دوربین سلفی گلکسی اس 20 اولترا جایگاه دوم را در بنچمارک DxOMark‌ کسب کرد

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دوربین سلفی گلکسی اس ۲۰ اولترا با کسب امتیاز مجموع ۱۰۰ از بنچمارک DxOMark جایگاه دوم را به‌صورت مشترک با هواوی نوا ۶ مدل 5G تقسیم کرد.
تبلیغات

چندی پیش شاهد رونمایی از هواوی پی ۴۰ پرو بودیم که توانست در بنچمارک‌ها مخصوصا بنچمارک DxOMark غوغا کند. پرچم‌دار هواوی جایگاه نخست را در دو زمینه دوربین اصلی و دوربین سلفی DxOMark به دست آورد.

در کنار امتیازهای بحث برانگیز گوشی هواوی پی ۴۰ پرو، بنچمارک DxOMark امتیاز دوربین اصلی و سلفی گلکسی اس ۲۰ اولترا را نیز منتشر کرد که درواقع مدل پریمیوم سری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ محسوب می‌شود. درحالی‌که پرچم‌دار سامسونگ در دوربین اصلی امتیاز ۱۲۲ را به خود اختصاص داد و جایگاه ششم را کسب کرد، توانسته با کسب امتیاز مجموع ۱۰۰ جایگاه دوم بنچمارک را در زمینه دوربین سلفی به دست آورد.

کسب چنین امتیازی در حالی است که تفاوت امتیاز گلکسی اس ۲۰ اولترا با گلکسی نوت ۱۰ پلاس تنها یک امتیاز است؛ اما سخت‌افزار به مراتب بهتری در گلکسی اس ۲۰ اولترا استفاده شده است.

در دوربین سلفی گلکسی اس ۲۰ اولترا از حسگری با ابعاد ‍‍۱/۲.۶۵ اینچی ۴۰ مگاپیکسلی استفاده شده است که ابعاد هر پیکسل به ۰/۷ میکرومتر می‌رسد و از فیلتر QB نیز برخوردار است. دوربین سلفی پرچم‌دار جدید سامسونگ در دو حالت کار می‌کند. حالت اول، زمانی است که کاربر از خود تصویر سلفی ثبت می‌کند. در چنین حالتی فاصله کانونی به ۳۲ میلی‌متر می‌رسد و تصویری با رزولوشن ۶/۵ مگاپیکسل ثبت می‌شود.

در حالت دوم نیز که دو نفر یا بیشتر در مقابل دوربین سلفی قرار می‌گیرند یا دوربین در حال ضبط ویدئو است فاصله کانونی به ۲۵ میلی‌متر می‌رسد و شاهد ضبط ویدیویی در حالت 4K و ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه هستیم یا تصویر خروجی ۱۰ مگاپیکسلی ثبت می‌شود.

بنچمارک DxOMark گلکسی اس 20 اولترا

در بنچمارک می‌توان دید که دوربین سلفی گلکسی اس ۲۰ اولترا امتیاز ۱۰۴ را در بخش عکاسی و امتیاز ۹۵ را نیز در بخش فیلم‌برداری به دست آورده است. از نقاط قوت دوربین سلفی نیز برخورداری تصاویر از جرئیات فراوان، کنترل میزان نویز در تصویر، اکسپوژر، گستردگی محدوده دینامیک و رندر فوق‌العاده در ثبت تصاویر در حالت بوکه ذکر شده است.

قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز وظایف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد و در فواصل مختلف قادر به فوکوس روی سوژه مدنظر کاربر است. در گلکسی اس ۱۰ پلاس شاهد حسگر تشخیص عمق در تصویر بودیم که در گلکسی اس ۲۰ اولترا از آن استفاده نشده است؛ اما چنین اقدامی باعث کاهش کیفیت تصاویر نشده است.

آنچه گلکسی اس ۲۰ اولترا از آن رنج می‌برد در متعادل‌سازی رنگ‌ها، دقت پایین در تشخیص و ارائه رنگ مطابق با رنگ پوست کاربر و مشکل در متعادل‌سازی سطح رنگ سفید در تصویر عنوان شده است.

در بخش فیلم‌برداری، امتیاز گلکسی اس ۲۰ اولترا با هواوی پی ۴۰ پرو برابری می‌کند و هردو گوشی هوشمند توانسته‌اند از DxOMark امتیاز ۹۵ را کسب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات