپوژر. آندر اکسپوژر به این معنی است که حسگر نور کمی جذب می‌کند و عکس تاریک به‌نظر می‌آید. به‌علاوه به عکس‌های بسیار روشن، اور اکسپوژر گفته می‌شود؛ بدین معنی که حسگر به‌حدی نور جذب کرده که پیکسلش به‌اصطلاح سوخته است و اطلاعاتی در بر ندارد. همچنین نگاهی کلی به تصاویر به ما نشان می‌دهد که حالت تصویربرداری در شب اکسپریا ۱۰ مارک ۲، تفاوت بسیار چشم‌گیری با حالت تصویربرداری خودکار گوشی ندارد. 

انتظار می‌رود سونی بخواهد اکسپریا ۱۰ مارک ۲ را با قیمت ۴۰۰ دلار روانه‌ی بازار آمریکا کند؛ یعنی هم‌قیمت با آیفون SE 2020 اپل و البته گوشیِ معرفی‌نشده‌ی پیکسل 4a گوگل. اکسپریا ۱۰ مارک ۲ در پنل پشتی دوربین‌های بیشتری نسبت‌به رقبای موردبحث دارد، اما آیا می‌تواند عملکردی بهتر از آن‌ها در زمینه‌ی تصویربرداری از خود برجای بگذارد؟ پاسخ دادن به این سؤال نیازمند بررسی دقیق است؛ اما فکر نمی‌کنیم جدیدترین مدل میان‌رده‌ی گوشی‌های اکسپریا از پس انجام چنین کاری بربیاید. 

نمونه‌تصویر کلوز آپ دوربین اکسپریا ۱۰ مارک ۲ سونی (برای مشاهده‌ی تصویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ کلیک کنید)

اکسپریا ۱۰ مارک ۲ سونی برای به‌تصویرکشیدن محتوای بصری از صفحه‌نمایشی OLED با اندازه‌ی ۶ اینچ و وضوح ۲٬۵۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش این گوشی دارای تراکم پیکسلی ۴۵۷ppi است. اکسپریا ۱۰ مارک ۲ به‌هنگام عرضه دارای سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خواهد بود. این گوشی مجهزبه تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ است و از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. باتری ۳٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۸ وات و پشتیبانی از بلوتوث ۵ جزو دیگر ویژگی‌های اکسپریا ۱۰ مارک ۲ هستند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد عملکرد دوربین اکسپریا ۱۰ مارک ۲ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات