گوگل رویداد رونمایی اندروید ۱۱ بتا را به تعویق انداخت

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
تظاهرات گسترده در ایالات متحده و بحران‌های ایجادشده در شهرها باعث شد تا گوگل رویداد رونمایی اندروید ۱۱ بتا را به تعویق بیندازد.
تبلیغات

گوگل تصمیم داشت تا قابلیت‌های جدید اندروید را در رویدادی در تاریخ سوم ژوئن به نمایش بگذارد، اما تصمیم گرفت تا مراسم را فعلا برگزار نکند. حساب کاربری اندروید در توییتر این خبر را روز جمعه اعلام کرد و نوشت: «ما برای اعلام اخبار و قابلیت‌‌های جدید اندروید ۱۱ هیجان داریم، اما اکنون زمان خوبی برای جشن گرفتن و برگزاری رویداد نیست». گوگل در ادامه نوشت که به‌زودی با اخبار و توضیحات جدیدی درباره‌ی اندروید ۱۱ با کاربران صحبت خواهد کرد، اما خبر قطعی از زمان برگزاری رویداد احتمالی نداد.

اگرچه گوگل در هیچ بخشی از اخبار و اطلاع‌رسانی خود، دلیل تأخیر در رویداد رونمایی اندروید ۱۱ بتا را شرح نمی‌دهد، اما می‌توان به‌راحتی دلیل آن‌ها را حدس زد. خبر جدید گوگل درحالی منتشر شد که بسیاری از شهرهای ایالات متحد اکنون با بحران‌هایی از جنس خشونت و تظاهرات و غارت روبه‌رو هستند. واکنش آمریکایی‌ها به قتل یک شهروند سیاهپوست، جورج فلوید، در ایالت مینه‌سوتا، از شهر محل حاثه یعنی مینیاپولیس فراتر رفت. در کیلومترها آن طرف‌تر از مرکز حادثه، منطقه‌ی خلیج سان فرانسیسکو و مانتین ویو، محل استقرار دفتر مرکزی گوگل هم شاهد ناآرامی‌های گسترده‌ای بود.

پس از مرگ جورج فلوید به دست پلیس ایالات متحده‌ی آمریکا، ناآرامی‌ها در شهرهای گوناگون این کشور ازجمله مینیاپولیس،‌دنور، لس‌آنجلس، لوئیزویل و کلمبوس به اوج رسید. فلوید یک شهروند سیاه پوست غیر مسلح بود که توسط پلیس محلی بازداشت شد. ضربه‌های پلیس و فشارهایی که به جرج وارد شده بود، مرگ او را در بیمارستان در پی داشت. رخداد پیش‌آمده در ایالات متحده تازگی ندارد و همین ادامه‌دار شدن خشونت پلیس علیه شهروندان رنگین‌پوست، منجر به شورش و تظاهرات گسترده در ایالات متحده شده است.

تظاهرات و ناآرامی‌ها در ایالات متحده، در روزهای اخیر با واکنش‌های متنوعی ازسوی مقام‌های امنیتی و دولتی همراه بود. حتی دونالد ترامپ در توییتر به اعتراض‌ها واکنش نشان داد. برخی از اقدام‌های حکومتی تا حدی پیش رفته‌اند که شاید منجر به پیشنهادهایی برای تغییر در سیستم مدیریت اینترنت در ایالات متحده شوند.

گوگل باتوجه به شرایط کنونی کشور محل فعالیتش می‌داند که احتمالا در دوران کنونی، کاربران زیادی برای دریافت اطلاعات پیرامون قابلیت‌های جدید اندروید، انرژی و تمایل ندارند. درنهایت کارشناسان اعتقاد دارند که تصمیم اهالی مانتین ویو، از جنبه‌های انسانی هم ارزش زیادی داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات