سونی اکسپریا 10 مارک 2 با نمایشگر اولد و دوربین سه‌گانه معرفی شد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
سونی علاوه‌بر معرفی پرچم‌دارهای جدیدش، اکسپریا ۱۰ مارک ۲ را با باتری قدرتمند و دوربین سه‌گانه و صفحه‌نمایش اولد معرفی کرد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند اکسپریا وان مارک ۲ و اکسپریا پرو، ستاره‌های اصلی رویداد آنلاین سونی بودند. در این رویداد که به‌دلیل لغو کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2020) به‌صورت آنلاین برگزار شد، سونی گوشی هوشمند میان‌رده‌ی خود، اکسپریا ۱۰ مارک ۲ را نیز رونمایی کرد. این گوشی سونی به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکوم، چهار گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دوربین سه‌گانه (شامل یک لنز معمولی و یک لنز تله‌‌فوتو و یک لنز فوق‌عریض) و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است. شایان ذکر است این محصول قدرتمندترین باتری را بین تمام میان‌رده‌های سونی دارد: باتری ۳،۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی؛ یعنی ۲۵ درصد قدرتمندتر از مدل‌های قبلی. 

صفحه‌نمایش میان‌رده‌ی جدید سونی اولد ۶ اینچی با رزولوشن Full HD پلاس و نسبت تصویر ۲۱:۹ عریض سینمایی (CinemaWide) است. بنابر اعلام سونی، دلیل انتخاب چنین نسبت تصویری ایجاد فضای بیشتر برای تماشای ویدئو و انجام بازی بوده است. اکسپریا ۱۰ مارک ۲ با وجود عرض و ارتفاع بیشتر از اکسپریا ۱۰، حدود ۱۰ درصد سبک‌تر است و ۱۵۱ گرم وزن دارد. ابعاد این محصول ۱۵۷ در ۶۹ در ۸/۲ میلی‌متر است و مانند اکسپریا ۱۰ از جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری برخوردار است. 

در کنفرانس امروز سونی، شارژر Xperia Adaptive نیز معرفی شد. این شارژر می‌تواند میزان برق ورودی به هر سلول باتری را تنظیم کند که سبب افزایش طول عمر باتری می‌شود. سونی اعلام کرده است با وجود افزایش اندازه‌ی باتری، قطر اکسپریا ۱۰ مارک ۲ از مدل‌های قبلی کمتر است. پنل‌های پشت و جلویی محصول جدید سونی با گلس گوریلا ۶ محافظت می‌شود و این گوشی هوشمند گواهی IP65/68 را نیز دریافت کرده است و ضد آب و گرد‌و‌خاک است. 

سونی قیمت گوشی و تاریخ دقیق عرضه‌ی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ را اعلام نکرده است؛ ولی techradar گزارش داده انتظار می‌رود این محصول با قیمت حدودی ۳۵۰ دلار بین ماه‌های مارس و ژوئن عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات