حذف گزینه‌های پیشنهادی در نوار آدرس کروم هنگام جست‌وجو

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل کروم ۸۳ از این پس امکان حذف وب‌سایت‌های پیشنهادی در نوار آدرس را به کاربران می‌دهد.
تبلیغات

شاید برای شماهم پیش آمده باشد که هدیه تولد یکی از عزیزانتان را چندین روز جلوتر، از فروشگاه‌های آنلاین تهیه کرده باشید و قصد دارید که آن‌ها را با هدیه سورپرایز کنید. در این شرایط هرگز دوست ندارید که آن‌ها پیش‌از بازکردن هدیه بدانند که چه چیزی کادو شده است. درنتیجه یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنید، ردپایی است که در اینترنت و مرورگر از خود به‌جای می‌گذارید. به‌خصوص در مرورگر کروم زمانی‌که ابتدای واژه‌ای را در نوار آدرس تایپ می‌کنید وب‌سایت‌هایی که اخیرا مشاهده شده است را نشان می‌دهد تا سرعت وب‌گردی را افزایش دهد.

بنابراین، بهترین کار این است که جانب احتیاط را رعایت کنید و وب‌سایت‌های پیشنهادی برای تکمیل آدرس در نوار آدرس را ویرایش کنید تا اگر شخصی که برای تولدش بسیار زحمت کشیده‌اید و قصد استفاده از سیستم شما برای گشت‌وگذار در اینترنت را داشت، از قضیه باخبر نشود.

پیش‌از این انتخاب وب‌سایت‌هایی که از فهرست حذف شوند به‌صورت انتخابی امکان‌پذیر نبود و باید کاربر نشانگر موس را روی وب‌سایت می‌برد تا بتواند با استفاده از Shift+Delet آن را از لیست تکمیل خودکار آدرس حذف کند. امروز اما Techdows گزارش داد که گوگل بالاخره چاره‌ای برای حذف وب‌سایت‌های پیشنهادی به‌صورت انتخابی و تنها با یک کلیک اندیشیده است.

حذف وب سایت‌های پیشنهادی کروم / Remove auto-completed websites Chrome

درحال حاضر کاربران می‌توانند با قراردادن نشانگر موس روی آدرس‌های پیشنهادی شاهد گزینه‌ی Close با علامت اختصاری معروف X باشند و با کلیک روی آن وب‌سایت پیشنهادی را از نوار آدرس حذف کنند. بنابراین، دفعه‌ی بعدی که متن قبلی را تایپ کنید، وب‌سایت حذف‌شده در بین گزینه‌های پیشنهادی نوار آدرس نمایش داده نخواهد شد.

این ویژگی درحال حاضر در کروم ۸۳ اعمال شده است و هنوز در آخرین نسخه‌ی بیلد Edge Dev اضافه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات