فیسبوک گزینه‌ی پرداخت را برای دسترسی به ویدئوهای پخش زنده به سرویس استریم خود اضافه می‌کند

یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک اعلام کرده است باتوجه‌به تغییر رویه‌ی کاری بسیاری از افراد در دوران دنیاگیری کووید ۱۹، قصد دارد گزینه‌ی پرداخت برای تماشای ویدئو را در حمایت از کسب‌وکارها اضافه کند.
تبلیغات

از آنجایی که اکثر کسب‌وکارها، تولیدکنندگان محتوا و هنرمندان در دوران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ابزار پخش آنلاین اینترنتی روی آوردند، شرکت فیسبوک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین میزبانان پخش‌های آنلاین اعلام کرده است که به‌زودی گزینه‌ای برای پرداخت و تماشای رویدادها در سرویس استریم زنده‌ی خود، اضافه خواهد کرد.

طبق بیانیه‌ی منتشرشده، فیسبوک گفته است:

طبق برنامه‌ای که برای پشتیبانی از تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارهای کوچک داریم می‌خواهیم امکان دریافت هزینه برای حساب‌های کاربری که پخش آنلاین ویدئو، اجرای آنلاین، کلاس آنلاین یا کنفرانس آنلاین دارند را فراهم کنیم تا ازاین‌پس بتوانند به‌صورت اختیاری مبلغی را برای پخش ویدئو از مخاطبان خود دریافت کنند.

هنوز جزئیات بیشتری از این طرح منتشر نشده است و اخبار مربوط به این ویژگی در حواشی بیانیه‌ی رسمی فیسبوک درباره‌ی ویژگی جدید چت تصویری اضافه‌شده در Messanger Room برای رقابت با اپلیکیشن Zoom، در بیانیه منتشر شده؛ بنابراین هنوز تاریخ دقیقی برای استفاده از امکان دریافت هزینه برای پخش ویدئو در فیسبوک مشخص نشده است. طبق بیانیه‌ی فیسبوک، حساب‌های کاربری می‌توانند برای برگزاری رویدادها از کاربرانی که قصد تماشا دارند، هزینه‌ای را دریافت کنند؛ اما همچنان مشخص نیست که آیا محدودیتی وجود دارد یا خیر؟ و اینکه، چه کسانی قادر خواهند بود از این امکان استفاده کنند؟

علاوه‌براین، فیسبوک یک گزینه‌ی دیگر نیز اضافه کرده است که نشان می‌دهد چه رویدادهایی فقط به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند؛ بنابراین برگزارکنندگان رویدادها باید با کمک گزینه‌ی «Online Only» رویدادهای خود را نشانه‌گذاری کنند که باتوجه‌به قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی بر این موضوع تأکید شود و افراد به اشتباه در جایی تجمع نداشته باشند و به‌صورت آنلاین رویدادهای فیسبوک را تماشا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات