مشخصات سخت‌افزاری موتورولا ریزر 2 فاش شد

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
از مشخصات موتورولا Razr 2 می‌توان به تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ اشاره کرد که سازگار با فناوری ارتباطات 5G است.
تبلیغات

شرکت موتورولا در نظر دارد نسخه بعدی از گوشی تاشو موتورولا Razr را روانه بازار کند؛ اما اخیرا اطلاعاتی منتشر شده است که مشخصات سخت‌افزاری محصول معرفی‌نشده موتورولا را در اختیارمان قرار می‌دهد.

سال گذشته، شاهد عرضه گوشی هوشمندی با طراحی ظاهری متفاوتی از موتورولا به‌نام موتو Razr بودیم که درواقع در میان گوشی‌های هوشمند تاشو قرار می‌گرفت. با وجود برخورداری از سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به پرچم‌داران موجود در بازار، گوشی موتورولا Razr برچسب قیمتی ۱،۴۹۹ دلاری را یدک می‌کشید که همین امر نیز به فروش آن لطمه زد؛ زیرا با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر می‌شد گوشی هوشمندی توانمندتر از نظر سخت‌افزاری نسبت به موتو Razr تهیه کرد.

با این حال، آنچه در مورد سخت‌افزار نسل بعدی موتو Razr توجهمان را به خود جلب می‌کند، برتری جزئی آن نسبت به نسل پیشین است. موتو Razr 2 با وجود اینکه سخت‌افزاری توانمندتر دارد؛ اما در مقایسه با پرچم‌داران فعلی موجود در بازار، محصولی میان‌رده محسوب می‌شود.

موتو Razr 2 از ارتباطات 5G پشتیبانی خواهد کرد

ابتدا نگاهی به سخت‌افزار موتو Razr خواهیم انداخت و سپس آن را با مشخصات فاش‌شده‌ی موتو Razr 2 مقایسه خواهیم کرد. در موتو Razr از تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده شد که ۶ گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کردند و برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز حافظه ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دراختیار کاربر قرار گرفت.

گوشی تاشوی موتورولا برخوردار از نمایشگری ۶/۲ اینچی بود که دوربینی ۵ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی در نظر گرفته شده بود. در پنل پشتی نیز ماژول دوگانه دوربین قرار داشت که از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. باتری با ظرفیت ۲،۵۱۰ میلی‌آمپرساعت وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز موتورولا Razr را به عهده داشت. با وجود برخورداری از قابلیت‌های مختلف، محصول موتورولا تنها از ارتباطات 4G پشتیبانی می‌کرد و خبری از سازگاری با فناوری ارتباطات 5G نبود.

براساس گزارش‌های منتشرشده، موتو Razr 2 دارای تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ است که مودمی سازگار با فناوری ارتباطات ۵ جی دارد. میزان حافظه رم از ۶ گیگابایت به ۸ گیگابایت ارتقا یافته است و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی دراختیار کاربر قرار خواهد گرفت. ظرفیت باتری نیز کمی درخور تغییرشده و به میزان ۲،۸۴۵ میلی‌آمپرساعت رسیده است.

به‌نظر می‌رسد در داخل شرکت موتورولا به نسل دوم گوشی تاشو موتو Razr 2 لقب Smith داده شده و از شماره مدل XT2071-4 استفاده می‌کند. موتورولا برای محصول جدید خود از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود که موتورولا Razr 2 از نمایشگری با ابعاد مشابه با نسل پیشین یعنی ۶/۲ اینچ برخوردار باشد و همراه‌با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه بازار شود. با وجود اینکه زمان عرضه گوشی تاشوی جدید موتورولا هنوز اعلام نشده است؛ اما گفته می‌شود که در ماه سپتامبر شاهد معرفی موتو Razr 2 باشیم. احتمالا اولین بازارهایی نیز که میزبان گوشی هوشمند جدید موتورولا باشند چین، کانادا و ایالات متحده خواهند بود.

با وجود اینکه هنوز قیمت موتو Razr 2 مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود که برچسب قیمتی ارزان‌تر نسبت به نسل پیشین خود داشته باشد. چندی پیش موتورولا کمپین تبلیغاتی به راه انداخت که خریداران در ازای خرید یک گوشی هوشمند موتو Razr دو گوشی هوشمند دریافت خواهند کرد. احتمالا دلیل چنین کاری نیز جبران خسارات واردشده به موتورولا براساس فروش کم موتو Razr بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات