شیائومی فعالیت خود را روی 5G متمرکز می‌کند؛ نگاه به آینده با سرمایه‌گذاری در 6G

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی پس از معرفی محصولات متنوع در دسته‌ی 5G، فعالیت‌های خود را روی این فناوری متمرکز می‌کند و سرمایه‌گذاری در نسل بعد را هم شروع کرده است.
تبلیغات

شیائومی چندی پیش ارزان‌ترین گوشی هوشمند مجهز به 5G را تحت عنوان Redmi 5G معرفی کرد. محصول جدید شرکت، دوران تازه‌ای را در عمومی‌تر کردن فناوری 5G شروع می‌کند. به‌هرحال چینی‌ها موفق شده‌اند تا فناوری 5G را به دسته‌ی قیمت زیر ۲۵۰ دلار ببرند که کاربران بسیار زیادی را مجهز به این شبکه‌ی ارتباطی می‌کند. این گوشی شیائومی همچنین با نمایشگر AMOLED عرضه می‌شود که دستاورد مهمی در گوشی‌‌های هوشمند پایین‌رده است.

لی جون، هم‌بنیان‌گذار شیائومی چندی پیش در بیانیه‌ای گفته بود که شرکتش تا پایان سال جاری تولید گوشی‌های هوشمند 4G را متوقف خواهد کرد. عرضه‌ی یک گوشی جدید پایین‌رده مجهز به 5G نشان می‌دهد که چینی‌ها در پیگیری برنامه‌های خود عزم راسخی دارند. درواقع، آخرین مانع برای عرضه‌ی 5G به عموم جامعه، عرضه‌ی گوشی هوشمند ارزان‌قیمتی بود که به این قابلیت مجهز باشد. اکنون Redmi 10X با بهره‌گیری از پردازنده‌ی Mediatek Dimensity 820، اتصال سریع را به دسته‌ی پایین‌رده هم می‌آورد. به‌علاوه، به‌زودی گوشی‌های هوشمند سری ردمی نوت هم مجهز به 5G خواهند شد.

شیائومی تا پایان سال جاری تولید گوشی‌های هوشمند 4G را در چین متوقف می‌کند

شیائومی درکنار افزایش تمرکز روی اتصال 5G برای گوشی‌های هوشمند، سرمایه‌گذاری در تحقیقات اولیه برای توسعه‌ی 6G و اینترنت ماهواره‌ای را هم افزایش داد. لی جون در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با رسانه‌ی چینی Xinhua، درباره‌ی برنامه‌های آتی شرکتش در این حوزه توضیح داد. او همچنین به مشکلاتی اشاره کرد که شیائومی در توسعه‌ی فناوری در زمان شیوع ویروس کرونا تجربه کرده است. لی اعتقاد دارد 5G با کاربردهای متنوع و گسترده‌ی خود، به‌نوعی صنعت فناوری را متحول خواهد کرد. او کاربردهایی همچون کنفرانس‌های ویدیویی با کیفیت 4K و 8K، استریم سریع ابری بازی‌ها و کاربری‌هایی در خودروهای خودران را به‌عنوان مزیت‌های 5G مثال می‌زند. به همین دلیل شرکتش تصمیم دارد تا مجموعه‌ای عظیم از گوشی‌های ردمی مجهز به 5G را در نقشه‌ی راه خود تدوین کند.

ردمی 10 ایکس شیائومی / Xiaomi Redmi 10X

از تأثیرات اصلی ویروس کرونا و بحران حاصل از آن روی کسب‌وکار شیائومی می‌توان به تأثیر شدید روی زنجیره‌ی تأمین اشاره کرد. شرکت چینی برای رفع چالش‌های پیش‌آمده، سرمایه‌گذاری‌هایی تا ۲۵۰ میلیون یوآن برای کمک به کارخانه‌های تولید گوشی هوشمند انجام داد. به‌هرحال،‌ کارشناسان می‌گویند احتمالا شیائومی با توقف تولید دستگاه‌های 4G در چین، بسیاری از مشکلات خود را پشت سر خواهد گذاشت. توقف تولید آن دسته از گوشی‌ها، منابع کافی را دراختیار شیائومی می‌گذارد تا در تولید گوشی‌های 5G سرمایه‌گذاری کند. آن‌ها همچنین به‌دنبال سرمایه‌گذاری‌های گسترده برای طراحی و توسعه‌ی محصولات نوآورانه خصوصا در دسته‌ی IoT هستند.

شیائومی علاوه بر برنامه‌های توسعه‌ای برای داخل شرکت، تصمیم دارد تا با همکاری دولت چین، خدماتی را نیز برای عموم عرضه کند که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم اعلان هشدار عمومی در مواقع بحرانی اشاره کرد. همکاری با سازمان‌های عمومی دیگر نیز با جدیت ادامه پیدا می‌کند که بسیاری از آن‌ها، به لطف توسعه‌ی فناوری 5G ممکن می‌شوند.

لی جون در مصاحبه‌ی خود اطلاعات زیادی از برنامه‌های شرکتش برای سرمایه‌گذاری در 6G ارائه نکرد. او تنها می‌گوید که شیائومی، تحقیقات اولیه روی فرایند را شروع کرده است. آن‌ها همچنین تحقیق و توسعه روی فناوری‌های اینترنت ماهواره‌ای را هم با جدیت انجام می‌دهند. سرمایه‌گذاری و تحقیقات شیائومی روی 6G آن‌چنان عجیب نیست. شرکت هم‌وطن آن‌ها، هواوی، تحقیقات روی 5G را دقیقا در همین وضعیت و زمانی شروع کرد که فناوری، تنها یک طرح مفهومی بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات