قیمت کانن EOS R5 احتمالا زیر ۴٬۰۰۰ دلار خواهد بود

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
EOS R5 به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار کانن یکی از موردانتظارترین دوربین‌های امسال است. گفته می‌شود کانن قصد دارد EOS R5 را با قیمت زیر ۴٬۰۰۰ دلار به‌فروش برساند.
تبلیغات

کانن چند ماه پیش اعلام کرد که روند توسعه‌ی دوربین رده‌بالای EOS R5 با تمرکزی ویژه بر قابلیت‌های فیلم‌برداری آغاز شده است. این شرکت چندین اطلاعیه‌ی جدید درمورد EOS R5 منتشر کرد تا با بسیاری از مشخصات و ویژگی‌های آن به‌خصوص در حوزه‌ی ضبط ویدئو آشنا شویم. یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که فعلا درمورد Canon EOS R5 نمی‌دانیم،‌ قیمت آن است.

شماری از رسانه‌ها می‌گویند دوربین پرچم‌دار جدید کانن قرار است بالای ۶٬۰۰۰ و به‌طور دقیق‌تر ۶٬۷۰۰ دلار قیمت داشته باشد؛ بااین‌حال شایعه‌ای جدید منتشر شده است که ادعا می‌کند قیمت دوربین کانن EOS R5 زیر ۴٬۰۰۰ دلار خواهد بود. درواقع به‌نظر می‌رسد کانن می‌خواهد EOS R5 را با قیمتی نزدیک‌به قیمت 5D Mark IV در هنگام عرضه (۳٬۵۰۰ دلار) روانه‌ی بازار کند.

رسانه‌ی کانن رومرز به‌تازگی گزارشی اختصاصی به‌نقل از منبعی آگاه منتشر کرده و به قیمت جدیدترین دوربین کانن دامن زده است. کانن رومرز سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای اطلاعات صحیح دارد. این خبرگزاری در مقاله‌ی جدید خود به‌صراحت اعلام می‌کند «بدنه‌ی EOS R5 زیر ۴٬۰۰۰ دلار آمریکا» قیمت خواهد داشت. کانن رومرز می‌گوید منبع قابل‌اتکایش تمایلی به اعلام قیمت دقیق نداشته، اما اطمینان دارد که قیمت دوربین موردبحث کمتر از ۴٬۰۰۰ دلار تعیین شده است.

گزارش جدید کانن رومرز تا حد زیادی با شماری از شایعه‌هایی که طی چند وقت اخیر منتشر شده‌اند حکایت دارد و برخی از شایعه‌ها را رد می‌کند؛ برای نمونه هفته‌ی گذشته یک خرده‌فروشی استرالیایی قیمت تقریباً ۶٬۷۰۰ دلار را برای EOS R5 در نظر گرفته بود،‌ قیمتی که ظاهراً دقیق نیست. در آن زمان در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد که خرده‌فروشی موردبحث قیمت دوربین جدید کانن را فاش کرده است، اما مشخص بود که قیمت ۶٬۷۰۰ دلاری با بیاناتی که کانن پیش‌تر اظهار کرده بود مطابقت ندارد. کانن در اطلاعیه‌های رسمی خود از EOS R5 به‌عنوان یکی از دوربین‌های بدون آینه‌ی سری ۵ یاد می‌کند. از بین این سری می‌توانیم به 5D Mark IV یاد کنیم که به‌هنگام عرضه ۳٬۵۰۰ دلار قیمت داشت.

براساس اطلاعات رسمی دوربین موردبحث کانن می‌تواند ویدئوهای 8K و 4K را بدون کراپ ضبط کند. EOS R5 همچنین قرار است نخستین دوربین این شرکت با سیستم لرزش‌گیر تصویر ۵ محوره در داخل خود بدنه (IBIS) باشد. کانن EOS R5 خواهد توانست ویدئوهای 8K RAW را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. در کنار این‌ها گفته شده است دوربین EOS R5 می‌تواند با بهره‌گیری از شاتر الکترونیکی خود، تصاویر ساکن را با نرخ ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت کند.

دوربین موردبحث کانن از فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل (Dual Pixel CMOS AF) در هر دو حالت فیلم‌برداری با وضوح 8K و 4K پشتیبانی می‌کند. تمامی اطلاعات نشان می‌دهند این دوربین قدرت زیادی دارد، اما همین موضوع باعث ایجاد گرمای زیاد در داخل بدنه می‌شود. امیدواریم کانن تا زمان عرضه‌ی رسمی محصول بتواند بهینه‌سازی‌هایی خاص برای پراکنده‌سازی گرمای ناشی از فعالیت قطعات، اعمال کند.

احتمال می‌دهیم گفته‌های اعلام‌شده ازسوی منبع کانن رومرز به این معنی باشد که دوربین EOS R5 قیمتی برابربا ۳٬۹۹۵ دلار خواهد داشت. البته امکان دارد بسته‌به نوع واکنش کاربران و میزان تمایل آن‌ها به تهیه‌ی دوربین، قیمت محصول به‌مرور کاهش پیدا کند. چنین اتفاقی را پیش‌تر برای دوربین EOS R مشاهده کرده‌ایم، این دوربین ابتدا ۲٬۳۰۰ دلار قیمت داشت، اما امروز امکان تهیه‌ی آن با قیمت ۱٬۷۹۹ دلار وجود دارد.

انتظار داریم رسانه‌های مختلف طی هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره‌ی قیمت نهایی دوربین EOS R5 کانن منتشر کنند. گفته می‌شود کانن قصد دارد پرچم‌دار جدید خود را در تاریخی نامشخص در ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) به‌صورت نهایی رونمایی کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد قیمت احتمالی کانن EOS R5 دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات